Missä viimeksi sait hyvää tai huonoa asiakaspalvelua?
Käytiin eilen tyttäreni kanssa katsomassa kannettavaa tietokonetta hänelle. Mentiin Verkkokauppaan, koska olin katsonut etukäteen netistä vaihtoehtoja.
.
Siellä sitten Jamppa paineli vuoronumeroita. Kysyin häneltä, otanko numeron? Hän sanoi:" Niinku näät, ei ole ketään jonossa"
Ok. Me sitten hänen luokseen.
.
Minä:"tultiin katsomaan tietokonetta tytölle"
Jamppa:"jaa, no millasta?"
Tyttö:"sillä pitäis pystyä käsitelleen kuvia ja videoita ja blaa blaa
Minä:"katsoin netistä tälläistä"
Jamppa:"joo, tuolla et käsittele yhtään kuvaa, etkä videoo"
Jamppa näytti sitten koneelta jonkun 900€ läppärin ja se nyt oli tässä vaiheessa vähän turhan kallis. Mitään muita vaihtoehtoja hän ei tarjonnut.
.
Tavallaan palvelu ei ollut ihan paskaa, mut sellanen tunne tuli, etten mene sinne enää.
.
Tuntui siltä, että olin vähän tyhmä, jotain tiedän minäkin koneista.
Millasia palvelukokemuksia teillä on ollut? Erityisen hyviä tai huonoja?
Kommentit (19)
Gigantissa oon saanut myös hyvää palvelua. En tajua, miksen mennyt sinne taas.
Ap
Siwassa kassamyyjä ei vastannut tervehdykseen tai katsonut edes päin. Maksoin ostokset ja totesin ääneen, että olipas tympeää. Ei reaktiota.
Kuvien käsittelyyn riittää halvempikin läppäri, mutta videoiden editointiin pitää olla tehokkaampi läppäri. Varmasti palvelu oli ihan hyvää mutta asiakkaat vain tietämättömiä.
Usein kun ei itse tiedetä asiasta pidetään oma-alotteisesti neuvovaa myyjää ärsyttävänä pätijänä eli palvelu on huonoa vaikka myyjä selittäisi että tää malli ei riitä sun tarpeisiisi
Yksityisellä eläinlääkäriasemalla saa aina hyvää palvelua. Julkisella puolella, no jaa----
Prismassa oli tuote esittelijä ja tyttöni 5v meni kysymään häneltä saako maistaa. Myyjä oli kun ei huomaiskaan ja katteli tyttöni ohi etsien kuumeisesti muita ihmisiä joita ei silläsekunnilla ollut missään. Tyttöni sanoi et "anteeks hei täti saako maistaa". Täs vaihees myyjä mulkasi lastani ja sanoi mee jonoon. Yhtään muuta ihmistä ei missään. Täs vaihees myyjä alkoi rauhallisin ottein puolittamaan pöydällä valmiina olleita juustonpaloja pienemmiksi ja pienemmiksi. Tyttöni kuuliaisesti odotti ja odotti ja tää täti edelleen katteli etsien muita asiakkaita. Itse seisoin metrin päässä mutta mulle ei alkanut esittelemään juustoa millään lailla vaikka itseasiassa tarkoituksenani oli ostaa sinäpäivänä prismasta leipäjuustoa! En ostanut, ylläri. Lopulta parin minuutin odotuksen jälkeen tyttöni sai juustopalasen. Ärsyttää lähinnä se että tyttöni läyttäytyi tosi hyvin ja palkaksi sai vain mulkaisuja ja töykeetä käytöstä. Enkä ymmärrä miksi odotutti tyttöäni tai miks ei esitelly mulle mitään? Itse asiakaspalvelussa töissä enkä ikinä käyttäytyis noin. Ihmettelen miten tollasil riittää töitä tässä maassa!!!
Jamppa teki työtään. Halvalla koneella et käsittele kuvia/videoita ilman että kone alkaa jäkkimään/on hidas.
Olisi varmasti voinut olla kohteliaampi mutta totuus on tuo valitettavasti.
TE-toimistossa. Aivan upeaa palvelua, asiani hoitui hetkessä.
Hyvää palvelua viimeksi eilen Stockan Herkun pikakassalla. Kassa hymyili, tervehti, katsoi silmiin ja puhui riittävän kuuluvalla äänellä sekä toivotti hyvät päivänjatkot - tällaisen palvelunhan pitäisi olla itsestään selvää.
Huonoa palvelua viimeksi eilen Stockan Herkun leivostiskillä: työntekijät keskittyivät enemmän toistensa kanssa rupattelemiseen kuin asiakkaan huomioimiseen. Kiitosta siitä, että tiskin takana oleva tyttö malttoi keskeyttää juttutuokionsa kahdeksi sekunniksi kysyäkseen "tuliks vielä muuta?" ja lykätäkseen leivoslaatikon tiskille. Tuntui kuin olisin häirinnyt näitä tiskin takana olevia ja keskeyttänyt jotain.
Expertillä viimeksi en saanut hyvää enkä huonoa asiakaspalvelua, en siis minkäänlaista palvelua. Liikkeessä kolme nörtin oloista myyjää seisoi keskittyneinä tietokoneidensa ääressä. Yhdellä oli asiakas, kahdella muulla ei. Kävelin vähän aikaa edestakaisin etsien haluamaani tuotetta, en löytänyt ja kävelin ulos.
Tää ei nyt varsinaisesti liity palveluun, mutta viimeksi Vero Modassa käydessäni kaksi myyjää järjesteli vaatepinoja ja puhuivat hyvin henkilökohtaisia ihmissuhdeasioita kovaan ääneen. Tuli sellainen olo, että enpäs viitsi tässä häiritä ja siirrynpäs toiseen liikkeeseen.
Oon saanut viimeaikoina Gigantissa hyvää palvelua kun olen joutunut ravaamaan siellä muutamaan otteeseen tässä lyhyen ajan sisään. Takuuasioita, muutaman tarvikkeen katselua ja siinä sivussa vähän kysäisin samalla parista tietokoneesta.
Cybershopissa sain hyvää palvelua.
Picnicissä, Alepassa ja K-Marketissa olen myös saanut lähipäivinä tosi hyvää palvelua.
Nämä PK-seudulla.
En nyt mitään oikein räikeen huonoja tapauksia muista yhtäkkiä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:30"]
Prismassa oli tuote esittelijä ja tyttöni 5v meni kysymään häneltä saako maistaa. Myyjä oli kun ei huomaiskaan ja katteli tyttöni ohi etsien kuumeisesti muita ihmisiä joita ei silläsekunnilla ollut missään. Tyttöni sanoi et "anteeks hei täti saako maistaa". Täs vaihees myyjä mulkasi lastani ja sanoi mee jonoon. Yhtään muuta ihmistä ei missään. Täs vaihees myyjä alkoi rauhallisin ottein puolittamaan pöydällä valmiina olleita juustonpaloja pienemmiksi ja pienemmiksi. Tyttöni kuuliaisesti odotti ja odotti ja tää täti edelleen katteli etsien muita asiakkaita. Itse seisoin metrin päässä mutta mulle ei alkanut esittelemään juustoa millään lailla vaikka itseasiassa tarkoituksenani oli ostaa sinäpäivänä prismasta leipäjuustoa! En ostanut, ylläri. Lopulta parin minuutin odotuksen jälkeen tyttöni sai juustopalasen. Ärsyttää lähinnä se että tyttöni läyttäytyi tosi hyvin ja palkaksi sai vain mulkaisuja ja töykeetä käytöstä. Enkä ymmärrä miksi odotutti tyttöäni tai miks ei esitelly mulle mitään? Itse asiakaspalvelussa töissä enkä ikinä käyttäytyis noin. Ihmettelen miten tollasil riittää töitä tässä maassa!!!
[/quote]
Tosi törkeää. Meidän Prismassa Pajuniemen vakikasvo houkuttelee aina lapsiakin maistamaan, "tämä voisi sopia pikkuneidin makuun" jne. ja on iloinen tapaus muutenkin.
Turun Stockalla hyvää palvelua. Tarvitsin tiettyä materiaalia olevan peruspaidan "hetipaikalla" eli tuli yllättävää menoa lomalla. Lukuisia merkkejä on isossa kaupassa kiireessä tympeää selata, mitta sain ystävälliseltä myyjältä asiantuntevaa apua ja paita onneksi löytyi. Olen vältellyt stadin stockaa nihkeän palvelun takia, mutta ehkäpä sielläkin voisi taas poiketa tsekkaamassa tunnelman.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:32"]Jamppa teki työtään. Halvalla koneella et käsittele kuvia/videoita ilman että kone alkaa jäkkimään/on hidas.
Olisi varmasti voinut olla kohteliaampi mutta totuus on tuo valitettavasti.
[/quote]
Joo. Mutta asiakaspalvelijan tehtävä on ilmoittaa se asiakkaalle niin kauniisti ja hienotunteisesti, kuin mahdollista, eikä asiakasta nöyryyttämällä ja halventamalla.
Sain todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua Sokoksen verkkokaupan chatissa! Etsin hankalalle iholleni kosteusvoidetta ja meikkivoidetta ja saamani neuvot osuivat todella kohdalleen!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:32"]
Jamppa teki työtään. Halvalla koneella et käsittele kuvia/videoita ilman että kone alkaa jäkkimään/on hidas. Olisi varmasti voinut olla kohteliaampi mutta totuus on tuo valitettavasti.
[/quote]
No tässä oli se pohja josta lähdetään, sitten siihen lisätään se asiakaspalvelu ja "tadaa!" meillä on myyjä. Tältä jampalta oli vaan ilmeisesti unohtunut ottaa mukaan tauolta tuo aspa-osa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:32"]Jamppa teki työtään. Halvalla koneella et käsittele kuvia/videoita ilman että kone alkaa jäkkimään/on hidas. Olisi varmasti voinut olla kohteliaampi mutta totuus on tuo valitettavasti. [/quote] Joo. Mutta asiakaspalvelijan tehtävä on ilmoittaa se asiakkaalle niin kauniisti ja hienotunteisesti, kuin mahdollista, eikä asiakasta nöyryyttämällä ja halventamalla.
[/quote]
Ja ennenkaikkea perustelemalla, silloin asiakas kyllä ymmärtää eikä loukkaannu. Tässä koneessa ei riitä se ja se, sen vuoksi en tätä suosittelisi tähän tarkoitukseen mutta tähän se kyllä sopii VS. Jaa, ei käy tämä.
Ifin korvauspalvelusta tuli päätös kahdessa tunnissa.
Gigantin nuori kundi oli miellyttävä ja hyvä myyjä