Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko amk-opiskelupaikan menettää jos ei osallistu tutustumispäivään?

Vierailija
20.08.2015 |

Eli tänään oli omassa koulussani eka päivä 8-15 ja huomenna ois jossain ihan vieraassa koulussa tutustumiskierros klo 8-15... Sinne kouluun suurin osa menee mutta mä en ja silti mun pitäs mennä sinne. Voinko lintsata ilman seuraamuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:11"]

Mä en jäis infotunneilta pois. Ellet halua olla pihalla jo lumiukko. Infotunneilla kerrotaan kaikki olennainen, mitä juttuja esseitä tms. Pitää suorittaa. Sen jälkeen voi välillä lintsata ihan hyvin ku on ainakin pääasiat selvillä

[/quote]

Haista vittu ;DD

näyttää ihan samanlainen ohjelma olevan huomenna kuin tänäänkin. Tosin matkaa 60km.

Vierailija
2/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO!!!! Koulu alkaa ja heti lintsataan. Tätä nuorisoa nykyään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jäis infotunneilta pois. Ellet halua olla pihalla jo lumiukko. Infotunneilla kerrotaan kaikki olennainen, mitä juttuja esseitä tms. Pitää suorittaa. Sen jälkeen voi välillä lintsata ihan hyvin ku on ainakin pääasiat selvillä

[/quote]

Ot, mut infotunnit on joku käsittämätön keskiaikainen jäänne ammattirkorkeakouluissa. On hienot sähköiset viestimet ihan vimosen päälle, kaikki menee sähköisesti, PAITSI nämä kaikkein tärkeimmät tiedot. Sen sijaan, että opiskelijoille lähetettäisiin esmes sähköpostia, pitää kaikkien ahtautua sinne auditorioon kuuntelemaan tietoa, joka ei mitenkään vaadi sitä läsnäoloa. Mulla on siellä infotunneilla aina yhtä epäuskoinen olo, että tämänkö vuoksi me nyt kaikki täällä istutaan kuin tatit. Miksi tätä ei vaan voinut lähettää sähköpostilla tai käyttää jotain niistä ryhmätyalustoista joita me käytämme koko ajan?

Vierailija
4/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:14"]

[/quote]

Ot, mut infotunnit on joku käsittämätön keskiaikainen jäänne ammattirkorkeakouluissa. On hienot sähköiset viestimet ihan vimosen päälle, kaikki menee sähköisesti, PAITSI nämä kaikkein tärkeimmät tiedot. Sen sijaan, että opiskelijoille lähetettäisiin esmes sähköpostia, pitää kaikkien ahtautua sinne auditorioon kuuntelemaan tietoa, joka ei mitenkään vaadi sitä läsnäoloa. Mulla on siellä infotunneilla aina yhtä epäuskoinen olo, että tämänkö vuoksi me nyt kaikki täällä istutaan kuin tatit. Miksi tätä ei vaan voinut lähettää sähköpostilla tai käyttää jotain niistä ryhmätyalustoista joita me käytämme koko ajan?

[/quote]

TÄMÄ!

Siis kaikessa muussa mennään eteenpäin, on viimeistä huutoa tietotekniikat ja hulppeat ohjelmistot ja vaikka mitä. Mutta että voitaisiin laittaa ne ohjeet selvällä suomen kielellä sinne koulun sivuille ja luottaa siihen, että pääsykokeen läpäissyt ihminen on riittävän älykäs ne ymmärtämään tai kysymään jos ei ymmärrä -ei onnistu, ei siis mitenkään.

Ihan sama meininki on aikuispuolella ammattikoulussa. Vähäisestä lähiopetuksesta varmaan puolet tuhlataan siihen kun käydään otsa hiessä paskanhajuisessa luokassa läpi jotain opetussuunnitelmaa tai näytön arviointikriteerejä. Kerta toisensa jälkeen, jokaisesta opintojaksosta sama homma.

Että en yhtään ihmettele jos ammatteihin valmistuu ihan kädettömiä kavereita, jotka ei siitä työstä ymmärrä hevonkukkua mutta pylpyröitä ne osaa avata ihan hiton hyvin.

Vierailija
5/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, ei voi. :) Ylipäänsä siis et voi menettää sitä opiskelupaikkaa kuin erittäin painavista syistä. En tiedä mikä oppimismenetelmä sun amk-yksikössä on, onko se PBL vain perinteinen tapa, mutta joka kurssin alussa, siellä infotunnilla, selvitä ihan ensimmäiseksi mitkä on kurssin suoritusvaatimukset eli mitä pitää suorittaa ja milloin olla paikalla että kurssin saa läpi. Ne pitäis olla selvästi merkittynä kurssisuunnitelmaan mutta jostain syystä kaikki opettajat ei niitä merkitse. Eli selvitä mitkä luennot ja tapahtumat vaativat pakollisen läsnäolon.  Sellainen vastaus että "kaikilla näillä ois hyvä olla" ei riitä. Helpottaa kummasti opintoja ja töiden järjestämistä kun tietää, milloin pitää olla paikalla ja milloin voi olla pois.

Vierailija
6/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taisi tarkoittaa orientaatioviikko-ohjelmaa eli varsinainen opiskelu kursseineen ja tentteineen ei ole vielä alkanut. Kun aloitin syksyllä 2009 amk:ssa niin jotkut kurssikaverit kyllä skippaili noita tutustumisjuttuja, ilman mitään jälkiseuraamuksia..

Vierailija
7/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jäädä pois ilman seuraamuksia, mutta en sitä suosittele. Uusien sosialisten suhteiden luominen heti alkuun on tärkeää jatkon kannalta. Sitä paitsi jos alottaa koulunkäynnin heti lintsaamalla jää se vaihe helposti päälle, eikä mistään tule silloin mitään.

-AMKlainen

Vierailija
8/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitä paikkaa menetä vaikka olisit kolme viikkoa putkeen poissa. Kyllä se vaatii jo vähän isompia juttuja. Ja tuollainen käynti tuskin liittyy mihinkään kurssiin vielä kun vasta toinen koulupäivä. Voithan sanoa että olit kipeä jos joku kysyy, tuskin edes kysyy :) Hassu järjestely tuollainen että joutuisit ihan turhaan sinne mennä?

Vierailija
9/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset