Tarvitseeko mielestänne joustinpatja aina sijauspatjan?
Vai onko se vaan tarkoitettu sijausta helpottamaan?
Kommentit (25)
Joustinpatjan elinkaari on montakertaa sijauspatjaa pidempi, siksi niitä käytetään ja välillä vaihdetaan, kuten tyynyäkin.
Jos tykkää siitä että jouset painuu ihoon niin ei tarvi, muuten kyllä.
En voisi kuvitella sängyssä, jossa ei ole petauspatjaa ja sen suojaa aluslakanan lisäksi. Ihmisistä irtoaa kaikenlaista kuonaa. Jokainen hilseilee ja hikoilee, vaikkei harrastaisikaan sängyssä mitään aktiviteettejä.
Iho hikoilee ja se hiki tarttuu siihen patjaan. Puhumattakaan muista vahingoista ja "vahingoista". Petari on helpompi ja halvempi uusia kuin patja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa joustinpatjoissa ei ole niitä metallijousia.
Vierailija kirjoitti:
Iho hikoilee ja se hiki tarttuu siihen patjaan. Puhumattakaan muista vahingoista ja "vahingoista". Petari on helpompi ja halvempi uusia kuin patja.
Petarin päällä vielä patjansuojus. Se on helppo pestä, petari on paha.
Tarvitsee petarin ja petariin vielä mielellään patjan suojuksen. Joustinpatjaa on vaikea pestä
Kyllä. Ensin on joustinpatja, sitten on petauspatja ja sen päälle on se ohuempi sijauspäällinen. Sitten lakana. En tiedä miten köyhillä on varaa ostaa nämä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee petarin ja petariin vielä mielellään patjan suojuksen. Joustinpatjaa on vaikea pestä
En ole likainen enkä hikoile. Usein minua palelee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen patjan likaa? Itse käyn suihkussa joka ilta, puen pyjaman enkä hikoile. Minulla ei ole lapsia eikä koiria tai siivotonta ukkoa, jotka tunkisivat sänkyyni.
Kannattaa teidän hikoilemattomien mennä tieteellisiin tutkimuksiin, siellä arvostetaan tuollaisia luonnonoikkuja!
Tosiasiassa hikoilette, mutta niin vähän ettei se ole selvästi näkyvää.
Sitten myytte torissa ne hien ja kusen kellastamat patjat😨, jos väitätte, ettei patja likaannu.
Mukavuus, hygienia, lakanan pysyvyys.
Vataus on ehdoton ei, ja kysymys on täysin älytön.
Paras tosin on pelkkä petauspatja, mutta paksumpana ja laadukkaampana, ja sänkynä pelkkä laveri tms. Sellaisia oli ennen mutta nykyisillä tienaa enemmän. Nykyiset myös jousista menee huonommmiksi, ja liian isoja ja painavia jne. Tarpeettoman kallista nukkumista.
Tarviiko "sänkyä" siis ollenkaan, on se oikea kysymys, ja vastaus on, että ei tarvii; pelkkä petauspatja riittää, kunhan se on riittävän paksu ja laadukas, ja se on parempi myös selälle, keholle, kun jousikasa, jonka päällä on patjallakin epämukava nukkua, eikä se ole keholle luonnollista.
Mun uniongelmat aiheutuu yksinoman jousisängyistä, ja ei niillä ole koskaan kukaan nukkunut, joka ei niistä olisi saanut ongelmia. Uudempi sukupolvi vain ei tiedä, mikä on se oikea sänky.
Vierailija kirjoitti:
Sitten myytte torissa ne hien ja kusen kellastamat patjat😨, jos väitätte, ettei patja likaannu.
Niin myyn. Joko eläintaloon tai yksityisille eläinten pediksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa joustinpatjoissa ei ole niitä metallijousia.
Ei olekaan.
Ostin tänään tämän:
https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/134/34399/asko-bonnell-emilia-jousti…
Petauspatjoja on erilaisia. Ohuita ja paksuja. Oma valinta on vaahtomuovipatja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa teidän hikoilemattomien mennä tieteellisiin tutkimuksiin, siellä arvostetaan tuollaisia luonnonoikkuja!
Tosiasiassa hikoilette, mutta niin vähän ettei se ole selvästi näkyvää.
Mulla hikoilee pää. Ei siitä alaspäin; ei kainalot, jalat, maha. Ei mikään muu kuin pää.
Mun mielestä tarvitsee. Ehdottomasti