Aynnytin 4 kk sitten, ja selkä on edelleen kipeä
Sattuu, sattuu, sattuu. Varsinkin herättyäni. Etenkin alaselkään. Asennoista varsinkin se, kun jalat ovat suorina ja taivutan ylävartaloa alas, siitä kun nousee, niin sattuu. Mitä tämä on? Helpottaako ikinä? Raskausaikana oli selkä kipeä. Voiko mikään jumppa auttaa?
Kommentit (14)
Mene fysioterapiaan. Kyllähän se vauvan kanniskelukin selkää rasittaa.
Satanen vetoa, että sulla oli epiduraali?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"]Satanen vetoa, että sulla oli epiduraali?
[/quote]
Molemmat vauvat ovat syntyneet ilman minkäänlaista kivunlievitystä. No, oli mulla ilokaasu nyt tässä viimeisimmässä. Laitatko sen satasen tulemaan?
Lantionpohjan lihakset on heikot eikä jaksa pitää alaselkää samoin korsetin tuki puuttuu. Pilatesta yms
SI-nivelessä ongelmaa. Fyssarille lääkärin kautta
Mikä on SI-nivel? Ja miten se fysioterapia auttaa? Aion kyllä mennä, jos edelleen jatkuu... Jos sitä vielä odottelisi.
Miksi pitää odotella? Eikö olisi parempi yrittää selvitttää, mistä kipu johtuu? Mä ainakin yritin mahd. pian aloittaa kuntoutuksen, kun selkä meni ihan rappiolle raskauaikana.
Ei kun menet nyt vaan. Tai kiropraktikolle tai osteopaatille - jollekin, joka osaa katsoa selkäsi kunnon ja tehdä asialle jotain. Älä jää kärvistelemään, koska olosi tuskin paranee, pahenee vain.
Kiropraktikolla käynti auttoi mulle. Itse en ole nähnyt fysioterapiasta mitään hyötyä, mutta kiropraktikko tai perinteinen jäsenkorjaus on auttanut heti.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"]Satanen vetoa, että sulla oli epiduraali? [/quote] Molemmat vauvat ovat syntyneet ilman minkäänlaista kivunlievitystä. No, oli mulla ilokaasu nyt tässä viimeisimmässä. Laitatko sen satasen tulemaan?
[/quote] Osoite?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:03"]Miksi pitää odotella? Eikö olisi parempi yrittää selvitttää, mistä kipu johtuu? Mä ainakin yritin mahd. pian aloittaa kuntoutuksen, kun selkä meni ihan rappiolle raskauaikana.
[/quote]
Millaisia vaivoja oli, ja millainen kuntoutus?
Mulla kans sama kipu, synnytin 6kk sitten, myös ilman kivunlievitystä. Aamut on tuskaa. Oon miettinyt johtuuko vatsalihasten raosta, joka on yhä ja menin jo tyhmyyksissään tekemään aika rankkaakin treeniä vatsalle kun vauva 4kk. Kivut on siis pahentuneet sen jälkeen. :(
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:03"]Miksi pitää odotella? Eikö olisi parempi yrittää selvitttää, mistä kipu johtuu? Mä ainakin yritin mahd. pian aloittaa kuntoutuksen, kun selkä meni ihan rappiolle raskauaikana. [/quote] Millaisia vaivoja oli, ja millainen kuntoutus?
[/quote]
Alaselän vaivoja. Mulla on notkoselkä, notko korostui ja jäykistyi toisessa raskaudessa pahasti. Kävin TK:n fysioterapiassa, sain yleisliikkeitä (monet pilatestyyppisiä), mutta vaiva oli sen verran paha, että menin sitten OMT-fysioterapeutille. Tämä fyssari sekä manipuloi oikeita paikkoja että osasi neuvoa paremmat ja täsmällisemmät liikkeet. Kun selkä alkoi edes jotenkin olla kunnossa, pystyin aloittaa normaalimman liikunnanharrastuksen.
Synnytin siis...