Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavat usein sanovat: "Tekisin MITÄ VAIN että..

Vierailija
20.08.2015 |

..pääsisin entisiin mittoihin". Mutta jos he tekisivät mitä vain, mikseivät he sitten vähennä syömistä ja lisää liikuntaa? Vai ekö "mitä vain" käsite sisällä noita asioita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Ja vielä sanovat, että kaikki keinot on kokeiltu. Jos kyselee tarkemmin, niin mitään ei oikeestaan ole tehty.

Vierailija
2/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun heillä se lihavuus johtuu geeneistä. Silloin ei laihdu millään, vaikka kuinka vähän söisi ja paljon liikkuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:38"]Mutta kun heillä se lihavuus johtuu geeneistä. Silloin ei laihdu millään, vaikka kuinka vähän söisi ja paljon liikkuisi.
[/quote]

En nyt tiedä, oliko tämä vitsi vai tosissaan väitetty. Tuskin nääs ihmisillä ne geenit saa yllättäen jotain "muutun lihavaksi" - muutosta, jos ennen on kuitenkin oltu hyvässä kunnossa.

Vierailija
4/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten on vielä tämä; peilistä katsoo ihan vieras ihminen/ tunnen oloni vieraaksi tässä kropassa/ olen eri ihminen kuin mikä peilistä näen....mitä nämä horinat oikein on? Se on just sun kroppa vai meinaako nää, että ovat supermalleja vangittuna läskiin vartaloon? Kuitenkin kaikki on ihan itsestään kiinni!

Vierailija
5/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:33"]

..pääsisin entisiin mittoihin". Mutta jos he tekisivät mitä vain, mikseivät he sitten vähennä syömistä ja lisää liikuntaa? Vai ekö "mitä vain" käsite sisällä noita asioita?

[/quote]

En oo kyllä kuullut varmaan yhdenkään lihavan sanovan noin. Taitaa olla sun fantasiaa koko juttu.

Vierailija
6/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, koska AINA pystyy laihduttamaan ylipainosta. Ja turha selitellä että esim. lääkityksen takia ei mahdollista.. Liikuntaa pystyy aina lisäämään ja ruokavalion muuttamaan.

Vierailija
7/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että painonhallinta voi välillä olla todella haastavaa jos kamppailee samalla masennuksen ja syömishäiriön kanssa. Olen normaalipainossa, mutta paino on heitellyt kymmeniäkin kiloja elämäni aikana.

N22

Vierailija
8/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri on vaikea asia, eivätkä kaikki pysty siihen vaikka kuinka haluaisivat. Teoriassa laihdutus on yksinkertaista, käytännössä ei, kun oma pää taistelee vastaan.

Vierailija
9/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi olla siinäkin, että laihdutuksessa työ tehdään ensin ja tulokset näkyvät vasta pitkän ajan päästä. Vaikka aluksi vaaka näyttäisi laihtumista, niin ensin lähtee lähinnä nesteitä ja sitten vasta alkaa varsinainen laihtuminen. Ja paino voi jumittaa tai heitellä ylöspäin noiden nestevaihteluiden takia. Jos ei ole koskaan onnistunut laihtumaan, niin ihan tällainenkin voi saada luovuttamaan muutaman viikon jälkeen ja luulemaan, että ei pysty laihtumaan.

Vierailija
10/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastata aloittajalle, koska en ole koskaan kuullut lihavan sanovan tuollaista. En ole itsekään sanonut.

Vierailija
11/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:38"]Mutta kun heillä se lihavuus johtuu geeneistä. Silloin ei laihdu millään, vaikka kuinka vähän söisi ja paljon liikkuisi.
[/quote]
Paskin selitys mitä olen ikinä kuullut:) Vain hyvin harvalla se johtuu muusta, kuin herkkujen himosta ja vähäisestä liikunnasta. Se on kummaa, kun ne kaikki harvat on kerääntynyt av:lle :)

Vierailija
12/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän mitä mun pitäs tehdä, että saisin kiloni pois. Mutta en tiedä enää mitä mun pitäs tehdä, että saisin selkäni kuntoon.
Ei aita laihdutus, ei auta liikunta, ei auta oikeastaan mikään.

Vierailija
13/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se mitä vaan viittaa enemmän sellaiseen yksittäiseen tekoon - antaisi persettä paljaalla Putinille, söisi lautasellisen kukon kiveksiä tai pistelisi itsensä neuloja täyteen jotta muuttuisi laihaksi. Pitkäjänteinen työnteko hitain tuloksin ei onnistu.

Painonhallintaa voivat toki vaikeuttaa mielenterveysongelmat, mutta useimmilla kyse ei ole niistä.

Vierailija
14/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tämä iänikuinen läskijauhanta ap.

Vierailija
15/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:33"]

[/quote]

En oo kyllä kuullut varmaan yhdenkään lihavan sanovan noin. Taitaa olla sun fantasiaa koko juttu.

[/quote]

En ole minäkään tuollaista vielä ikinä kuullut, sentään tunnen muutaman erittäin lihavan ihmisen...

Vierailija
16/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:46"]Omasta kokemuksesta voin sanoa, että painonhallinta voi välillä olla todella haastavaa jos kamppailee samalla masennuksen ja syömishäiriön kanssa. Olen normaalipainossa, mutta paino on heitellyt kymmeniäkin kiloja elämäni aikana.

N22
[/quote]Se on mulla masennuksen vaikutus että laihtuu mulla. Vähän om pitäny laihduttaa mutta kohta alkaa yli mennä. Parempi ehkä niin kumminki :/

Vierailija
17/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:43"]

Joo, sitten on vielä tämä; peilistä katsoo ihan vieras ihminen/ tunnen oloni vieraaksi tässä kropassa/ olen eri ihminen kuin mikä peilistä näen....mitä nämä horinat oikein on? Se on just sun kroppa vai meinaako nää, että ovat supermalleja vangittuna läskiin vartaloon? Kuitenkin kaikki on ihan itsestään kiinni!

[/quote]

Tajuan tavallaan, itsellä ainakin kestää jonkin aikaa mukautua kropan muutoksiin. Lihoin sairastumisen ja toipumisjakson yhteydessä yli 10 kg muutama vuosi sitten, ja koko ikäni hoikkana olleena tuntui ihan vieraalta olla äkkiä kokoa 42 ja hävetä itseään. Laihduttaessa taas en huomannut mitään eroa aluksi, ihmettelin vain joskus miten yhtäkkiä reidet näyttivät kuvissa jonkun vieraan reisiltä kun olivat taas niin laihat.

Vierailija
18/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nyt tulee sanottua kaikenlaista ärsykkeeksi teille laihoille.

Vierailija
19/19 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koskaan ollut itse paksu, on turha toisia paheksua. Vähän sama kuin matemaattisesti lahjakas huutaisi matikkaongelmaisen korvassa, että olet vaan tyhmä ja laiska. Kun ei ole toisen elämää elänyt, et voi tietää, miten hänellä asiat sujuu. Jos joku sanoo, että hänellä on hyvä itsekuri, kun pysyy hoikkana, niin oikeasti ei voi tietää, onko hänellä hyvä itsekuri verrattuna lihavaan vai vaaditaanko lihavalta enemmän itsekuria samaan. Ainoat oikeat tahot tähän asiaan on kommentoimaan ne, jotka on lihoneet ja sitten laihtuneet pitäen tavoitepainonsa. Onko heille siinä painossa pysyminen tiukempaa kuin aina hoikkana olleille? Onko ne ihmisen mieliteot kaikilla vakio vai kokeeko toiset kovempia mielitekoja? En minä tiedä. Me koemme maut yksilöllisesti ja syömisen tuoman hyvänolon. Samalla tavalla kuin toisille on itsehillintä helpompaa kuin toisille. Tai toiset oppii asioita paremmin kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi