Mies kontrolloi työaikaani
Mies huomauttelee koko ajan, että en ole töissä tarpeeksi kauan päivässä. Minusta siitä on alkanut tulla ikävä tapa, että mies koko ajan kyttää ikäänkuin isoveli valvoo, mitä teen päivän aikana. Tulee tunne, että en ole enää edes ihminen vaan jonka menemisiä ja tulemisia kytätään kokoajan. Sanooko muka lapsiperheen isä vaimolleen että et muuten ollut tänään töissä sitä 8 tuntia. Tai jos vaimo tulee kello kolme kotiin, nin nyt ei työaika täytyynyt lainkaan. Meidän puheenaiheena eivät ole enää mikään muu kuin,se että kuinka kauan päivässä olemme töissä.
Voin tehdä joskus pitempiä ja lyhyempiä päiviä, joten työmaa ei siihen kaadu, mutta miehelle on hirmuisen tärkeää että tulee paljon ylityötunteja päivässä.
Kommentit (44)
Sano hänelle, että asia ei kuulu hänelle ja haluat hänen lopettavan huomauttelun. Minkä juntin kanssa olet yhdessä?
No olen alkanut miettiä, että onko tämä enää normaalia parisuhteessa, että kiinnostaa vain se, että toinen tekee töitä juurikin sen 8 h ja tekee ylityötkin siinä ohessa. Ikävä kyllä työpaikallani on työaikalaskukri , joka laskee tunnit päivässä, mutta jos olen tehnyt vähemmän, teen jonain muuna päivänä pitempään. Mutta jokatapauksessa saan aina kuulla kuinka vähän aikaa olin taas töissä. Eilen kun tulin kotiin, näin isän leikkivän lapsen kanssa, ja meitin, että tuo isä ei varmana sano vaimolleen, joka tuli kotiin, että teitpäs lyhyen päivän tai eipäs tullut ylityötunteja tehtyä.
Normaali puoliso ilahtuu kun toinen tulee aiemmin kotiin. Ja luottaa siihen että puoliso on aikuinen ihminen ja huolehtii itse työtuntinsa. Onko sun mies sairastumassa psyykkisesti?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:53"]
mutta miehelle on hirmuisen tärkeää että tulee paljon ylityötunteja päivässä.
[/quote]
Maksetaanko sulle ylitunneista? Jos ei, niin siinä on jo hirmuisen hyvä syy olla tekemättä niitä.
No mies haluaa, että teen plussatunteja mutta omalla työpaikallani niitä ei kerry, koska paikka ei ole auki niin myöhään että niitä kertyisi ihan hillitön määrä, en myöskään halua työskenellä kello seitsemästä iltaan asti vain siksi että saan plussatunteja kasaan. Mies saattaa sanoa, että men aikaisin töihin niin saat plussa tunteja, mutta kun en halua herätä kukonlaulun´aikaan, kun työliukuma on kuitenkin kymmeneen. Mutta minua rassaa se, että tuliko elämästä joku kilpajuoksu kenellä on eniten plussatunteja kasassa. Eikä riitä. ettät een ne työt ja jään joskus lomalle.
Ei niistä makseta, vapaapäivän voin saada, jos istun tarpeeksi pitkään, mutta sekin on työn ja tuskan takana koska koko päivä menee istumiseksi töissä jos haluaa vapaapäivän.
Mies pitää huolen että täytät velvoitteesi yhteiskuntasopimuksen hengessä. Hyvä!
Mutta sehän on ihan järjetön ajatus, että pitäisi tehdä ylityötä vain siksi että saisi vapaapäivän. Miksi en voi pitää vapaana kertymiäni lomapäiviä. Ja muutenkin , jos elämän sisältö on vaan kerryttää saldoa, niin aika köyhää henkisesti.
Tuskin kukaan sanoi meidän vanhemmillekaan että tee nyt niin paljon töitä päivässä kun sielu sietää että saat joskus vapaapäivän. Enkä edes ymmärrä mikä ero on saldovapaalla ja palkattomalla jos kummastakaan ei makseta mitään.
En edes uskalla ajatella tilannetta, jossa olisi lapsia, ja koko ajan kytättäisiin milloin äidillä on saldovapaa, vai onko ollenkaan kun ei jaksanut mennä töihin seitsemältä kuten muut. Ja jos jo nyt pääni sisältö pyörii tuossa mitä mies syöttää minulle työtunneista, niin mitä sitten jos olisi lapsi, sanoisiko mies sittenkin, että mene nyt seitsemäksi töihin että ehdit hakea lapsen neljältä päiväkodista ettei kerry miinustunteja. En uskalla edes ajatella tilannetta. Yhdellä kaverilla oli juurikin näin, että ei vaan aamuisin ehdi töihin niin aikaisin ja lapsi pitää hakea, niin muiinustunnit ovat jo taivaissa tämän jälkeen, Siinä sitten yritän istua töissä tekemällä sisään ne kaikki 30 h joku päivä, ihan hullua.
Kysytkö sinä ihan tosissasi, onko tuo normaalia? Ilmeisesti et, vaan ymmärrät aivan kirkkaasti, että ei ole.
Kysy mieheltäsi ja kerro sitten meillekin, mistä merkillisestä syystä miehellesi ovat ne ylitunnit niin tärkeitä, vaikka niistä ei edes makseta.
Mun miehelläni on melkoisesti miinustunteja, joten joskus ärsyttää, kun se tulee aikaisin kotiin. Yritän kuitenkin parhaani ollakseni huomauttelematta. Omapa on työpaikkansa.
Ala viettämään aikaa jossain harrastuksessa, kahvilla tms. Sano sitten miehelle olleesi töissä tosi pitkään. Jos hän kyselee, koska saat pitää plussatunnit pois, vetoa kiireeseen töissä ja sano, ettei nyt voi. Toinen vaihtoehto on erota ja hankkia terve parisuhde.
No halusin vain tietää, että joku muukin on sama mieltä kanssani tässä. Lähinnä niillä voi saada saldovapaan, jos on tehnyt ylityötunteja, mutta tiedän että monet tekevät niitä juurikin siksi että saavat pitää sen saldovapaan, en kyllä edelleenkään tajua mitä eroa sillä on siihen, että ilmoitan vain vaikka plakattoman lomapäivän, vai maksetaanko niistä kuitenkin, siis pelkästä notkumisesta työpaikalla. Siis eih'n sitä saldoa kerry muuten kuin että henkilö tulee aikaisin ja on niin myöhään kuin mahdollista.
Toi parisuhde tulee kaatumaan tohon kontrollointiin. Se ei ole normaalia.Sun työajat ei mitenkään sun puolisolle kuulu. En kattelis/kuuntelis moista kovin pitkään, sori vaan.
Siis haluaisiko sun mies, että sulla olis joskus vapaa päivä, jos saisit tunteja kasaan vai mikä on hänen motiivi kyselyyn? Selitä, että vapaa päivän ottaminen on vaikeaa.
Onko miehesi työpaikalla "kilpailu" siitä kenellä on eniten plussaa? Tämä sairas tapa tulee sitten myös kotiin.
En tajua, mikä siinä on pointtina, jos tarviten vapaata, saan kyllä pitää palkatonta , jos palkallisia lomapäiviä vaikka ei enää olisi. Mutta onko nyt joku buumi, että työ ei ylipäätään huvita ketään. Nyt monet kavereistankin joista aiemmin luulin ,että jaksavat olla töissä, miettivät, että tekisikö lyhyempää päivää vai jäisikö pois kokonaa. Olen varmaan ainut, joka istuu kiltistä 8 h töissä ja sen jälkeen ylitöissä ja oma aika, no sitä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:01"]
Onko miehesi työpaikalla "kilpailu" siitä kenellä on eniten plussaa? Tämä sairas tapa tulee sitten myös kotiin.
[/quote]
No voi olla, mutta joskus näin miehen työkavereita, ja heillä oli ihan erilaiset puheenaiheet, eikä mikää työaika määrittänyt heidän elämäänsä. Tuntuu, että mies yrittää laittaa samaan muotttiin minutkin vaikka työaika on samanlainen kummankin työpaikalla , mutta työ täysine erilaista, minulla ei ole mitään deadlineja , jotka tulee saattaa loppuun iltaan menessä niin voin hyvin lähteä vaikka kello kolme joskus jos haluan.
Mies kontrolloi sinua koska annat hänen tehdä niin. Asia on siis ihan sinun päätettävissäsi ja voit lopettaa sen jos haluat. Kaikkeen ei tarvitse suostua.
Siis häh?