Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä minulla on? palstalääkäri!

Vierailija
20.08.2015 |

Olen nyt reilusti yli kuukauden ajan juossut pitkin terveyskeskuksia mutta nämä harjoittelija lääkärit eivät löydä syytä mikä minulla on. Eli; olen todella väsynyt koko ajan, siis todella loppu. Huono vointinen lähes jatkuvasti, paino on pudonnut viikossa 8-10kg. (Jo kuukausi sitten) Olen muutenkin pieni, 162/58kg nyt 49kg Kaikki ystävät ovat olleet huolissaan kun ovat nähneet minut, olen ihan kuihtunut. Olen perusterve 23v kahden lapsen äiti. Syön n viis kertaa päivässä, ulkoilemme riittävästi joka päivä. Mies myös taloudessa joten en usko että olen uupunut koska hommat jaetaan tasaisesti. Yksityiselle ei ole varaa. :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei oikein voi tippua 10kg viikossa. No joku massiivi kuivuminen voi juuri ja juuri johtaa siihen. Yleisin syy nopeaan kuivumiseen on diabetes. Muuten uupumus on oire joka voi seurata mistä tahansa merkittävästä systeemisairaudesta diabeteksestä infektioon ja syöpään. Tai sitten olla psykosomaattista.

Ei voi edes arvailla siis noiden hyvin yleisluontoisten oireiden perusteella. Odota tuloksia.

Vierailija
2/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:43"]Tänään on otettu. Huomenna soittavat tulokset. Huomenna tietty selviää enemmän.. jotenkin pelkään pahinta. Voih kun olisi jo huominen! Osaako kukaan oireista sanoa mitään? Ap
[/quote]

Mitä otettiin? Ja mihin kellonaikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.tyypin diabetes

Vierailija
4/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoimintaan viittaisi tuo laihtuminen, mutta väsymys ei, yleensä liikatoiminnassa potilas ei ole väsynyttä nähnytkään...

DM1 laihduttaa, jotkut syövät (joskin hitaammin), sarkoidoosi myös laihduttaa hitaammin, mutta hyvin voimakas väsymys on sarkoidoosin yleinen oire. Muut oireet riippuu siitä elimestä mihin se on iskenyt (voimakas ja sitkeä yskä viittaa keuhkoihin, rytmihäiriöt sydämeen ja puutumiset neurosarkoidoosiin.

Todennäköisimmät DM1 ja syöpä. Ensimmäinen tarkoittaa loppuiän sokerimittauksia ja insuliineja, jälkimmäinen taas tyypistä riippuen mitä tahansa.

Vierailija
5/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verikokeita otettu?

Vierailija
6/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on otettu. Huomenna soittavat tulokset. Huomenna tietty selviää enemmän.. jotenkin pelkään pahinta. Voih kun olisi jo huominen! Osaako kukaan oireista sanoa mitään? Ap

Vierailija
7/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla kilpirauhasen liikatoimintaa? t. sairaanhoitaja Tsemppiä verikoetulosten odotukseen, toivottavasti ei mitään vakavaa.

Vierailija
8/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana?

Vierailija
9/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ystävällisistä vastauksista ja tsempeistä! En ole raskaana, sen jo varmistin. Minulla on kolmen vuoden ehkäisy käytössä, kapseli. Kyllä on niin kuollut olo että, kamalan väsynyt. Huomisia tuloksia odotellessa.. verikokeissa katsottiin lukuisia eri näytteitä. Mm. Nestetasapainot, valko-ja punasolut, maksan arvot. Niitä purkkeja oli varmaan kymmenen ellei enemmänkin. Onneksi lääkäri soittaa huomenna! Pelottaa.. ap

Vierailija
10/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:59"]Paino ei oikein voi tippua 10kg viikossa. No joku massiivi kuivuminen voi juuri ja juuri johtaa siihen. Yleisin syy nopeaan kuivumiseen on diabetes. Muuten uupumus on oire joka voi seurata mistä tahansa merkittävästä systeemisairaudesta diabeteksestä infektioon ja syöpään. Tai sitten olla psykosomaattista.

Ei voi edes arvailla siis noiden hyvin yleisluontoisten oireiden perusteella. Odota tuloksia.

[/quote] Minulla tippui paino viiden päivän aikana 7kg ja seitsämän päivän aikana 3kg eli viikossa 10kg . Kyllä huoli on ollut kova, mikä on vialla. Olen niin nuorikin ja perusterve. Yhtäkkiä tuo romahdus. Niin ja verikokeet oteettiin aamulla klo 9.50

Vierailija
11/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 oli ap !

Vierailija
12/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti tökkii myös pahasti ja välillä vaikeita nämä lauseen muodostamiset puheessa. Tietty voi johtua tästä ylenpalttisesta väsymyksestä. Ap

Vierailija
13/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin että diabetes. Heti hoitoon ja kokeisiin!

Vierailija
14/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:15"]

Kilpirauhasen liikatoimintaan viittaisi tuo laihtuminen, mutta väsymys ei, yleensä liikatoiminnassa potilas ei ole väsynyttä nähnytkään...

[/quote]

Hyvinkin usein liikatoimiset ovat lopen uupuneita. Hyvin samankaltaiset oireet vajaatoiminnan kanssa. Juuri diagnosoitu liikatoiminen olen itse ja koko kesän lopen uupunut.

Vierailija
15/15 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:59"]Paino ei oikein voi tippua 10kg viikossa. No joku massiivi kuivuminen voi juuri ja juuri johtaa siihen. Yleisin syy nopeaan kuivumiseen on diabetes. Muuten uupumus on oire joka voi seurata mistä tahansa merkittävästä systeemisairaudesta diabeteksestä infektioon ja syöpään. Tai sitten olla psykosomaattista.

[/quote] Minulla tippui paino viiden päivän aikana 7kg ja seitsämän päivän aikana 3kg eli viikossa 10kg . Kyllä huoli on ollut kova, mikä on vialla. Olen niin nuorikin ja perusterve. Yhtäkkiä tuo romahdus. Niin ja verikokeet oteettiin aamulla klo 9.50
[/quote]

Ok, aikaa kysyin mm.kilppariarvojen takia. Toivon mukaan ei ole mitään vakavaa ja selviää pian

Halaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi