Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:5kk vauvan unimäärä

30.09.2006 |

Meillä poika vähän yli 5kk nukkunut tähän asti kolmet päikkärit, aamulla puolituntia-tunnin vaunussa, päivällä noin kaksi tuntia sängyssä ja ennen yöunia (yöunet alkavat kaheksalta ja kestävät aamu seiskaan ja välissä juodaan tiheästi)

puoli tuntia vielä vaunussa.

Nyt poikaa on ollu vaikeampi saada unille, äsken iltakävelyllä ei nukahtanut ollenkaan mutta kitisi koko matkan. Siksi mietin, että nukkuuko muiden saman ikäset vielä näin paljon vai joko rytmin alkavat muilla muuttua?

Kiitos vastanneille! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on nukkunut 2kk ikäisestä asti ainoastaan puolen tunnin pätkiä päivällä ja nyt siis on myös 5kk. Nukkuu 3-4 puolen tunnin pätkää

Vierailija
2/7 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä myös 5 kk ikäinen poika. vähän aikaa sitten loppui noin 2 kk kestävä puolituntisten unien jakso, jolloin poika nukkui 2-4 päiväunet päivällä, jotka kesti 30-45 min., eli ei pitkiä unia ollenkaan.(oli muuten tosi väsyttävää aikaa, kun poika oli jatkuvasti väsynyt ja kiukkuinen, etenkin loppuviikosta sen huomasi). nyt unirytmi on taas normalisoitunut ja nukutaan yleensä aamulla pitkät unet (joskus vasta päivällä, riippuu päivän ohjelmasta), jotka kestää 2 - 3,5 tuntia ja kahdet lyhyemmät unet, jotka on 30- 45 min. Illalla mennään kahdeksan aikaan tai vähän jälkeen nukkumaan ja aamulla herätään n. 6.30-7.00. Yösyöttöjä on yleensä 2 joskus 3.

Meillä kaikki päiväunet nukutaan parvekkeella vaunuissa, poika on siihen tottunut, mutta ei nukahda vaunuihin vaan syliin pitää nukuttaa. Vaunuihin nukahtaa ihmeen hyvin kyllä kun ollaan liikenteessä. Olen huomannut että jos poika on yliväsynyt tai liian pirteä vielä kun yritän laittaa nukkumaan, silloin alkaa kitinä ja huuto. Yliväsyneenä nukahtaa sitten syliinkin, jos ei muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö kohta 6kk, hui, niin iso jo.... Mutta siis päiväunet: Aamulla herää n.klo 8 ja valvoo muutaman tunnin, sitten vaunuissa unta n.1h. Valvoo ja syö ja n.12-13 aikaan nukkumaan ja nukkuu 2-3h. Taas leikitään ja syödään ja iltapäivällä nukkuu taas n.1h pätkän. Joskus vielä illalla klo.18.30 saattaa nukkua 20min. Yöunille 21 ja nukkuu siis 08, eikä syö yöllä. Sekavaa... Mutta näin meillä!

Vierailija
4/7 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vähän päälle 5kk poika ja unet menee ihan samalla tavalla kun ingwerin vauvalla!

Vierailija
5/7 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5,5 kk adoptiopoika ja olen kovasti pähkäillyt hänen uniaan ja unentarvettaan. Mulla kun ei ollut mitään käsitystä siitä, miten paljon vauva voi tarvita unta. Meillä unet menee melkein samalla tavalla kuin aloittajalla, aamupäivällä 30-60 min. unet vaunuissa, päivällä pari tuntia sängyssä ja iltapäivällä 30-60 min. unet vaunuissa. Iltaunille mennään n. klo 19 ja aamulla herätään n. klo 7-8. Lähinnä itse olin huolestunut siitä, kun poika tuntui kitisevän illalla enemmän ja luulin sen johtuvan väsymyksestä ja riittämättömistä päiväunista, mutta (kertokaa oonko ymmärtänyt oikein) ilmeisesti jotkut vauvat vaan ovat aamupäivällä hyväntuulisempia ja illalla kitisevät enemmän.

Vierailija
6/7 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu vain yhdet päikkärit 1h-1,5h. Yöllä herää kerran syömään ja nukkuu noin 10h yöunia. Lisäksi saattaa torkahtaa imetyksen jälkeen enintään kymmeneksi minuutiksi.

Tällainen rytmi ollut 2,5kk iän jälkeen. Sitä ennen nukkui enemmän päivisin ja heräsi kaksi kertaa yössä syömään.

Vierailija
7/7 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki kolme lastani kuuluvat tähän kategoriaan!