Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivartalolihavuuteen taipuvaisia kohtalotovereita?

Vierailija
20.08.2015 |

Perin äitini puolelta taipuvuuden keskivartalolihavuuteen. Äidilläni on aina (= minun muistini ajan) ollut rimppakintut ja pallomaha, vähän niinkuin olisi raskaana. Itsellä tismalleen sama vartalonmuoto, tosin olen onnistunut elämään jonkin verran kurinalaisempaa elämää ja vatsa ei ole päässyt palloksi. Mutta ei se litteäkään ole, eikä varmaan tule koskaan olemaan. Kesällä on tullut syötyä enemmän, ja myös juotua, ja sen kyllä huomaa - nyt pullistunutta mahaa on todella vaikea pitää piilossa. Syksyn tullessa alkaa taas perinteinen askeesi, syön vähän ja terveellisesti, ja yritän olla juomatta kovin usein viiniä (vaikka viiniä rakastankin). Mutta aina se kumpu tuossa jonkin kokoisena lepää. Muita saman vartalotyypin omaavia? Oletteko keksineet mitään keinoa pitää viskeraalirasvan määrän kurissa?
Ps. Kumma muuten miten sitä ajattelee tätä pitkälti vain ulkonäöllisenä ongelmana, vaikka oikeastihan ongelma on terveydellinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy kaikki rasva tissien alta lantiolle, eli perus keskivartalolihavuus :( Ärsyttää kun on kapeat jalat, pienet tissit, ohuet kädet, mutta keskivartalo kauhee läsä :/

Vierailija
2/5 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen samanlainen ja niin on myös minun äitini. Jätin viljapitoiset tuotteet ja sokerin pois, niin laihduin. Kyllä viiniä saa välillä juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mun vyötärö on todella iso, reippaasti yli sallitun rajan. Normaalipainossakin mun vyötärö oli 95cm, eli mun pitäis vaan jumpata että saisin rasvat sieltä pois. Arvatkaa jaksanko.

Vierailija
4/5 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 09:34"]Sama täällä, mun vyötärö on todella iso, reippaasti yli sallitun rajan. Normaalipainossakin mun vyötärö oli 95cm, eli mun pitäis vaan jumpata että saisin rasvat sieltä pois. Arvatkaa jaksanko.
[/quote]

Niin ja mun äidillä ja siskolla tiimalasivartalo. Samoin muillakin sukulaisilla ihan selkeä lantio-vyötärö erotus. En tiedä mistä olen mun kroppani perinyt, mutta kamala se on. Ja aina kun laihdun, niin se lähtee perseestä ekana, ja se mulla on muutenkin koko kroppaan nähden liian pieni.

Vierailija
5/5 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tähän ole muuta keinoa kuin todella kurinalainen syöminen ja liikunta. Itse lasken ruuan energiamääriä, ja käytännössä olen huomannut, että 1500 kilokalorin energiamäärää ei saa ylittää useampana päivänä viikossa, ellen halua vatsan römpsähtävän. Tämä tarkoittaa sitä, etten arkena syö lämmintä ateriaa usein ollenkaan, koska silloin on vaikea pitää todellinen energiansaanti tuon alapuolella. Keskivartalon lihaksistosta huolehtiminen on myös tärkeää, ja nimenomaan se, että vatsa- ja selkälihakset ovat tasapuolisesti voimakkaat. Seison töissä aina kun voin, ja kiinnitän huomiota "korsettiin". Jos tämä ei tule tuttua, kannattaa käydä jossain sellaisessa liikuntaharrastuksessa, jossa opitaan ottamaan tuki keskivartalosta.

Tästä huolimatta olen varautunut siuhen, että kroppa muuttuu vaihdevuosien jälkeen, vartalon muoto kun on sidoksissa myös hormonitoimintaan. Yritän lohduttautua sillä, että ne "tikkujalkani" ja raajani yleensäkin ovat pitkät, nilkat ja ranteet hoikat. Joten jos en päästä itseäni ihan järkyttävästi lihomaan, voin ainakin luoda illuusion hoikasta olemuksesta suht' vaivattomasti pukeutumalla tietyllä tavalla.