Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pala kurkussa - ruokatorvea liikuttelemalla katoaa hetkeksi?

Vierailija
19.08.2015 |

Kurkussa tuntuu lähestulkoon koko ajan ikään kuin "kutittava pala". Ihan kuin siis kurkussa olisi jotain, aika lailla tuossa kurkunpäässä eli ihan ylhäällä, melkein nielun/suun yhtymäkohdassa.
Jos nostan leuan ylös kohti kattoa ja "muljuttelen" ruokatorvea, palantunne joko helpottaa tai katoaa hetkeksi, palaten kuitenkin aina uudelleen. Tunne voi olla poissa melkein puolikin tuntia, mutta aina se tulee takaisin.

Mitä hitto tuollainen voi olla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepöly?

Vierailija
2/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan koskaan ennen tällaista tuntenut, toki siis flunssassa tms ollut ties mitä kurkkutuntemuksia mutta nyt olo on kaikenkaikkiaan täysin normaali, kurkku ei ole edes kipeän/turvonneen tuntuinen saatika imusolmukkeissakaan mitään turvotuksia. Ei yskitä myöskään.

Tätä on jatkunut nyt vajaan viikon, soitin lääkärille joka antoi ohjeeksi odottaa vielä viikon ja jos ei lähde pois, tulisi käydä lääkärillä.

Rennietäkin olen kokeillut närästysepäilyissä ottaa, ei ole vaikuttanut mitenkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuollaista tunnetta jatkuvasti joskus pari vuotta sitten. Ja se kurkun muljuttelu auttoi minuakin, mutta vain hetkeksi.Johtui siitä kun olin huonossa asennossa puoliksi makaamassa lukiessa tai koneella ollessa. Aloin kiinnittää huomiota parempaan asentoon ja ei ole ollut enää sitä.

Vierailija
4/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan kaikissa asennoissa, ainoastaan puhuessa tai syödessä sitä ei tunnu. On aivan sama kävelenkö, makaanko, istunko vai mitä teen, tunne pysyy mukana...

Ap

Vierailija
5/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen! Lääkäriin ja heti, voi olla tulehtunut kilpirauhanen, ja se pitää hoitaa. Varsinkin, jos muitakin oireita, kuten väsymys/ylikiihtyneisyys, tukanlähtöä, painonnousua, jne. Kannattaa kuitenkin käydä ihan vaan arvot tsekkaamassa ja antaa lääkärin kokeilla, että kilppari kunnossa!

Vierailija
6/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hieman ylikierroksilla ollut viime viikot, mutta olen yhdistänyt sen töiden alkuun ja lapsen päivähoidon aloittamiseen; reagoin muutoksiin usein vähäisemmällä unella ja juuri sellaisella ylikierrosmeiningillä.

Puhelimessa ollut hoitaja kertoi että lääkäri voi jollain "jutulla" kurkata kurkkuun ja muisti vieläpä mainita, että toimenpide on "aika kamala" :D olen todella herkkä kurkkuni kanssa joten pelottaa ajatuskin... :(

Ap

Vierailija
7/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla närästystä, itsellä ainakin tuntuu juuri noin, ikään kuin olisi pala kurkussa... välillä häviää ja tulee sitten takaisin.

Rennie on turhista turhin lääke, ei ainakaan omiin oireisiin ole vaikuttanut mitenkään :(

Vierailija
8/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin sitten varmuuden vuoksi kokeilla toistakin närästyslääkettä. Osaatko suositella jotain? Raskausajan närästykseen Rennie tepsi kyllä, joskin silloin tunne ei ollut tällainen vaan enemmänkin puristava tunne rintakehässä.

Ap

Vierailija
9/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko proppuja nielurisoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi