Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hauissa huonommassa asemassa jos kirjoittaa vain 4 ainetta?

Vierailija
19.08.2015 |

Joka siis on minimi. 

Ajattelin että kirjoitan äikän, enkun (en vielä tiedä lyhyt vai pitkä), matikan (tämä pitkänä), fysiikan. En ole lukenut kursseja mistään muusta, historiaa yritin pakolla ja kai mä sen voisin kirjoittaa jos on pakko (ehtisin käydä kurssit) mutta olen melkoisen huono siinä. 

Onko jotain haittaa kolmannelle asteelle hakiessa että ei ole tuon enempää aineita? Väännänkö viidennen aineen pakolla vai keskitynkö noihin mitä on? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin paikkoihin hakiessa olet, mutta minulla on sinulle täydellinen ja toimiva ratkaisu:

Kirjoitat terveystiedon. Yksi kurssi johon YO-koe perustuu. Profit. 

Vierailija
2/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, minne haet. Ei yleensä. Äidinkielen yo-arvosana otetaan lähes joka paikassa huomioon, muita voi monesti valita. Jos on kirjoittanut monta ainetta, voi usein valita huomioon otettavaksi ne, jotka ovat menneet parhaiten. 

Vierailija
4/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta. Kaverini joka haki Aaltoon sanoi että sinne ainakin katsotaan 5 parasta ainetta, mutta suurimmassa osassa paikoista varmaan 4 on ihan fine. 

Mikä on vahvuutesi? Jos olet hyvä matikassa ja fysiikassa miten olisi kemia? 

Ja terveystieto on toki aina olemassa kuten kakkonen mainitsi... 

Vierailija
5/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:54"]

Joihinkin paikkoihin hakiessa olet, mutta minulla on sinulle täydellinen ja toimiva ratkaisu:

Kirjoitat terveystiedon. Yksi kurssi johon YO-koe perustuu. Profit. 

[/quote]

Eikö yo-kokeet perustu aina syventäviinkin kursseihin ja eikö terveystiedossa ole myös pakollisen lisäksi kaksi syventävää kurssia?

Vierailija
6/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on ihan hyvä määrä. meidän koulussa suurin osa kirjoittaa 5. riippuu tietenkin mihin haet!

Vierailija
7/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:31"]4 on ihan hyvä määrä. meidän koulussa suurin osa kirjoittaa 5. riippuu tietenkin mihin haet!
[/quote]

lisään vielä, että noi sun aineet kuulostaa hybältä jos panostat noihin sit täysiä. parempi ainakin kun esim jos olis äikkä, tt, enkku ja ruotsi.
Itse kirjoitan 5: äidinkieli, lyhyt matematiikka, englanti, pitkä saksa ja biologia

Vierailija
8/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:31"]4 on ihan hyvä määrä. meidän koulussa suurin osa kirjoittaa 5. riippuu tietenkin mihin haet!
[/quote]

lisään vielä, että noi sun aineet kuulostaa hybältä jos panostat noihin sit täysiä. parempi ainakin kun esim jos olis äikkä, tt, enkku ja ruotsi.
Itse kirjoitan 5: äidinkieli, lyhyt matematiikka, englanti, pitkä saksa ja biologia
[/quote]
hyvältä* ei hybältä

Vierailija
9/9 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa paikoissa kai otetaan haussa huomioon vain se neljä ainetta, koska neljä ainettahan on pakollistakin kirjoittaa. Sinuna keskittyisin siis vain niihin neljään, ehdit panostaa enemmän. Pitkä matikka ja fysiikka vaatii kuitenkin varmasti eniten kertaustakin. Itse ainakin kertasin aikoinaan yo-kokeisiin kerratessa oikeastaan vain matikkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän