Vuoroviikko asuminen ja elarit
Eli ajattelin ehdottaa lapsen isälle viikko viikko asumisjärjestelyä. Miten tälläsessä tapauksessa elarit maksetaan? Lapsi siis kirjoilla mun luona. Tarviiko etän maksaa elareita enää siinä vaiheessa. Lapsilisä tulis mulle. Reiluinta vissiin olisi et etä ei maksa koska molemmat huoltaa lasta saman verran?
Kommentit (11)
Meillä noin ja elareita ei makseta. Lapsi kirjoilla mun luona joten saan lapsilisän josta maksan vaatekulut, muksun puhelinlaskut ja harrastuksen (no, ei ihan riitä se lapsilisä aina mutta melkein kuitenkin, ja joskus isä maksaa jos on jotain isompaa hankintaa).
Ihan keskenämme ollaan sovittu näin, en tiedä miten menis virallista kautta.
Elareita ei käsittääkseni maksella suuntaan eikä toiseen, kun huoltajat huolehtivat lapsen elatuksesta tasapuolisesti.
Okei mut kellään ei faktaa tästä? Uskoisin toki et isälle sopii et elarit jää pois. Pitää huomenna kysellä vielä lastenvalvojalta.
Kysele ihmeessä siltä lastenvalvojalta. Eikä niistä virallisista sopimuksista haittaakaa ole, varsinkaan välien kiristyessä.
elareita ei tule maksettavaksi ja lapsilisä pitäisi myös puolittaa. Niinkuin se lapsikin nyt puolitetaan
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 22:04"]Okei mut kellään ei faktaa tästä? Uskoisin toki et isälle sopii et elarit jää pois. Pitää huomenna kysellä vielä lastenvalvojalta.
[/quoteJos te päätätte ettei elareita makseta niin sossu ei siihen puutu. Ei elarit ole mikään pakollinen lailla määrättävä juttu jos vanhemmat keskenään sopii. Luuletko että joku taho tutkii teidän tilitietoja että onko nyt varmasti maksanut?
Elareita ei maksa kumpikaan, jos lapsi asuu viikko/viikko-systeemillä ja vanhemmat maksavat lapsen kulut puoliksi ja tulot ovat suurinpiirtein samat.
Lapsilisäkin katsotaan tuloksi.
Tietääkseni elareita ei makseta koska lapsi asuisi tasapuolisesti molempien luona.