Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kaverit ahdistaa

Vierailija
14.03.2022 |

Miehen kaverit on melkein kaikki naispuolisia ja suurimman osan seurassa minulla on epämiellyttävä olla heidän teennäisen käyttäytymisen takia. Mitään yhteistä ei ole, ja pitää hymyillä tekohymyä ja keksimällä keksiä keskustelunaiheita. Mies taas viihtyy näiden ihmisten kanssa ja viettääkin sitten yksin heidän kanssaan aikaa. Koen ahdistavaksi, että miehellä ei juuri ole miesystäviä, ja että kulkee samaan tapaan naisten kanssa kuin sinkkuaikoina. Heittää läppää porukan keskellä ja naiset kikattaa ympärillä. On tosi tykättyä seuraa.

Tiedän, että monille tämä on ok, mutta minulle ei. Mies jaksoi muutaman vuoden kyläillä yhdessä pariskuntien kanssa tai yksin miesporukalla kun tiesi että ahdistun naisseurastaan, mutta nyt on tehnyt selväksi että haluaa nähdä kavereita omaan tapaansa.

Onko joku löytänyt sopuratkaisun vastaavan tilanteeseen? En tietenkään voi enkä halua rajoittaa miehen sosiaalisia suhteita, mutta parisuhteesta liukenen kyllä taka-alalle jos koen, että se tuottaa minulle vain ahdistusta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ok että miehellä lähinnä pelkkiä naispuolisia ystäviä?? Mitä hittoa, ei todellakaan.

Vierailija
22/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että ne on teennäisiä, mutta itekki "joudut" tekohymyileen yms eli teeskentelemään. Pystyisiks kokeileen vielä, mutta olemalla aito ja kattoa mitä sitten tapahtuu?

Olen tällainen luonnonlapsi, moni pitää liian avoimena ja rempseänä. Mieskin on, mutta se tuntuu olevan hyväksyttävämpää. En ole tarpeeksi hienohelma siihen seuraan. Kun esitän ja tekohymyilen, menee juuri ja juuri täydestä. Miehelle he ovat kevyttä ja mukavaa seuraa, hänelle ei ole väliä kenen kanssa on kunhan näkee paljon ihmisiä ja on kivaa. Mun kaverit kelpaa myös, mutta ei nähdä heitä tarpeeksi usein että se riittäisi. Jossakin vaiheessa mies kutsui mun kavereita meille, ne oli siitä aika hämmentyneitä. Mies kaipaisi itsekin miesystäviä, mutta ei tule niin hyvin juttuun miesten kanssa. Muutamia perhetuttuja onneksi on.

-ap

Luonnon lapsi itsekkin ja silti mulla on ystäviä jotka panostavat tosi paljon ulkonäköön, ottavat täyteaineita yms. Se on vaan pieni osa elämää, silti voi olla paljon yhteistä. Kannattaa oikeasti tutustu kunnolla ihmisiin eikä arvostella vaan sen takia miltä toinen näyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille ok että miehellä lähinnä pelkkiä naispuolisia ystäviä?? Mitä hittoa, ei todellakaan.

Mun mielestä sukupuolella ei ole mitään merkitystä, parasta että ystävien seurassa viihtyy. Yhtälailla mies voi pettää miehen kanssa kuin naisen, suhteessa pitää voida luottaa toisiinsa.

Vierailija
24/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollainen parisuhde loppuu eroon. Koska naista ahdistaa kikattava naislauma keinokynsineen, eikä sitä saa pois. Pitäisi olla kai toisentyyppinen mies sitten. Naiset eivät usein kokoonnu yksin miesporukkaan miehiä naurattamaan? Joskus tuo voi toimia että on naiset miehen kaverina, mutta joskus ei.

Vierailija
25/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos yrittäisit tutustua henkilökohtaisesti vaikka yhteen tai kahteen hänen läheisimmistä/pitkäaikaisimmista naispuolisista kavereistaan? Ilman mitään isompaa laumaa siis. Siitä voi sitten lähteä lumipalloefekti liikkeelle ja huomaat että muidenkin kavereiden seura alkaa tuntua luontevammalta.

Ei mieskään niitä syvemmin tunne, kaipaa vaan yhdessä hengailua. Minulla oli siihen tarve nuorempana, mutta tykkään nykyään enemmän yksittäisistä ystävistä ja ystäväperheistä, enkä kaipaa enempää sosiaalisuutta.

Laitoin miehelle linkin tästä keskustelusta ja jutellaan tässä miehen kanssa, ja käsitin ilmeisesti väärin tuon että aikoo vaan jatkaa hengailua tuossa porukassa. Hänelle käy hyvin myös viettää enemmän aikaa muutaman miesystävän ja heidän kavereiden kanssa. Kertoo myös kaipaavansa ylipäätään virkistävää vaihtelua, eikä sen tarvitse edes olla sosiaalista. Häntä on myös alkanut ärsyttää monet piirteet tuossa porukassa, ei häntäkään siihen täysin hyväksytä vaikka nauravat jutuille.

Aiemmin jutellessa oltiin valmiiksi huonolla tuulella ja ehkä siksi tilanne tuntui niin kärjistyneeltä. Nyt vaikuttaa järjestyvän asiat ihan omalla painollaan.

-ap

Vierailija
26/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Ei ne naiset mitenkään erityisemmin laittaudu. Puheenaiheet on vaan pinnallisia, ja itse tykkään puhua syvällisiä ja rehellisesti. Mutta nyt me laitetaan kännykät pois ja jatketaan iltaa hyvillä mielin kun asia ratkesi😊

-ap

Vierailija
27/27 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos yrittäisit tutustua henkilökohtaisesti vaikka yhteen tai kahteen hänen läheisimmistä/pitkäaikaisimmista naispuolisista kavereistaan? Ilman mitään isompaa laumaa siis. Siitä voi sitten lähteä lumipalloefekti liikkeelle ja huomaat että muidenkin kavereiden seura alkaa tuntua luontevammalta.

En ole ap, mutta itse en koe mitään halua tutustua lähemmin mieheni ystäviin. Olen heitä tavannut ja joidenkin kanssa on jotain yhteistä, toisten kanssa ei. Kenestäkään ei ole tullut itselleni läheistä ihmistä. En näe, miksi edes pitäisi. Minulla on omat ystäväni, puolisolla omansa. Molempien ystäviä voidaan tavata joskus yhdessä, mutta ei ole mitään syytä yrittää vääntää niistä toisen kavereista omia henkilökohtaisia ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi