Mitä työkkärin infotilaisuudet sisältävät?
Olen syrjäytynyt nuori ja pelkään sosiaalisia tilanteita sekä uusia paikkoja ja asioita.
Kävin pari vuotta sitten työkkärissä, mutta kaikki tukitoiminta katkaistiin ennen sen alkuakaan, kun en käynyt jossain tapahtumassa. Pyysin uutta aikaa kuukausia sitten ja nyt postiluukusta kolahti joku lappu, jossa kerrotaan, että minun on osallistuttava johonkin infotilaisuuteen tai en taaskaan saa mitään tukea. Eikä kyse ole pelkästään rahasta, vaan ohjauksesta, jota tarvitsisin kipeästi. :(
Tietääkö joku mitä niissä tilaisuuksissa tapahtuu? En uskalla vieläkään mennä tuollaiseen tilaisuuteen, josta en tiedä hölkäsen pöläystä... Miten paljon ihmisiä siellä on, mitä siellä joutuu tekemään? Mitä, jos ei löydä oikeaa huonetta?
En tiedä mistä noita asioita voisi lähteä selvittämään. En uskalla puhua puhelimessa ja tuossa lapussa on muutenkin kontakteja vain "äkillisten esteiden" varalle.
Kommentit (6)
Mä en nyt muista asioita joita siellä käsitellään mutta ainakin kun itse kävin vaan istuttiin ja kuunneltiin.
Miksi olisit työkkärin asiakas, jos et kykene töihin?
En tiedä noista asioista, mutta koeta kerätä rohkeus ja mennä mukaan. Kysyt heti neuvonnasta, missä tilaisuus järjestetään ja sitten menet huoneeseen istumaan. Infon nimellä oleva tilaisuus vaikuttaa ainakin nimen perusteella sellaiselta, että siellä osallistujat lähinnä kuuntelevat eli olisi helppo sinulle. Onnea!
Siellä puhutaan kaikille tosi alentuvaan sävyyn kuin olisitte 5-vuotiaita. Teille myös kerrotaan miten kannattaa pukeutua työhaastatteluun, haastattelussa ei kannata röhnöttää ja kädet pitää pestä ennen kättelyä.
Et vaikuta työkuntoiselta ollenkaan, mene lääkärin juttusille.
Meet vaan ja kysyt infosta missä se juttu on. Menet istumaan sinne, olet hiljaa, kirjoitat nimen paperiin kun sinulle annetaan sellainen, siitä tarkistetaan ketä oli. Ne on tylsiä ja epäjännittävempää kuin mikään. Mutta rahat juoksee kun niissä käy.