Lapsi valittaa palaa kurkussa
Aina kun nielaisee niin kurkussa tuntuu pala, mutta kurkku ei ole kipeä. Mistä ihmeestä tuo johtuu?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteista tullut nopeasti kehittyviä kasvaimia.
😂😂😂 Vain mielikuvitus on rajana.
Pfizer listasi 9 sivua jossa tiiviisti lueteltuna kaikki diagnoosit mitä rokotteista on tullut tähän mennessä!
Mitä vain voi olla, mutta todennäköisimmin närästystä. Se voi kestää yllättävän kauankin. Samarinia tai suolavettä voi antaa. Ja ihan reilu vedenjuontikin voi auttaa.
Ei todellakaan tarvitse lääkäriin lähteä. Toki sitten voi olla syytä mennä lääkäriin, jos kovin usein on samaa tunnetta, vaikka ruokavalio on kunnossa.
En hätäilisi. Ei ole struuma syynä. Odottakaa rauhassa pari päivää, menee jo aiemminkin ohi. Itselläni oli lapsena ja nuorena noita palan tunteita. Meni ohi. Nykyisin palan tunteeseen riittää, jos olen nauttinut omega tabletin, se öljy jostain syystä närästää ja tuo palan tunteen kurkkuun. Syitä on monia mutta harmittomia. Lääkäriin jos jatkuu ja aiheuttaa pitkittynyttä harmia.
Mulla se palan tunne oli närästystä. Koska ei ollut korventavaa tunnetta vielä lapsena, en saanut apua ennen kuin aikuisena, kun kurkun limakalvot olivat tuhoutuneet. Vie lapsesi lääkäriin.
Närästykseen auttaa lasillinen maitoa tai tuorekurkun palojen syöminen. Sillä minä saan oireet katoamaan.
Palan tunteeseen ei tarvita kuin että nielaisee jonkin liian ison palan ruokaa, karkkia, tabletin. Kurkku lievästi "vahingoittuu". Näitä on sattunut ja pari päivää kestänyt parantua.
Itsellä ollut nyt muutamia kuukausia samaa melkein päivittäin mutta se on ohi mennyt. Olen myös pohtinut olisiko liika kahvinjuonti aiheuttanut vai onko nyt kyseessä jotakin muuta kun on poissaoleva olo muutenkin. Ei ole ennen muistaakseni ollut ja tässä menee herkästi paniikkiin.
Minun lapseni valitteli samaa ja oli refluksivaivaa. Kokeile antaa muutamana päivänä Somacia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pfizer listasi 9 sivua jossa tiiviisti lueteltuna kaikki diagnoosit mitä rokotteista on tullut tähän mennessä!
Suurin osa kieltää totuuden vaikka Totuus tuotaisiin hopeatarjottimella nenän eteen.
Juoko poika varmasti tarpeeksi nestettä päivisin?
Syökö hän nopeasti ja ahmien?
Onko poika jotenkin herkkä tai jännittäjä tyyppi tai jotenkin ujohko.
Tuollaiseen voi olla mikä tahansa syy. Jos oisin ap, käyttäisin poikaa lastentautien erikoislääkärillä, jotta voidaan sulkea pois kaikki fyysiset sairaudet ja jutut tuossa ongelmassa.
Riippuen tietenkin siitä, minkä ikäinen poika on. Jos on jo murrosiässä, käyttäisin sisätautien erikoislääkärin vastaanotolla.
Terveyskeskuslääkärit ovat usein liian kiireisiä lyhyillä vastaanotoillaan, ja jos he eivät välittömästi löydä jotain selkeää vaivaa, niin se on sitten siinä, ja potilas on taas vain omillaan.
Vierailija kirjoitti:
En hätäilisi. Ei ole struuma syynä. Odottakaa rauhassa pari päivää, menee jo aiemminkin ohi. Itselläni oli lapsena ja nuorena noita palan tunteita. Meni ohi. Nykyisin palan tunteeseen riittää, jos olen nauttinut omega tabletin, se öljy jostain syystä närästää ja tuo palan tunteen kurkkuun. Syitä on monia mutta harmittomia. Lääkäriin jos jatkuu ja aiheuttaa pitkittynyttä harmia.
Juu, näin osittain. Olen aikuinen ihminen ja työpäväni ovat kiireisiä.
Usein hotkin pikaisen lounaan. Melkein sama kotonakin.
Usein tuntuu ruokatorvessa sellaista ylimääräistä tunnetta, että ikäänkuin ruoka ja kahvileivät eivät olisi menneet kunnolla alas.
Huomasin, että työpäivän aikana juon erittäin vähän mitään nesteitä.
Ne muutamat pienet 1,5 dl muovimukit kahvia, ja kerrosleivän nautin lounaaksi nautin myös usein kahvin kanssa.
Ruokailun jälkeen ja minkä tahansa kuivan elintarvikkeen nauttimisen jälkeen kannattaa juoda aina tietty määrä nestettä.
Että se ruoka lähtee liikkeelle sieltä ruokatorvesta mahalaukkuun ja suolistoon.
Veden juomin rauhallisesti ja lyhyin ja pienin siemauksin pitkin päivää, ei ole kenellekään vaarallista.
Nielurisa. Kurkkaa taskulampulla nieluun. Näet todennäköisesti punoittavan risan ja siellä valkoisen palluran (proppu). Paina varovasti lusikan varrella, se tulee ulos. Hyvässä lykyssä tällä menee ohi, huonossa lykyssä on jo risa tulehtunut ja tarvii ab kuurin.
Mulla on näitä ja lapsillani on. Jos on onteloiset risat niin tää on kestovaiva.
Vierailija kirjoitti:
Palan tunteeseen ei tarvita kuin että nielaisee jonkin liian ison palan ruokaa, karkkia, tabletin. Kurkku lievästi "vahingoittuu". Näitä on sattunut ja pari päivää kestänyt parantua.
Mulla kävi pienenä näin. Söin siis karkkia ja nielaisin sitä snören nauhaa ja olin ihan varma, että se jäi mun kurkkuun kiinni. Oli sellainen palan tunne siellä koko ajan. Mua käytettiin lääkärissä ja ei siellä mitään ollut. Diagnoosina lääkäri totesi, että nauha vissiin "raapaissut" kurkkua ja siitä palan tunne. Meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rokotteesta tuli heti palantunne kurkkuun ja viikon päästä alkoi refluksitaudin oireet, muutam kk myöhemmin todettiin gastroskopiassa. Että ihan turhaan nauratte tuollekin mahdollisuudelle.
Juu kaikki oireet tästä hetkestä maailman tappiin johtuu tästä yhdestä rokotteesta. Mistään muusta syystä ei tule enää kenellekään mitään. Oli rokotteita tai ei.
Limaa kurkussa?