E-pillereiden lopettaminen ja painon nousu
Lopetin kesäkuussa e-pillerit vuosien käytön jälkeen. Pillereiden kanssa ei koskaan ollut mitään ongelmia vaan lopetin ne ihan siksi, että haaveena on raskaus. Lopettamisen jälkeen oma hormonitoiminta tuntuu käynnistyneen, kierto on ollut säännöllinen eikä muutenkaan ole ollut ongelmia - Lukuunottamatta yhtä: Olen jatkuvasti turvoksissa ja paino on noussut jo viitisen kiloa.
Elintavat eivät ole muuttuneet, ainoa ero on se pillereiden poisjättö. Onko kellään ollut tällaista, tasaantuuko itsestään? jotenkin tuntuu että kaikilla se menee toisinpäin? (siis pillerit nostavat painoa)
Kommentit (11)
Sori, sanoisin et mun paino pysyi ihan samana, tai vaihtelut johtui kesäloman herkuttelusta ja syksyllä skarppaamisesta. Pillerit lopetin keväällä ja kondomi jätettiin pois syksyllä, kaksi kiertoa täysin ilman ehkäisyä ja olin raskaana. Olin siis syönyt pillereitä yli 10 vuotta. Tsemppiä yritykseen!
Opiskelun alkaessa tulee yliopistokilot. Parisuhteen myötä tulee parisuhdekilot. Kesällä tulee kesäkilot, jouluna joulukilot ja pääsiäisenä pääsiäiskilot. Pillerien aloittamisen myötä tulee kiloja. Pillerien lopettamisen myötä tulee kiloja. Raskauden aikana tulee kiloja, vauva-aikana tulee kiloja. Iän mukana tulee kiloja.
Tuossa vain muutama esimerkki niistä kiloista mitä muka kertyy ties minkä elämänvaiheen mukana.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:14"]Opiskelun alkaessa tulee yliopistokilot. Parisuhteen myötä tulee parisuhdekilot. Kesällä tulee kesäkilot, jouluna joulukilot ja pääsiäisenä pääsiäiskilot. Pillerien aloittamisen myötä tulee kiloja. Pillerien lopettamisen myötä tulee kiloja. Raskauden aikana tulee kiloja, vauva-aikana tulee kiloja. Iän mukana tulee kiloja.
Tuossa vain muutama esimerkki niistä kiloista mitä muka kertyy ties minkä elämänvaiheen mukana.
[/quote]
Onhan se toki noinkin... :) paino vaan pysynyt samana (+/- kilo) jo vuosia ja nyt yhtäkkiä tullut reilu viisi kiloa lisää, siis parissa kuukaudessa. En ole eläessäni ollut näin painava ja jatkuvasti turvoksissa. Yritin kyllä miettiä olisiko syömiset tehnyt tepposet, mutta samalla lailla olen syönyt jo vuosia. No, syön ja liikun nyt parisen viikkoa tarkasti ja katson mihin suuntaan paino lähtee.
-ap
Eikö kenelläkään ole ollut tällaista"oiretta"?
Mulla päinvastoin turvotus poistui ja paino laski monta kiloa, kun lopetin pillereiden käytön. Sori :).
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:10"]Mulla päinvastoin turvotus poistui ja paino laski monta kiloa, kun lopetin pillereiden käytön. Sori :).
[/quote]
Siksipä mä täällä kyselen, kun tuon tyyppisiä kokemuksia muistelin vaan kuulleeni... Ihmettelin vaan turvonnutta oloa ja kävin vaa'assa järkyttymässä. Lucky you! :)
-ap
Mulla!!! Lopetin yli 10v käytön jälkeen ja muutamassa kuukaudessa olin lihonut 10kg vaikkei syömisessä tapahtunut niin suuria muutoksia. Ja nyt huomaan saman päinvastoin! Lapset on nyt tehty ja aloitin viikko sitten pillerit uudestaan, 3kg pudonnu heti. Ne tekee jotain mun ruokahalulle ja makeaa ei tee samalla tavalla mieli.
Minulla myös!!
Lopetin Cypretylin (4kk.sitten)
n.15vuoden jälkeen kokeillaakseni, millaista elämä on ilman pillereitä. Halusin ns."puhtaan kropan.
Joo'o... 2kk.olen lihonut 5kg! Kauheat roskaruoanhimot 24/7. Olen tehnyt raskaustestinkin, negatiivinen.
Painoni pysyi/tippui aina samassa.
Hiukset rasvoittuvat hetkessä melkein suihkun jälkeen, alakuloinenolo kokoajan. Nyt alkanut tulla näppylöitä ja iho rasvoittuu kasvoissa kauheasti.
Ajattelin aloittaa pillerit uudelleen kyllä.
Painoni/pysyi tippui aina samassa.*
Pillereiden kanssa, painoni pysyi tasaisesti hallinnassa. Jos lihoi pari kiloa, sen sai kyllä hetkessä pois.
Koitetaan vielä, jos jollakulla kokemuksia...