Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Elämän ja käytännön ohjeita omaan kotiin muuttavalle
19.08.2015 |
Pikkusiskoni on muuttamassa omilleen ja aihe tuli mieleen. Millaisia ohjeita - joko käytännönläheisempiä tai yleisesti elämään liittyviä - sinä olisit halunnut kuulla, kun muutit ensimmäisen kerran omillesi?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:49"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:10"] - Osta iso pussi erivärisiä ja -kokoisia kumilenksuja. Niitä tarvitsee yllättävän monessa tilanteessa. [/quote] Olen asunut vuoden yksin enkä koskaan ole tarvinnut kumilenksuja kotona. Enkä myöskään äidillä asuessa. Mihin sä niitä käytät? -N21 [/quote] Pussien tiiviiseen sulkemiseen, pakasterasioiden kannen varmistamiseen, kahvipussin sulkemiseen (mulla on paljon erilaisia kahveja, espressoa, pannukahvia, suodatinkahvia tai erikoiskahveja, eivätkä kaikki ole purkeissa), koiranruokapussin sulkemiseen nyt vaikka esimerkiksi. Tai jos kotona on pussi sipsejä tai keksejä, rullaan pussin yläosan tiiviiksi ja laitan koko pussin ympärille kumilenkin, jotta kosteus ei pehmennä sisältöä. Tänään taas tein yhdestä kumilenkistä pidemmän lenksun, jolla ripustin yhden tiskiharjan alakaapin sisään sellaiseen koukkuun, jossa se ei olisi muuten pysynyt. Onhan noita, ehkä mulla on joku kumilenksufiksaatio. :) Ap [/quote] Aa okei. Ymmärrän. Mä taas ostan alunperin pakasterasioita, jotka pysyvät kiinni, kissanruokapusseja, jotka ovat uudelleen suljettavia ja muutenkin säilön melkein kaiken purkeissa. Kahviin ja teehen saa semmoisia muovinipsuja. Jännä kun ihmisillä on niin eri tyylejä asumisessa :D Itse en voisi käyttää kumilenksuja, kun ne on jotenkin ällöttäviä. Olen siis neuroottinen monen asian suhteen. Inhoan esimerkiksi muovisia esineitä, enkä voi sietää purukumia tai sinitarraa ym. -N21
[/quote]
Mä käytän pussien sulkemiseen (puisia) pyykkipoikia.