Voiko kauramaitoon tehdä kaakaon?
Kommentit (20)
Onko kauramaito maitoa, johon on sekoitettu kauraa?
Ei voi. Kaakao tehdään oikeaan maitoon eli täysmaitoon. Veteen eli kauramaitoon tehty on karseaa litkua.
Tottakai voi. Jotkut tekee veteenkin yäk. Kauramaitoon tehtäessä tulee vielä parempaa kuin tavallisen maidon kanssa ainakin jos on Pirkka Baristaa.
Kaurajuomaan… tietty voi ja vaikka soijajuomaankin.
Mihin kauramaitoa kannattaa käyttää? Sain täyden purkillisen. Voin käyttää sen vaikka kahvissa, mutta suosituksia missä muussa tarkoituksessa olisi erityisen hyvää. Yleensä käytän laktoositonta maitoa.
Se on kaurajuoma
ja tietysti voit tehdä siihen kaakaon sekoittamalla liukenevaa kaakaoauhetta vaikka kylmään maitoon.
Kaurajuomaan voi tehdä lettui tai pannarei
Miksei voisi? Voit käyttää kaurajuomaa kuten maitoa, eri asia sitten maistuuko se kenen mielestä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Kaakao tehdään oikeaan maitoon eli täysmaitoon. Veteen eli kauramaitoon tehty on karseaa litkua.
Niin sinusta. Mutta huomaa, että on olemassa maitoallergisia ihmisiä, jotka eivät voi käyttää maitoa missään muodossa.
Ilman noita haukuttuja "keinomaitoja" maitoallerginen ei voisi syödä jäätelöä, eikä mitään muutakaan mihin käytetään maitoa.
Nyt voin kaurakermasta "kermavaahtoa" ja maustaa sen vaniljalla tai millä maa, niin eipä juuri tavallisesta, ja eihän kukaan kermavaahtoa lusikalla syökään, sehän on vain aina lisuke jossakin.
Ilman kauramaitoa en vois esim. Ahvenanmaan pannukakkua, koska siinä pääraaka-aine on mannapuuro.
Jne. jne. Helppo soitella sitä suurta suutaan, jos ajattelee ja kokee kaikki asiat vain itsensä kautta, eikä käsitä, jotta kaikki ihmiset eivät saa eivätkä voi kaikkia elintarvikkeita nauttia.
Itse juon kyllä maitoa, mutta kaakaon teen usein veteen ja kauramaitoon (Oddlygoodin kaurabarista). Lämmitän kauramaidon erikseen ja vaahdotan maidonvaahdottimella ja sekoitan kaakao-vesi-sekoitukseen. Tulee ihanaa ja kermaista. Toki teen tosiaan lämpimänä sitä juotavaksi, joskus lisään kolmasosan oikeaakin maitoa.
Ei mulla muuten, mutta tajusin miten mulla taitaa olla joku lukihäiriö. Luin, että AP kysyi "Voiko KAALImaitoon tehdä kaakaon?" ja meinasin tulla kommentoimaan, että mistä saa kaalimaitoa.
Nämä on kyllä hämmentäviä kysymyksiä, kun vastaus selviää ihan vain kokeilemalla. En usko, että O'boy tai se kaurajuoma alkavat pistämään vastaan kun kohtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Se on kaurajuoma
ja tietysti voit tehdä siihen kaakaon sekoittamalla liukenevaa kaakaoauhetta vaikka kylmään maitoon.
Saa puhua yhtä hyvin myös kauramaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kauramaitoa kannattaa käyttää? Sain täyden purkillisen. Voin käyttää sen vaikka kahvissa, mutta suosituksia missä muussa tarkoituksessa olisi erityisen hyvää. Yleensä käytän laktoositonta maitoa.
Mä käytän mm pannukakkuun. Toimii hyvin.
Voi