Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisena näet tulevaisuuden esim 5 vuoden päässä?

Vierailija
14.03.2022 |

Oletko miettinyt mitä teet 5 vuoden päästä? Missä asut, mitä teet työksesi... Mieti samalla tavalla millaisessa suomessa haluat asua 5 vuoden päästä. Onko nykyinen hyvä, kaipaatko 80-90 -lukua vai pitäisikö kaiken muuttua.

Miettikää oikeasti mitä elämältä haluat, vai istutko vielä 5 vuoden päästäkin vauva-palstalla kuluttamassa aikaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auutan heikompia ihmisiä ja saan siitä hieman korvausta niin voin olle ylpeä itsestäni ja työllänija elämällläni on tarkoitus leikkimättä mitäään sen tärkeämpää. Pystyyy nukkumaan

Vierailija
2/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin listoilla turjotan. Jäin töistä pois kun ei palkalla tule toimeen.Olen lihonut sen viisi kiloa. Tukka hampsottaa kuten muukin olemus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ainakin kaksi lasta lisää ja olen naimisissa rakastamani miehen kanssa. Lapset ovat syntyneet 2023 ja 2025, saatan olla taas raskaana. Asun entisessä kotikunnassani ja minulla on hyvä joskin raskas vakivirka, olen velaton.

2027 Suomi on pääsemässä hienosti jaloilleen ja on nousukausi mikä alkoi Euroopan tilanteen vakauduttua 2025 kesäkuussa. Omavaraisuus on lisääntynyt, maatilojen uusi aikakausi on koittanut. E95 maksaa taas vain 1,78 litralta. Venäjä on hiljentynyt. Putin tapettiin huhtikuussa 2025 omien toimesta lyhyen sisällissodan aikana. Kahvin hinta jäi taivaisiin.

Vierailija
4/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa on raunioina. Ainoastaan Norja porskuttaa menemään ja rikastuu koko ajan, mutta sinne päästetään asumaan vain harvat ja valitut. Venäjä on nielaissut puolet Euroopasta. Amerikka on jakautunut neljäksi valtioksi, joista yhtä johtaa Donald Trump. Intialainen aivovirus jyllää jokapuolella. Maailman väkiluku on sotien ja aivoviruksen myötä pudonnut kahteen miljardiin.

Suomesta on lopetettu maatalous ja kaikki tehdastuotanto. Kuusi miljoonaa suomalaista asuu Helsingissä eikä kellään ole töitä, joten ainakin vihreät ovat tyytyväisiä.

Vierailija
5/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä koko aikuiselämäni ensimmäinen hetki, etten osaa edes kuvitella, enkä uskalla toivoa mitään tulevaisuuden suhteen. Päivä kerrallaan ja aika pelokkaana menen. 

Vierailija
6/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki menee hyvin, olen viimeisiä kuukausia vaille maisteri.

Jos kaikki menee kohtalaisesti, olen vuotta tai paria vaille maisteri, mutta kuitenkin jo kandi.

Jos kaiikki menee huonosti, olen kuollut. Minun tapauksessani se ei ole täys mahdottomuus, vaikka kuulostaakin vitsiltä.

Vierailija
7/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putin tapettiin huhtikuussa 2025 omien toimesta lyhyen sisällissodan aikana.

Masentavaa, jos tuota pitää odottaa vielä kolme vuotta. 

Vierailija
8/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden päästä olen ollut puoli vuotta vanhuuseläkkeellä. Asun tässä missä nytkin. Onhan tämä 100 m2 yhdelle ihmiselle hieman iso, mutta ei silti liian iso. Todennäköisesti mulla on 5 vuoden päästä ainakin 2 kissaa enemmän kuin nyt. Vietän paljon aikaa kotona, mutta tapaan myös ystäviäni ja läheisiäni. Ehkä matkustelenkin jonkin verran, riippuu maailmantilanteesta. En kaipaa kasaria enkä ysäriä. Ne oli ihan kivoja vuosikymmeniä, mutta aikansa kutakin. 

Vierailija
9/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän hyökkäysinto hyytyy hitaaseen etenemiseen. Pakotteet kurittavat Venäjän taloutta, mikä heikentää Suomen taloutta entisestään. Työttömyys lisääntyy, mutta oma työpaikkani säilyy. En usko elämäni juuri viidessä vuodessa muuttuvan. Ei se ole muutenkaan tällä vuosituhannella juuri muuttunut, vaikka olen vaihtanut työpaikkaa ja asuntoa kahdesti. Ne on pieniä muutoksia elämässä.

Jotta elämäni todella muuttuisi, Suomeen pitäisi tulla sota, vaimon pitäisi ottaa ero tai tulla jokin paha terveysongelma, kuten vaikkapa halvaantuminen.

Vierailija
10/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinsota on tuhonnut maapallolta kaiken elämän.

Vierailija
11/11 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteosta haaveilen, vaikken enää ole tuolloin työkykyinen. Suomi on olemassa kansantasavaltana ja tätä maata asuttavat edelleen suomalaiset, tosin isäntä on siis muualla. Tulevaisuuteen voi nähdä ja historiasta voi oppia, mutta kaikkea ei ole hyvä tietää. Aloittajan kysymys omasta olotilasta oli hyvä, tavoitteellinen toiminta ja suunnittelu oman elämän hallitsemiseksi on tärkeä osa ihmiskunnan eteenpäin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä