Keskustelu Jehovan todistajan kanssa
Hän: "Kuule mitäs oot mieltä siitä kun ihmisellä on aika paljon kaikkia ongelmia että mites niistä oikein selviää?"
Minä: "Jaa. Mulla kyllä menee ihan hyvin"
Hän: "Joo kyllä minä sen uskon mutta maapallo on kovin tämmönen" *näyttää vartiotorni-lehden kantta, jossa kuva keskeltä sotaa*
Minä: "No siihen on paha yksittäisen ihmisen kauheasti mitään sanoa"
Hän: "No haluatko lukea tämmöstä?"
Minä: "No ehkä en"
Hän: "Ei oo mieleinen aihe?"
Minä: "Aihe on mielenkiintoinen mutta näkökulmasta en oikein tiedä"
Siihen loppui hänen osaltaan keskustelu. Olisin toivonut jotain vasta-argumenttia, mutta eipä sitten.
Kommentit (8)
Itse ehdottaisin evoluutiobiologiankirjan tutkimista yhdessä kun tuo raamattu on jo niin selattu.
Kaikki todistajat eivät ole yhtä taitavia kesksutelemaan kuin toiset, jotkut vasta ovat aloittaaneet todistamisen yms
Kyllä aina ei ole helppoa.
Aihetta olisi voinut tiedustella sinulta, että mikähän ahe sinua kiinnostaisi sittten, ja esittänyt lehtisestä muita aiheita, niitähän löytyyy :) Aina tulisi olla parikin mielessä, jos oven avaaja e kiinnostu juuri siitä mitä oli ajateltu estiiää puheenaiheeksi
mutta s sinua ap selvästi kiinnostaa, mistäpä olisit halinut keskustella ?
Keskustelu Jehovan todistajan kanssa ei ole keskustelua vaan täydellistä ajan tuhlaamista. Sama koskee esim. anarkisteja. Eivät he keskustele, sillä keskusteluun kuuluu toisen osapuolen näkemyksen huomioiminen ja faktapohjainen väittely ja perustelu. Yhtä ja ainoaa Korkeaa Totuutta saarnaavan kanssa ei kannata juttusille ruveta,
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:33"]
Keskustelu Jehovan todistajan kanssa ei ole keskustelua vaan täydellistä ajan tuhlaamista. Sama koskee esim. anarkisteja. Eivät he keskustele, sillä keskusteluun kuuluu toisen osapuolen näkemyksen huomioiminen ja faktapohjainen väittely ja perustelu. Yhtä ja ainoaa Korkeaa Totuutta saarnaavan kanssa ei kannata juttusille ruveta,
[/quote]
ON olemassa vain yksi totuus, toki toisen mielipidettä tulee kunniottaa.
Meille käveli lapsuudenkodissa jehovat avoimesta (siis oli kesä ja ovi oli ihan selällään auki) ulko-ovesta sisään ja istuivat ihan pokkana ruokapöytään, kun isäni oli siellä syömässä :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:38"]Meille käveli lapsuudenkodissa jehovat avoimesta (siis oli kesä ja ovi oli ihan selällään auki) ulko-ovesta sisään ja istuivat ihan pokkana ruokapöytään, kun isäni oli siellä syömässä :D
[/quote]
Ai saatana, tekisipä joskus meikäläisellekin ton :D
Jos minun pirttiini erehtyisi tunkeutumaan, niin Jehova saisi kyllä keskustelun, mutta 100 prosenttisesti meikäläisen ehdoilla ja satavarmasti todistaja rukoilisi moneen kertaan mielikuvitusolennoltaan, että pääsisi lähtemään pois ja kun vihdoin antaisin luvan poistua, niin mustakirja saisi kyllä erittäin painokasta tekstiä ;)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:38"]Meille käveli lapsuudenkodissa jehovat avoimesta (siis oli kesä ja ovi oli ihan selällään auki) ulko-ovesta sisään ja istuivat ihan pokkana ruokapöytään, kun isäni oli siellä syömässä :D
[/quote]
Olen muitakin vastaavia kuullut. Eräskin koira oikein riemastui kun tuikituntemattomat avasivat ulko-oven ja tepastelivat olohuoneeseen.
Nyt on kuule tiede otettu mukaan! Tuma on kirjasto ja kaikkee. :D