Saako lapsi viedä esitelmää varten ns. omaa materiaalia kouluun?
Tekee esitelmää islamista et:ssa, ehdotin tahtoisiko viedä Koraanin mukanaan, aloin miettimään myöhemmin, että liekö tuo luvallista?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:47"]Totta kai voi viedä. Miksi ei olisi luvallista?
[/quote]
Ajattelin vain, kun en tiedä käytäntöä :) Poika oli innoissaan tekemässä tuota esitelmää ja haluaa siitä mahdollisimman hyvän :)
Eiköhän tuo selviä opettajalta kysymällä.
ETssä islamista esitelmä?
Enpä usko, ET tunnilla ei saisi mitään tunnustuksellista olla. Saiko lapset itse päättää aiheensa, eikä opettaja vielä tiedä niistä?
Mutta jos opettaja on luvan antanut, niin ehdottomasti koraani mukaan. Sen parempaa rekvisiittaa ei aiheesta ole.
Ei saa missään tapauksessa! Tulee pillit päällä poliisit pihaan ja vievät vankilaan! Ei saa viedä kouluun mitään omia esineitä. Etenkään mikä sopii vahingoittamiseen. Lapsi voisi esim. lyödä toveriaan koraanilla päähän kuolettavasti, ja siitä tilanteesta olisi leikki kaukana. Kuka ottaa vastuun?
Ylä-asteella ainakin opettajat ovat mielissään jos vie ja on aktiivinen sen suhteen :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:50"]ETssä islamista esitelmä?
Enpä usko, ET tunnilla ei saisi mitään tunnustuksellista olla. Saiko lapset itse päättää aiheensa, eikä opettaja vielä tiedä niistä?
Mutta jos opettaja on luvan antanut, niin ehdottomasti koraani mukaan. Sen parempaa rekvisiittaa ei aiheesta ole.
[/quote]
Jokainen tekee yhdestä maailmanuskonnosta, en usko että on tunnustuksellista opetusta aiheesta. Kiitos, en ihan joka asiasta viitsi opelle soitella :D
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:50"]ETssä islamista esitelmä? Enpä usko, ET tunnilla ei saisi mitään tunnustuksellista olla. Saiko lapset itse päättää aiheensa, eikä opettaja vielä tiedä niistä? Mutta jos opettaja on luvan antanut, niin ehdottomasti koraani mukaan. Sen parempaa rekvisiittaa ei aiheesta ole. [/quote] Jokainen tekee yhdestä maailmanuskonnosta, en usko että on tunnustuksellista opetusta aiheesta. Kiitos, en ihan joka asiasta viitsi opelle soitella :D
[/quote]
ja lapsi ei osaa kysyä itse opelta?
Muistathan kääriä Koraanin puhtaaseen liinaan ja varoittaa lastasi olemaan varovainen sen kanssa! (:
Totta kai voi viedä. Miksi ei olisi luvallista?