nuha-aikaa..?
Meillä tää flunssa vaan jatkuu ja jatkuu... Neljättä viikkoo mennään välillä parempana ja välillä huononpana. Eilen alko taas nenä oikeen vuotaan ja mä en halunnut uskoo, et taasko se alkaa! Pitäskö jo tilata aika last.lääkärille tai nenä- kurkku- korvatohtorille? Mitä tekisitte? Voihan tää olla ihan tavallista nuhatautii, mut rasittavaa! Toinen kierros alkaa ja pojulla ikää siis kohta vasta 4kk.
Joku kirjotteli täällä, et käyttää vickiä rievussa auttamaan hengittämistä. Muistanko oikein? Kävin eilen ostaas sitä vickiä ja siinä luki et iholle sitä ei saa laittaa alle 2v ja höyryhengittää ei sais alle 6v!! Onkohan turvallista tuo riepuhengittely?
Täynnä kysymyksiä tää viesti, toivottavasti joku joutaa vastaileen!
Minä ainakin kirjotin toisessa ketjussa et laitan sitä vickiä rievun kulmaan ja rievun roikkumaan sängyn päätyyn. Nykyään kun tyttö osaa nousta pystyyn sängyssä niin laitan vicki purkin avattuna lattialle sängyn viereen koska räsyyn pääsisi käsiksi ja siis ihokontaktia ei saa tulla. En ymmärrä miksei sais sitä hengitellä, en ole edes tullut ajatelleeksi, joten meillä on näin tehty ja apua on ollu. Myös tuo valkosipuli pilkottuna 15den sukassa ja sukka tiukkaan kiinni sängyn laitaan antaa höyryä joka avaa hengitysteitä(niin et koko huone haisee!!!)
Meillä myös tyttö ollu vastasyntyneestä asti useasti flunssassa ja viime flunssa oli just sellanen et kun oltiin taudista pääsemässä iski jo uus, joten meillä on puhelinluettelot pinniksen alla oikeestaa kokoajan nostamassa päätyä, aina kun meinaa ottaa ne pois et tauti alkaa olee voiton puolella niin tulee uus.
En oo aatellu et se ois sen vakavampaa kuin vaan flunssaa, siis et tarttis tutkituttaa. Lapsethan sairastaa melko monta flunssaa vuodessa, jotkut herkemmin ja jotkut ei niin usein vaan säästyvät, mut näin siis meillä!
Paranemisia teille...
P.s oon muuten huomannu et flunssasena tyttö nukkuu paremmin ulkona vaunuissa kun vaunun selkänojan saa jätettyä puolistuvaan asentoon ni ei mee tukkoon nenä ja ilmakin on nyt kivan raikas varsinkin aamusin!
Jade ja tyty 9kk