Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tervehditkö sinä siivoojaa? Miksi, mikset?

Vierailija
17.08.2015 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani jaksoin tervehtiä työpaikan siivoojaa, mutta kun se ei koskaan tervehtinyt takaisin, niin lopulta lakkasin tervehtimästä. Omituinen otus. 

Vierailija
42/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:39"]

Tietty. Ja minua tervehditään joka paikassa, missä työskentelen ja ihmiset jää juttelemaan, ja ihan paikan johtajakin juttelee useasti. t. siivooja

Tiedän muuten, että joissakin työpaikoissa on siivoojia kielletty tervehtimästä, jos ei heitä tervehditä ensin eli siivooja ei saa tuppautua paremmille ihmisille...

Paremmille ihmisille?? Tehän dissaatte itteenne. Ootte ihan aivopestyjä koko sakki.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen tervehtisi? He ovat ihan yhtä tärkeitä työssään kuin minäkin omassani. Meidän työpaikalla on lisäksi huippumukavia siivoojia! Meillä on toimistolla eräs esimiesasemassa oleva ja hän on kovaan ääneen sanonut, ettei aio tuhlata aikaansa alemmin koulutettujen kanssa rupatteluun... Liekö noussut tällä tyypillä koulutus päähän. Kerran tuo idiootti sai raivarin siivoojalle, kun oli "mennyt ilman lupaa hänen huoneeseen". Siis tottakai siivooja menee tyhjään huoneeseen, jottei nimenomaan häiritse työaikana... Huoh.

Vierailija
44/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:39"]Tietty. Ja minua tervehditään joka paikassa, missä työskentelen ja ihmiset jää juttelemaan, ja ihan paikan johtajakin juttelee useasti. t. siivooja

Tiedän muuten, että joissakin työpaikoissa on siivoojia kielletty tervehtimästä, jos ei heitä tervehditä ensin eli siivooja ei saa tuppautua paremmille ihmisille...
[/quote]

Et oo tosissas? Mä en tekisi päivääkään tuollaisessa paikassa töitä, jossa olisin muka alempiarvoisempi kuin vaikka palkanlaskija. Firmojen nimiä kehiin vaan.
T: se porrassiivooja

Vierailija
45/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:15"]Tervehdin jos hän tervehtii ensiksi.   Tätä sovellan kaikkiin muihinkin ihmisiin. [/quote] Mikset koskaan tervehdi ensin itse? Vastapuoli voi ajatella samoin kuin sinä.

[/quote]

En minä sitä tervehdystä itseni takia tee vaan sen tervehtijän. Jos minua ei joku tervehdi niin sitten jatketaan hiljaisina omia hommiamme sen suuremmin asiaa ajattelematta.

[/quote]

Onnea valitsemallasi tiellä

Vierailija
46/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen itsekin ollut siivooja, ja tympi miten ihmiset katsoi läpi.

Vierailija
47/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja autan avaamalla ovia tms. Tämä koulussa ja kerrostalossmme. Työharjoittelussa päiväkodissa olen auttanut enemmänkin, jos on ollut aikaa. Siivoojat on monesti tosi mukavia ja heillä on ihan liikaa hommia hoidettavana.

Vierailija
48/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kuten muitakin ihmisiä, yhtälailla minua tervehditään työssäni ja myöskin asiakkaana, miksi en tervehtisi muita ? Työtä hekin tekee ja mielestäni reilusti aliarvostettua sellaista.

Vierailija
49/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tervehdin ja hymyilen ja juttelenkin. Siivooja on aika kivannäköinen ja hymyilevä 30v virolaisnainen.
M45

Vierailija
50/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:14"]

Otsikossa kaikki.

[/quote]

Tervehtiikö ap siivoojaa? Entä tomitusjohtajaa ym johtoporrasta? 

[/quote]

Tervehdin siivoojaa, ja kysyn tämän kuulumisia muutenkin.

Vierailija
51/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin työpaikan siivoojaa, mutten välttämättä esim. kaupassa olevaa siistijää.

Vierailija
52/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin siivoojaa, mutta lopetin, kun hän ei ikinä tervehtinyt takaisin. Käänsi vaan katseensa pois ja oli kuin ei huomaisikaan. :/

Vierailija
53/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tervehdin, tunnen nimeltä vakisiivoojat ja jutellaan jos sattuu sellainen tilanne. Jos istun keskittyneenä johonkin, saatan vain siirtyä roskiksen edestä, mutta silloinkin mutisn kiitos.

Vierailija
54/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin. Osa työyhteisöä kun ovat.

Vierailija
55/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tervehdin aina mutta kun koskaan ei tullut muuta kuin mulkaiisu, en ole enää tervehtinyt. Muuten kyllä ystävällisesti suhtaudun.

Vierailija
56/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin. Hänen kanssaan myös juttelemme kunnolen aikaisin aamulla töissä samaan aikaan jo.

Vierailija
57/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:44"]Aikani jaksoin tervehtiä työpaikan siivoojaa, mutta kun se ei koskaan tervehtinyt takaisin, niin lopulta lakkasin tervehtimästä. Omituinen otus. 
[/quote]
Mulla taas yhdestä työpaikkani työntekijästä, nuoresta miehestä samanlainen kokemus. Ei koskaan vastannut tervehdykseeni, mulkoili vain. Joten lakkasin moikkaamasta häntä. Omituinen otus.

Kaikki muut työpaikan nuoret miehet, vanhemmat miehet, nuoremmat naiset ja vanhemmat naiset kyllä moikkaa mulle takaisin ja joskus myös ensin. Ja juttelevatkin joskus vähän aikaa mun kanssa. :-)

Mutta tuo yksi tyyppi aina ihmetyttää, että mitä hänellä on meitä siivoojia vastaan kun vaan mulkoilee tai ei edes katso päinkään. O_o

T:eräs siivooja

Vierailija
58/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni myöntää, että siivojan tervehtimisestä tulee sellainen "olen niin hyvä ihminen, että huomioin myös itseäni alemmassa asemassa olevat henkilöt työpaikallani"? Itse ainakin pidän jostain syystä erityisen tarkasti huolta siitä, että tervehdin siivojaa. En halua, että siivojaa tuntee olonsa vähempiarvoiseksi. Jollain tasolla oikeasti kuitenkin kai pidän itseäni paremmin menestyneenä ihmisenä, vaikka arvostankin siivojan työpanosta. Haluan siis, että siivooja kokee olevansa yhtä tärkeä henkilö kuin minä, mutta jos hän oikeasti mielestäni olisi yhtä tärkeä, niin eihän minulla olisi edes tarvetta nähdä ylimääräistä vaivaa hänen kohtelunsa eteen. Näin se vaan menee, ihminen on tekopyhä, vaikkei sitä myöntää haluaisi.

Vierailija
59/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimistolla todella puhelias siivooja ja jos yhtään vastaa hänen juttuihinsa, hän oikein parkkeeraa viereen ja unohtaa työnsä ja sensijaan löpisee loputtomasti. Yleensä otan puhelimen korvalle ja olen puhuvinani jotain todella tärkeää ja vain nyökkään ystävällisesti hänelle.

Vierailija
60/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:39"]Tietty. Ja minua tervehditään joka paikassa, missä työskentelen ja ihmiset jää juttelemaan, ja ihan paikan johtajakin juttelee useasti. t. siivooja Tiedän muuten, että joissakin työpaikoissa on siivoojia kielletty tervehtimästä, jos ei heitä tervehditä ensin eli siivooja ei saa tuppautua paremmille ihmisille... [/quote] Et oo tosissas? Mä en tekisi päivääkään tuollaisessa paikassa töitä, jossa olisin muka alempiarvoisempi kuin vaikka palkanlaskija. Firmojen nimiä kehiin vaan. T: se porrassiivooja

[/quote]

Komppi.

Opiskelen juuri laitoshuoltajaksi ja se, mitä meille ihan ekaksi taottiin kalloon, oli ammattiylpeys. Emme ole sen huonompia kuin muutkaan vaikka _vain_ siivoamme. Loppupeleissähän työ on tärkeää. Miettikääs, millainen hygienia olisi useissa paikoissa (sairaalat, päiväkodit, vanhainkodit jne.) jos joku ei niissä joka päivä siivoaisi.