Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tervehditkö sinä siivoojaa? Miksi, mikset?

Vierailija
17.08.2015 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin tietysti, töissä ja kylällä.

Vierailija
22/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nätti pieni tyttösiivooja ja kaikki lähinnä kilpailee kuka tervehtii eniten. 

Kerran satoi kovasti kun se oli lähdössä pyörällä seuraavaan rakennukseen (toimistomme sijaitsee eräänlaisessa 'yrityspuistossa') niin yksi tarjosi sille kyydin autolla. Se on vähän kuin meidän lemmikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin työpaikan siivojia, koska tervehdin muutenkin kaikkia työpaikalla. 

Vierailija
24/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:14"]

Otsikossa kaikki.

[/quote]

Tervehtiikö ap siivoojaa? Entä tomitusjohtajaa ym johtoporrasta? 

Vierailija
25/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kuin harvoin siivoajia ja tämä tapahtuu yleensä yliopiston isossa vessassa. He näyttävät aina uppoutuneen työhönsä, joten en moikkaa. Vuosi sitten olin sairaalassa kesätöissä siivoustyötä tekemässä eikä minuakaan tervehditty, ei lääkärit eikä hoitajat. Se onkin hierarkinen paikka ja tunsinkin oloni mitättömäksi ja pahnan pohjimmaiseksi, vaikka itsekin opiskelen yliopistossa. Kyllä tulevaisuuden työpaikassa aion tervehtiä.

Vierailija
26/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Työpaikan vaki-siivooja on ihan hyvä typpi, jonkun sanan vaihdamme toisinaan.

Koti-siivojamme onkin sitten mahtava ihminen, antaa inspistä minunkin työmoraaliin. Juttelen aina mukavia jos satun näkemään, yleensä on poistunut ennen kun tulen töistä.

Vierailija
27/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat on kivoja. Mukava tervehtiä ja jutskailla hetki. Huolehtivat että meillä on siistiä toimistossa. Lähinnä joskus hävettää jos itsellä ei ole kova kiire ja juo kahvia ja juttelee työkavereiden kanssa niin näkee että siivoojilla on aina kiire. Siivouslueet on ylimitoitettu törkeän suuriksi. Jos miettii niin meillä oli 15 v sitten 10 siivoojaa talon omia ja nyt ulkoistettu porukka tekee saman 5 siivoojalla. Hävettää ihmisten ahneus.

Vierailija
28/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, sekä töissä että esim. kotirapussa. Kiitän myös jos olen työpisteellä silloin kun siivooja siinä käy.

Vierailija
29/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin, en tiedä miten se olisi minulta pois. Olen tosin itsekin työskennellyt aikoinaan siivoojana.

Vierailija
30/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti, pääsääntöisesti. Joskus voi jäädä jos olen jo työmoodissa, ajatuksiin hautautuneena. Mutta lukua en pidä kenenkään tervehtimisistä tai tervehtimättä jättämisistä.

Vierailija
31/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette uskokaan, miten niin pieni asia kuin "moi" on tärkeä meille siivoojille. Joko niin, että vastaatte takaisin tai ehditte sanomaan ensin. Paska fiilis jää, jos joku ei moikkaa takaisin. Itse tervehdin joka ikistä asukasta ja rapussa kulkevaa
T: porrassiivooja

Vierailija
32/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina ja vaihdan muutaman sanan, myös siivojan sijaisia. Oikeestiko kaikki ei tervehdi?

Vierailija
33/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivoja lähtee aina töistä pois tyylikkäimpänä ja komeella mersulla ja hyvä tyyppi on.

Vierailija
34/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:07"]

Ette uskokaan, miten niin pieni asia kuin "moi" on tärkeä meille siivoojille. Joko niin, että vastaatte takaisin tai ehditte sanomaan ensin. Paska fiilis jää, jos joku ei moikkaa takaisin. Itse tervehdin joka ikistä asukasta ja rapussa kulkevaa T: porrassiivooja

[/quote]

Mulle on ihan helveti yks ja sama jos joku ei moikkaa. Se on sen asia. Ja miks se olis just MEILLE siivoojille niin tärkeetä? Sikskö että ollaan "vaan siivoojia" ja on se hienoo kun meidätkin huomataan ja jopa ihan tervehditään? Ja paskat, minä olen saman arvoinen kuin kuka tahansa.

Vierailija
35/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:07"]

Ette uskokaan, miten niin pieni asia kuin "moi" on tärkeä meille siivoojille. Joko niin, että vastaatte takaisin tai ehditte sanomaan ensin. Paska fiilis jää, jos joku ei moikkaa takaisin. Itse tervehdin joka ikistä asukasta ja rapussa kulkevaa T: porrassiivooja

[/quote]

Mulle on ihan helveti yks ja sama jos joku ei moikkaa. Se on sen asia. Ja miks se olis just MEILLE siivoojille niin tärkeetä? Sikskö että ollaan "vaan siivoojia" ja on se hienoo kun meidätkin huomataan ja jopa ihan tervehditään? Ja paskat, minä olen saman arvoinen kuin kuka tahansa.
[/quote]

No mä en ainakaan halua olla näkymätön niille, joiden paskoja siivoan ja jotka sen myös näkevät. 98% asukkaista onneksi moikkaa takaisin :)

Vierailija
36/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia duunareitahan me kaikki ollaan, joten tietenkin tervehdin.

Vierailija
37/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:07"]

[/quote]

[/quote]

No mä en ainakaan halua olla näkymätön niille, joiden paskoja siivoan ja jotka sen myös näkevät. 98% asukkaista onneksi moikkaa takaisin :)
[/quote]

Toki tämä riippuu myös siitä missä siivoaa. Kauppakeskussiivoojan ehkä kuuluukin olla näkymätön ja poissa tieltä julkisissa tiloissa, mutta sitten vaikka parin sadan asunnon alueen porrassiivooja, joka on "vakkarikalustoa" on eri asia.

Vierailija
38/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tervehtiä monta kuukautta, mutta luovutin kun en koskaan saanut vastausta, aina vaan sitä samaa tympeää ilmettä. Nykyisin yritän vältellä koko tyyppiä, koska tulee sellainen olo että hän joko vihaa täysillä työtänsä tai sitten kaikkia tielleen sattuvia ihmisiä (tai sitten molempia?). Ikävöin meidän ihanaa vanhaa siivoojaa, hän oli aina niin iloinen ja tehokas.

Vierailija
39/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty. Ja minua tervehditään joka paikassa, missä työskentelen ja ihmiset jää juttelemaan, ja ihan paikan johtajakin juttelee useasti. t. siivooja

Tiedän muuten, että joissakin työpaikoissa on siivoojia kielletty tervehtimästä, jos ei heitä tervehditä ensin eli siivooja ei saa tuppautua paremmille ihmisille...

Vierailija
40/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei ole ulkopuolista siivooja, minä siivoan oman toimen ohella. Varmaan otetaan siivooja taas, edellinen lopetti firmansa ja kokeiltiin tätä, mutta hankala kun työkaverit häiriintyy ja sanoin, että en rupea iltaisin siivoamaan muuta kuin ylitöinä, eli en tunti tunnista ja se ei pomolle sovi. Mutta porraskäytävässä kotona joo, taitaa olla yrittäjä itse tai yrityksen osakas joka täällä siivoaa. Jutellaankin joskus. Täällä käy yleensä siivoamassa n. 30-vuotias täysin suomalainen mies.