Tervehditkö sinä siivoojaa? Miksi, mikset?
Kommentit (60)
Tervehdin jos hän tervehtii ensiksi.
Tätä sovellan kaikkiin muihinkin ihmisiin.
Tervehdin jos hän ottaa minuun katsekontaktia, en varmaan muutoin mene hänelle hölisemään.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:15"]Tervehdin jos hän tervehtii ensiksi.
Tätä sovellan kaikkiin muihinkin ihmisiin.
[/quote]
Mikset koskaan tervehdi ensin itse? Vastapuoli voi ajatella samoin kuin sinä.
Tervehdin työpaikan siivoojia aina, kuten muitakin toimistolla. Manners.
Tervehdin - siis noin kerran päivässä, en joka kerta ohi kulkiessani.
Koska meillä on samat siivoojat koko ajan, ja naaman kanssa tulee siis tutuksi. Tuttuja tervehditään. Sama kaikkien muidenkin kohdalla. Jos olisi jostain syystä niin, että siivoojat vaihtuisivat päivittäin, eikä samaa näkisi kahdesti, saattaisin toimia toisin. En vaan tiedä, missä noin olisi.
En tervehdi ellei siivooja tervehdi ensin. Siivooja tekee työtään ja haluan suoda hänelle työrauhan. En itsekään tykkää, että minun työskentelyäni häiritään.
Totta kai. Tänään avasin hänelle ovenkin, koska hänellä oli kädet täynnä tavaraa.
T. eräs talouspäällikkö
Käytöstapojen aakkosia sivistyneessä maailmassa.
Tietenkin tervehdin, kuten muitakin, joita päivittäin näen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:19"]
En tervehdi ellei siivooja tervehdi ensin. Siivooja tekee työtään ja haluan suoda hänelle työrauhan. En itsekään tykkää, että minun työskentelyäni häiritään.
[/quote]
No ei se moikkaus työntekoa häiritse.
-siivooja-
Kyllä tervehdin siivoojia, kuten muitakin säännöllisesti tapaamiani ihmisiä.
arvostan siivoojaa hänen työtään niin paljon, etten kehtaa häiritä häntä kesken työnsä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:21"]
No ei se moikkaus työntekoa häiritse.
-siivooja-
[/quote]
Samaa mieltä.
Laitoshuoltaja
Fiksumpi tervehtii aina ensin. En osaa sanoa tervehdinkö esim. tänään ensin vai moikkasko siivooja.
Töissäkö? Totta kai, ihan kuin muitakin työkavereita.
meillä käy kotisiivooja, joskus tervehdin häntä yleensä en
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:15"]Tervehdin jos hän tervehtii ensiksi. Tätä sovellan kaikkiin muihinkin ihmisiin. [/quote] Mikset koskaan tervehdi ensin itse? Vastapuoli voi ajatella samoin kuin sinä.
[/quote]
En minä sitä tervehdystä itseni takia tee vaan sen tervehtijän. Jos minua ei joku tervehdi niin sitten jatketaan hiljaisina omia hommiamme sen suuremmin asiaa ajattelematta.
Riippuu missä tilanteessa ollaan. Jos olen jäämässä pois junasta tai laivasta ja sinne pölähtää puolitusinaa sivoojaa, en mä niitä ala moikkailemaan. Mutta esim. rappukäytävän siivoojaa moikkaan ohi kulkiessa tai työpakam ikkunanpesijää tai matonvaihtajaa tietenkin moikkaan (samalla kun vastaanotan laskun).
Näin siivoojan näkökulmasta on mukavampi että moikataan kun että jätetään huomiotta. Tökeröimpiä on ne tapaukset jotka ei sano mitään vaikka heitä tervehtii :D
Tervehdin kaikkia jotka eivät ole uppoutuneet tarkastelemaan lattialistoja.