Hajusteyliherkkyys - onko se nyt iskenut minuunkin? :(
Mulla on aina ollut todella huono hajuaisti. Olen haistanut vain hyvin voimakkaat hajut. Siksi olen melko yllättynyt, että viimeisen kuukauden aikana olen haistanut hajuja lähes jatkuvasti. Raskaana en voi olla, eli en ymmärrä, mistä tämä voi johtua.
Muutin juuri Itä-Helsinkiin, ja täällä on hyvin hankala elää hajujen keskellä. On paljon venäläisiä tai suomalaisiakin naisia sekä teinityttöjä, jotka läträävät hajuvettä. Ja somalien lähettyvillä en voi enää olla, koska alan voimaan pahoin. Niitä on yllätys yllätys joka nurkassa täällä. Työpaikalla on myös inhottavaa, kun spurgut käyvät asiakkaina. Olen myös huomannut, että viime aikoina teinipojat ja nuoret miehet ovat alkaneet liioitella hajusteiden kanssa. Mulla on työkaveri, joka jokainen päivä ennen vuoroaan laittaa niin paljon axea, että koko liike lemuaa. En kehtaa mainita asiasta, etten ole nipo. Enkä halua nolostuttaa häntä.
Nää hajut ei saa mua ainoastaan nyrpistämään nenää. Maistan ne suussani, päätä alkaa särkeä ja huimaa, vatsassa velloo. Hajut eivät rajoitu vain hajusteisiin. Myös ruokakaupassa on inhottava käydä. Pesuainehylly haisee, lihatiski haisee, piltit haisevat. Hajuja ei pääse pakoon minnekään!
Onko tämä vain väliaikaista? Onko teillä ollut tällaisia jaksoja?
Kommentit (2)
Voi olla pientä herkkyyttä. Vältä itse käyttämästä hajusteita ettet herkisty lisää.
Oisko sulla aivokasvain? Käy lääkärissä.