Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niukat kuukautiset=ongelmia tulla raskaaksi?

17.08.2015 |

Lopetin hormoniehkäisyn 4kk sitten syötyäni sitä 15 vuotta. Olen 32-vuotias, ei lapsia.

Pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti (tämä ihmetytti suuresti, luomumenkkani eivät olleet säännölliset) 28-30 pv kierrolla. Menkkoja taas ei voi menkoiksi kutsua: pari hassua tippaa siteessä muutaman päivän ajan, josta ensimmäisenä saattaa tulla mansikkahillon väristä (ei syvän punaista kuten ennen vaan laimeampaa) ja loput tipat vain ruskeaa. Koko kuukautisvuotoni mahtuisi yhteen siteeseen. Tätä nyt jatkunut siis 3 luomumenkkojen ajan.

- Aiemmat luomukuukautiseni olivat runsaat ja kestivät vähintään 5 päivää (toki tästä on aikaa 15v)

- Aiemmin e-pillerivuoto oli myös n. 5pv, vuotomäärä kunnollinen.

- viimeiset 2v käytin Qlaira-pillereitä. Ne lopettavat osalla käyttäjistä kuukautiset kokonaan, ja lähes kaikilla vähintään niukentavat niitä. Kuten minullakin. Vuoto oli siis muutama hassu tippa parin pv ajan.

Yllätys oli melkoinen, kun pillerien lopetuksen jälkeen runsaat menkat eivät palanneetkaan, menkkakipujakaan ei tullut. En ole myöskään tuntenut ovulaatio, jonka ainakin ajoittain tunnistin silloin 15v sitten.

Onko teillä kokemusta niukkojen kuukautisten syistä ja seurauksista? Varsinkin hormoniehkäisyn jälkeiset kokemukset kiinnostavat (voisiko johtua vielä niiden vaikutuksesta?).

Kommentit (2)

1/2 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun menkat kestää aina 3-4 päivää ja eka vuotaa vähän enempi siten melkein pärjää jo pikkuhousun suojilla.  ja raskauduin kolmannella yritykselä, minä 36 ja mies 35.

2/2 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/mika-voi-olla-syyna-oudoille-niukoille.html?m=1

Tuolla ainakin mainitaan että jos et ovuloi, on vuoto hyvin niukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla