Kuuluisiko reilu 1-vuotiaan ikävöidä äitiään
Jos on esim ollut yöhoidossa ja äiti menee hakemaaan, kuuluisiko lapsen reagoida jotenkin. Tahtoa esim syliin.
Ihmetyttää vain kun meillä oli 1v 4kk koko viikonlopun hoidossa ja äitinsä kun tuli hakemaan, alkoi kiukuttelemaan kun tämä otti syliin. Oli kuin kuka tahansa olisi hänet ottanut syliin. Vähän tuli oudot fiilikset tästä
Kommentit (9)
Niin toiset lapset näyttää tämän ikävän sillä että haluaa olla sylissä. Ja toiset kiukkuaa äitille, mitäs jätit minut. Joten täysin normaalia 1-vuotiaan käytöstä.
No näytti tunteensa ja mielipiteensä asiasta että oli jätetty hoitoon.
Tuo on juuri se normaali reaktio. Hoitoaika oli lapsesta liian pitkä.
No mulla oli kaksi yötä 1v3kk ikäinen lapsi hoidossa vanhemmillani. Tulivat meille kotiin, joten ympäristö oli lapselle tuttu ja päivärytmikin. Päivähoidonkin aloitti tuossa pari viikkoa sitten (mieheni työaikojen vuoksi käy hoidossa 2-4pv/vk).
Ei tuo ole itkenyt hoitoon viedessä ja kun äiti on tullut takaisin kiukuttelee korkeintaan nälkää tai väsyä ihan normaalisti.
Riippuu kai lapsen luonteesta; ei isosisarkaan koskaan ole ollut äidissä roikkuja.
Pienten lasten vanhemmilla tuntuu olevan hatara käsitys siitä, miten 1v ymmärtää ympäristöään. 8 tunnin hoitopäiväkin on sen ikäiselle jo liikaa käsitettäväksi, vaikka olisi kuinka ihmeellisen kehittynyt huippuyksilö, silti ei riitä ymmärrys eikä muisti. Olisin huolissani, jos tuon ikäinen lapsi ei kiukuttelisi viikonloppuhoidon jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:10"]
Pienten lasten vanhemmilla tuntuu olevan hatara käsitys siitä, miten 1v ymmärtää ympäristöään. 8 tunnin hoitopäiväkin on sen ikäiselle jo liikaa käsitettäväksi, vaikka olisi kuinka ihmeellisen kehittynyt huippuyksilö, silti ei riitä ymmärrys eikä muisti. Olisin huolissani, jos tuon ikäinen lapsi ei kiukuttelisi viikonloppuhoidon jälkeen!
[/quote]
Näin on. Mä oon noudattanut näitä suositeltuja aikoja (tunti per kuukausi, yö per ikävuosi [tai yöhoitoon olen jättänyt vasta 2-vuotiaana]), ja silti pitemmän eron jälkeen vauva ei ole katsonut päin. Se on aika riipaisevaa, vaikka olen jo tiennyt sitä odottaa...
Mutta tiedän olevani onnekas sikäli, että olen voinut jäädä kotiin pitkäksi aikaa lasten kanssa, kaikki eivät siihen pysty. On olemassa erilaisia elämäntilanteita, toisten on pakkokin jättä lasta yöksi. Mutta jos minulta kysytään, sanoisin, että ainakaan huvin vuoksi ei kannattaisi alle yksivuotiasta jättää, itse en ole kaksivuotiastakaan jättänyt.
mulla oli kans kesällä yks kahen yön reissu, mies oli vanhempiensa kanssa mummulassa silloin. kohta 3v oli ihan ok, mutta 9kk poika kyllä katto mua ku vierasta sikaa, sillee kummallinen ilme naamalla.. tuntu aika pahalta, ja oli varmasti liikaa kaksi yötä poissa! joskus on tehty niin, että laitettu lapset nukkumaan/lähdetty iltapäivästä mölille, ja seuraavana aamupäivänä takasi, ni sillon näyttäs ainaki siltä että poika tunnistaa mut :) mut harvassahan toki nämä reissut on..
Mua särkee sydämmestä lukea näitä että alle 1,5 vuotias olisi äidissä roikkuja. Herranen aika äiti on ihan hirveen tärkee lapselle ja isä myös. Ihan kouluikäinenkin kaipaa. Miten tää nykyaikana voi olla näin sairasta tää elämä. Ja varsinkin Amerikassa ja Suomessa.
No ei silleen kauheasti ton ikänen mut jonkin verran