Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lopettaa siivoamisen ja metatyön

Vierailija
13.03.2022 |

Sanoin miehelle, että kapula siirtyi nyt hänelle. Kaikki ne siivoukseen ja lapseen liittyvät työt ja ajatustyö/metatyö, jotka ovat suuressa määrin kasautuneet mulle, siirtyy nyt hänen vastuulle. Hän saa mulle kyllä delegoida hommia (samoin kuin minä olen aiemmin jaellut hommia hänelle. Suhtautuminen on tietysti aina ollut nuiva ja kaikki on laskettu nalkuttamiseksi, joten taidan itsekin suhtautua samoin jatkossa). Katsotaan miten käy. Eletään sitten vaikka totaalisen pskan keskellä seuraavat vuodet. Parempi sekin kuin tämä valtava epäsuhta kotitöihin käytetyissä tunneissa. Enää en mahdollista tätä. Valitettavasti sitten kun tulee vieraita käymään, niin likaisesta kodista arvioidaan naista eli minua, mutta enköhän selviä siitäkin. Koti on meillä ollut tähän asti puhdas ja siisti, joten mulle tämä tulee aluksi olemaan vaikeaa. En nyt tarkota kuitenkaan mitään supersiistiä lehden kansikuvakotia, mutta kuitenkin sellainen hyvin pidetty. Siivosin hetken aikaa työkseni lukion jälkeen, joten "näen" likaa normaalia helpommin, mutta en silti vaadi täydellistä siisteyttä kodilta.

Siivoamisesta vapautuvan ajan voisin käyttää johonkin mukavaan. Jospa aloitan lenkkeilyn tai jonkun muun harrastuksen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkiset asiat tehdää klon.. arkena, muut lauantaina, kuten se robotti-imurin putsaus. Samoin lakanat, luuttuaminen ja muut pakolliset asiat. Jokainen normaali ihminen suoriutuu näistä ilman sen kummempaa itkemistä. Vaatteet lajitellaan kun ne menevät pyykkiin. Pesukoneen puhdistus hoituu kuukauden viimeisenä lauantaina myös ilman minkäänlaista ongelmaa. Keittiön tasot siivotaan samalla kun tehdään ruokaa/syödään. Aivan perusjuttuja normaaleille ihmisille. Se että olet saanut omasta elämästäsi kehiteltyä kriisiytyvän ongelmapesäkkeen kertoo vain ja ainoastaan sinusta, meillä muilla ei ole moisia ongelmia.

Niin no puhutkin monikossa "lajitellaan, siivotaan" jne. Kiva jos teidän perheessä kotitöitä tehdään yhdessä. Meidän perheessä ei. Siinä se jutun ydin oli, joka meni nähtävästi viuhuen sinulta yli.

Vierailija
22/23 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, palstajamuhan se virittää uutta provoa.

Mikä palstajamu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni samalla tavalla, kun ex-vaimo päätti voimaantua. Ilmoitin heti että jos minä siivoan, minä päätän sisustuksesta. Vaimo naurahti ja hyväksyi. Siivosin kämppää kuukauden, kirjasin ylös ongelmakohdat (suurimmat lika-/aikasyöpöt) ja kun sain lomapäivän duunista pistin kämpän uusiksi. Ensiksi lähti matot, sitten tyhjensin joka tason, nurkan ja vitriinin koriste-esineistä ja muusta turhuudesta. Kaikki koristetyynyt, huovat ja muut turhuudet hävisivät sohvilta. Pakkasin esineet kuplamuoviin ja iskin muuttolaatikoihin autotalliin hyvin lajiteltuina. Ostin hyvän robotti-imurin ja tilasin uuden pyykinpesukoneen, jossa on samassa kuivuri. Astiat ja pyykit laitoin pyörimään iltaisin ja tyhjensin aamulla. Imuri hoiti lattiat kun oltiin töissä. Nainen tietysti veti herneen nenään ja ero tuli puolessa vuodessa, mutta tuli todistettua että ihan itse te naiset ne "toiset vuoronne" rakennatte. Sitä saa mitä tilaa.

Kiva voimafantasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme