Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdittekö viettää laatuaikaa jokaisen lapsenne kanssa erikseen?

Vierailija
16.08.2015 |

Entä miehenne kanssa? Miten se onnistuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, en hae "Huoh, ei mulla oo lapsia, joten ei mulla oo tommosta ongelmaa!!1"-vastauksia...

Vierailija
2/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että tein vain yhden lapsen! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsia on kaksi, jo teini-iässä molemmat. En nyt ihan joka päivä, koska teen vuorotyötä, ja teineillä on jo omia menoja, mutta viikottain kumminkin. Viime viikonloppuna kolusin Weekend-festareilla kaksi päivää esikoisen kanssa (tyttö), kuopuksen kanssa kävin tänään hohtogolfissa ja pelikaupassa (poika). Yhdessä käydään kävelyllä ja shoppailemassa viikottain. Harrastuksiin kuskaillessa tulee usein käytyä mielenkiintoisia keskusteluja.

Miehen kanssa käydään välillä leffassa kahden, samoin kävelyllä. Katsotaan kahdestaan elokuvia boksilta. 

Kun lapset olivat pieniä, touhusin päivittäin jotain kahdestaan kummankin kanssa. Mutta nyt tosiaan on molemmilla aika paljon jo omaa menoa ja puuhaa.

Helppoahan tämä tavallaan on, kun on vain kaksi lasta. Mutta toisaalta noista toinen on as, mikä tarkoittaa, että on aika omaehtoinen lapsi, ja säätämistä on tavislasta enemmän. Mutta ovat kyllä kivaa seuraa molemmat, ja voin sanoa ihan rehellisesti tykkääväni puuhastelusta heidän kanssaan. Mahtavia teinejä!

Vierailija
4/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja en ehdi.

Vierailija
5/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsia on neljä. Ei tuota ongelmia :)

Vierailija
6/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä on "laatuaika"?

Vierailija
7/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht helposti, lapsia on kyllä vain kaksi. Nuoremman kanssa laatuaika järjestyy helposti koska teen kolmivuorotyötä. Eli kun menen iltavuoroon, vien tytön hoitoon vasta 11 aikaan. Aamu vietetään aikaa ihan kahestaan. Ja myös ne päivät kun mulla on arkivapaa, tyttö on kotona minun kanssa. Esikoisen kanssa aikaa pitää sitten enemmän järjestämällä järjestää, erityisesti kun tuo kuopus niin mielellään tunkisi mukaan kaikkialle :D Teen kerran viikossa arkiyövuoron ja sen jälkeen heräilen 12-13 aikaan kun esikoinen tulee koulusta, hengataan sitten kahdestaan siihen asti että haetaan kuopus kolmen jälkeen päiväkodista.
Miehen kanssa aikaa kahdestaan saadaan oikeastaan joka ilta kun muksut menee nukkumaan. Toki jos oon iltavuorossa niin aika on lyhyempi. Tarpeen tullen viedään lapset mummolaan.

Vierailija
8/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:54"]Ap, mitä on "laatuaika"?
[/quote]

Sitä että keskityt hetken aikaa vain lapseen. Eli paikalla ei ole mahdollisia sisaruksia tms. Etkä tee samalla töitä/räplää puhelinta tai tuijota telkkaria.

Vierailija
9/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden teinitytön yksinhuoltaja ja yleensä tehdään kaikki kolmestaan. Ainoa poikkeus on se, että käyn kerran vuodessa kummankin tytön kanssa erikseen lyhyen lomareissun. 16 vee haluaa ehdottomasti aina Lontooseen, se reissu käydään yleensä vähän ennen joulua. Ja 14 vee haluaa ehdottomasti laskettelemaan, se reissu käydään alkukeväällä.
Kesällä käydään sitten kolmestaan vielä joku pieni reissu.

Vierailija
10/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 lasta. Ehdin tehdä asioita jokaisen kanssa, koska nuorin alle vuoden ja olen vielä kotona joka päivä. Sitten kun menen töihin, voi olla vaikeampaa.

Vierailija
11/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parhaat hetket lapsena vanhempien kanssa olivat silloin kun tehtiin työtä. Mun isä oli kauppias ja olin hänellä "apuna" Äiti oli siivooja, olin hänellä "apuna"  Sitten kaikkea kodin huoltoon liittyviä hommia tehtiin yhdessä vanhempien kanssa. Tietenkin leikittiinkin, mutta ne eivät jääneet mieleen.

Tällä yritän selittää, että se laatuaika on oikeasti sitä, että lapsi oppii vanhemmaltaan jotain. Ei sitä, että vanhempi "leikkii" lapsen kanssa.

Vierailija
12/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:54"]Ap, mitä on "laatuaika"?
[/quote] selvinpäin vietettyä pakkopullaa.

Vierailija
13/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdin, lapsia on kolme iältään 9, 12 ja 14. Vanhimman koulu on työpaikkani lähellä ja hän kulkee mukanani ja höpötämme vaikeitakin asioita. Keskimmäinen tykkää lenkkeillä kanssani ja nuorimman kanssa teemme kaikkea muuta yhdessä. Otan ruoanlaittoon ja kauppaan myös 1-2 lasta mukaan ja viime aikoina olemme mm. poimineet marjoja yhdessä ja jutelleet samalla.

Vierailija
14/14 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen sen laatuajan siten, että lapsen kanssa on mahdollista käydä syvällisiä keskusteluja kahden kesken tai sitten vain ollaan yhdessä ja puuhaillaan. Ideana se että lapsi tietää, että saa vanhemman huomion jos niin tarvitsee, kun ei ole sisaruksia paikalla kuuntelemassa, keskeyttämässä tai pohtimassa omia ongelmiaan.

Meillä harrastuskuskaukset ja niiden jälkeiset kauppakäynnit ovat niitä hetkiä, jolloin useimmiten lapsi avautuu aroista aiheista. Yhdessä puuhataan aika useinkin, käydään elokuvissa, lenkillä uimassa jne. mutta ei niiden yhteydessä puhuta aroista asioista vaan vietetään kivaa aikaa.

Tänään olen kuskannut isomman peleihin ja paluumatkalla käytiin pizzalla, pienemmän kanssa kävin sisareni luona kahvilla. Nyt on mies isomman kanssa lenkillä ja minä pienemmän kanssa kotona. Hän pelaa ja minä tässä vieressä hörpin kahvia.

Koen, että meillä on ihan arjessa aikaa lapsillemme ja heillä on mahdollisuus saada huomiota ja kahdenkeskistä aikaa ilman järjestettyä hetkeä, jolloin voisi puhua vanhemman kanssa kahden kesken. Olen itse kotoisin isommasta perheestä ja äitini järjesti sen kahden keskisen ajan kerran viikossa saunassa siten, että kaksi siskoani oli suihkussa ja minä sain sen viiden minuutin hetken äidin kanssa kunnes piti itse mennä suihkuun ja antaa siskoille sama mahdollisuus. Ei siinä tullut  mieleenkään alkaa purkaa kouluongelmia tai kaverikiemuoita, kun äiti väsyneenä makoili lauteilla silmät kiinni. Olinkin isäni kanssa "läheisempi", koska hän ei järjestänyt  näitä kahden keskisiä aikoja mutta kuskaili meitä lapsia harrastuksiin, kavereille ja joskus kouluunkin. Siellä autossa sitten saattoi joskus osua niin oikeaan jollain kysymyksellään tai kommentillaan eikä siinä tarvittu mitään järjestettyä tilaisuutta avautua. Tosin aika usein siellä autossa oli sitten joku sisaruksistakin eli ei näitäkään hetkiä nyt turhan runsaasti ollut isossa perheessä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi