Kiitos.
Kiitos, kun olet tuijottanut minua kun konkkaan kyynärsauvoilla kipsi jalassa.
Kiitos, kun tuijotat kun istun pyörätuoliin sen kipsijalan kanssa jaksaakseni kiertää ison kaupan.
Kiitos, kun hississä kulkiessani sanot kommentteja jalastani, kesäkengästäni.
Kiitos kun et sano lapsillesi, että on epäkohteliasta tuijottaa.
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kun kaikkea/jokaista pitää tuijottaa.
Kommentit (4)
Valitettavasti se vaan on niin, että erilaisuus herättää huomion. Ja ajatus voi lähteä harhailemaan sen myötä ja katse unohtuu siihen laukaisevaan kohteeseen. Ehkä sitten tuntuisi paremmalta, jos kaikki kääntäisivät katseen pois? Ehkä suurin epämukavuus johtuu siitä, että asia on rassannut sinua itseäsi ja jokainen katse on kuin puukonkääntö haavassa.
Kyllä ne kesäkenkäkommentit on varmaan tarkoitettu myötätunnoksi, vaikka sinulta saavatkin savun nousemaan korvista.
Pari juttua. Ihmiset nyt vain tuijottavat. Ihan ilman kipsijalkaakin. Pitäisikö aina murheellisesti pitää katse jalkakäytävässä? Ja onko mahdollista, että kesäkenkäkommentit olisi kuitenkin tarkoitettu keskusteluksi, ystävälliseksi, jopa kesäkenkätaakan henkiseksi jakamiseksi?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:16"]
Pari juttua. Ihmiset nyt vain tuijottavat. Ihan ilman kipsijalkaakin. Pitäisikö aina murheellisesti pitää katse jalkakäytävässä? Ja onko mahdollista, että kesäkenkäkommentit olisi kuitenkin tarkoitettu keskusteluksi, ystävälliseksi, jopa kesäkenkätaakan henkiseksi jakamiseksi?
[/quote]
Kyllä, näin olisi syytä toimia.
Miksi se ärsyttää niin paljon? Minuakin tuijotettiin silloin, kun vasen jalkani halvaantui.
Kesti aikansa, ennen kuin sen kanssa oppi elämään. Aluksi kompastelin ja kompuroin jatkuvasti, ihmiset luulivat että olen humalassa.
Minua tuijotettiin, kun istuin liikuntavammaisille, odottaville ja vanhuksille tarkoitetulla paikalla bussissa.
Minua tuijotettiin, kun kävelin kummallisesti.
Ajattelin vain, että ihmiset ovat uteliaita. Kyllä se välillä ärsytti, jos joku vaikka repesi nauramaan kun kaaduin tai kompuroin. Suurin osa katseista ei kuitenkaan ollut pahantahtoisia.