Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea kymmensormijärjestelmä o.O

Vierailija
04.07.2015 |

Löytyykö muita nuoria (alle 30v) mammoja, jotka eivät osaa kirjoittaa nopeasti? :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
2/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, etten oo ainoa! :D Mä en oikeasti käsitä missä vaiheessa "aivan kaikki muut" on sen taidon tuosta vaan oppineet. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:36"]

Ihanaa, etten oo ainoa! :D Mä en oikeasti käsitä missä vaiheessa "aivan kaikki muut" on sen taidon tuosta vaan oppineet. ap

[/quote]

Minä opin ainakin yläasteella. Silloin sai valinnaisaineeksi valita konekirjoituksen, ja minä valitsin. Olin hyvin nopea ja menestyin konekirjoituskilpailussakin silloin.

On se toki mahdollista opetella itsekseenkin, koska lopulta kyseessä on asia joka vaan vaatii raakaa harjoittelua paljon. Perustiedot sormien asemoimisesta näppäimistölle ja millä sormella painetaan mitäkin saa kyllä netistä tai opetusohjelmista. Sitten vaan harjoittelemaan.

Vierailija
4/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kirjoita kymmensormijärjestelmällä, mutta nopea olen silti kirjoittamaan. Jokainen tavallaan! :) Oppia voi muillakin tavoilla kuin sillä ainoalla yhdellä.

Vierailija
5/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiksessa opin mut ei auta kännykällä...

Vierailija
6/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa kymmensormijärjestelmää, mutta puran työkseni lääkäreiden saneluja ja yllän vauhtiin 10 000 merkkiä / 30 min.

Vierailija
7/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin kanssa yläasteella konekirjotustunnilla. Tässä koneella tullut istuttua ja naputeltua paljon, ja nyt töissäkin kirjottelen paljon, joten on hyvin jäänyt päähän.

Treenaamalla se menee. Tän kautta voit esim. opetella. :) http://www.typingstudy.com/fi-finnish-2/lesson/1

Vierailija
8/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan oudolta että tuollaistakin pitäisi erikseen treenata.

Vierailija
9/9 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole opetellut asiaa. Kirjoitan kyllä molempien käsien sormilla mutta en käytä esim pikkurillejä ollenkaan. Lähinnä etusormia ja keskisormia. x) Ja välilyönnit teen peukulla. Hmm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan