HIV-positiivisten hedelmöityshoidot
Kommentit (66)
Ensin levitellään p....a ja sitten piikitetään huumeita, saadaan tauti ja lapsikin pitiäisi saada itsekkäistä syistä itseaiheutetun sairauden kautta. Ei P..le!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei? -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti. [/quote] Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41 [/quote] Ja sinulla on pokkaa huudella tuota mielipidettäsi lapsettomuudesta kärsiville? Mietippäs, jos minä menisin syöpäsairaille huutelemaan, että tuo teidän sairaus on ihan luonnon omaa karsintaa, teidän hoidot pitäisi kieltää/maksaa kokonaan itse. [/quote] Lapsettomuus ei ole mahdollisesti kuolemaan johtava vakava sairaus kuten syöpä usein on. Kehtaatkin verrata noita keskenään. [/quote] Eli jätetäänkö kaikki ei-mahdollisesti kuolemaan kohtavat taudit hoitamatta? Siinä menee sun raja? Kai taistelet myös aknen hoitoa vastaan samalla tarmolla?
[/quote]
Tarvitseeko aknen hoitoon lääkäriä? Ei tarvitse, se on täysin hoidettavissa ilman lääkäreitä ja lääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei? -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti. [/quote] Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41 [/quote] Ja sinulla on pokkaa huudella tuota mielipidettäsi lapsettomuudesta kärsiville? Mietippäs, jos minä menisin syöpäsairaille huutelemaan, että tuo teidän sairaus on ihan luonnon omaa karsintaa, teidän hoidot pitäisi kieltää/maksaa kokonaan itse. [/quote] Luitko sä edes viestiä johon vastasit???
[/quote]
Kyllä. Sinä nähtävästi et lukenut.
Eli mitä? Jos on HIV-positiivinen, ja haluaa lapsen, pääseekö julkisella hedelmöityshoitoon? Ei kai! Entä ne, jotka ovat saaneet iv-huumeita käyttämällä tartunnan? Kerro nyt!
HUS ja Väestöliitto aloittaa. Hulluutta, kun muutenkin menee Suomella huonosti. Pitääkö väkisin lisätä kustannuksia julkisessa terveydenhuollossa??
Miksi hiv-positiivinen ei voisi saada hedelmöityshoitoja? En ymmärrä?
Onpas taas niin rasistinen kannanotto....
Miten HIV vaikuttaa siihen miksei joku ansaitsisi lasta? Se ei vie hedelmällisyyttä ja sen tarttuminen lapseen pystytään nykyään ehkäisemään.
Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"]
[/quote]
tästä olen samaa mieltä, mutta jos niitä tehdään ja sallitaan ei-hiv-positiivisille, niin sitten myös hiv-positiivisille ne pitää hyväksyä. Ei mitään syytä rajata pois.
Ei taida olla faktat ihan hallussa kun tällaista pitää kauhistella. Ihmeellistä että edelleen Suomessa niin monen hiv-tietämys on suoraan jostain 80-luvulta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:09"]
Miksi hiv-positiivinen ei voisi saada hedelmöityshoitoja? En ymmärrä?
[/quote]
Mietipä vähän.
Hiv:n tarttuminen lapseen kyetään nykyään estämään ja hiv-potilaiden eliniänodote on hyvän lääkityksen ansiosta kasvanut pidemmäksi kuin 1-tyypin diabeetikkojen. En siis näe mitään syytä kauhistella hiv-posutiivisten hedelmöityshoitoja.
Tuskinpa tuohonkaan isoa määrää valtion varoja uppoa. Suomessa noin 3000 hiv-positiivista.
Eiköhän tuossa ole se pääperiaate, että turvataan alkava raskaus+sitten myöhemmin synnytys. Kun homma on alusta asti terveydenhuollon ammattilaisten käsissä, niin pienempi todennäköisyys lapsen tartunnalle, kuin että hankkiudutaan omin päin raskaaksi.
Ja muutenkin, suon kyllä hedelmöityshoidot sellaiselle hiv-positiiviselle, joka on saanut tartuntansa muualta kuin huumeista. Hiv ei ole enää kuolemantuomio, mikäli se hoidetaan asianmukaisesti.
[/quote]
Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?
-Hedelmöityshoitojonossa
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"]
[/quote]
Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?
-Hedelmöityshoitojonossa
[/quote]
Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:56"]
HITTO!
Tavallinen terve ihminenkään ei meinaa sellaiseen päästä.
Lopettakaa toi homma alkuunsa.
[/quote]
Tavallinen ja terve niihin hoitoihin pääseekin. Ei sinne sairas hiv-positiivinen pääse.