Gradu ennen kandia?
Valmistuin siis viime keväänä maisteriksi, mutta en koskaan ole valmistunut kadidaatiksi. Eli siis mulla ei ole ollut sellaista tutkintokansiotakaan. Nyt törmäsin iki-ihanaan kansioon, johon haluaisin laittaa todistuspaperini. Onko siis kukaan suorittanut ensin gradun ja sitten vasta tehnyt kandin? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja sitä miten käytännössä teitte? Oliko kandijuhlia tms? :)
Kommentit (13)
Tainnut saada vähän innoitusta kihlajaisketjusta.
Tässä piruillaan sille aamuiselle "häät ennen kihlausta"-ketjulle
Mutta vastauksena ap:n kysymykseen: voit toki hakeutua uudelleen yliopisto-opiskelijaksi ja tehdä kandin;)
miks aloitit tämän langan, kukaan ei kiinnosta?
Niin siis en ole virallisesti valmistunut kandiksi, koska en ole hankkinut sitä kansiota, missä nää paperit on enkä pitänyt juhlia. Gradua juhlittiin kyllä viime keväänä, mutt siksi mietinkin, voinko nyt pitää kandijuhlat? :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:15"]
miks aloitit tämän langan, kukaan ei kiinnosta?
[/quote]
Miten niin kukaan ai kiinnosta? Olen empaattinen ja lämmin ihminen (humanisti), kyllä minua ihmiset kiinnostavat. Onko sinulla huolia? Voidaan jutella. :)
laita se maisteritodistus sinne kansioon
Huvittavampaa pn se että jotkut ottavat nämä niin tosissaan. Siis mitä??
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:22"]Huvittavampaa pn se että jotkut ottavat nämä niin tosissaan. Siis mitä??
[/quote]
kaikki ei lue kaikkia ketjuja täällä ja huomaa, että mille toiselle ketjulle tässä nyt naureskellaan...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:21"]
laita se maisteritodistus sinne kansioon
[/quote]
Mutta tämä on enemmin tällainen kandikansio. :) Gradulle on jo oma.
Ai kauheeta, mäkin juhlin maisteriksi valmistumistani vuosi sitten, mutta kandijuhlia en koskaan pitänyt. Todistus mulla sentään on siitä, pitääkin laittaa juhlat pystyyn hetimmiten.
WTF? Jos kandi ei ole ollut sinulle pakollinen, niin silloin se ikään kuin sisältyy siihen maisterin tutkintoon. Tuskin voi suorittaa jälkikäteen. Plus iki-ihana kansio (ja sen esittelyä varten oikein juhlat?!) on kyllä hämmentävimmän typerin syy haikalla kadin tutkinnon perään mitä oon koskaan kuullut :D