Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, paise pyllyvaossa!

Vierailija
15.08.2015 |

Alkoi olla kipeä viime viikon ti, ajattelin että oon lyönyt häntäluun. No kipeytyi sitten vain enemmän ku koulu alko ja joutu istua kovalla penkillä monta tuntia.
Tunnustelin sitten sitä ja totesi että pattihan se siellä on.
Nyt onkin sitten jo melkosen kipeä tuo ja huomenna vissiin pakko mennä päivystykseen. Olis pitäny mennä jo viikolla...mutta, kysynkin nyt teiltä että kuinka hemmetin kipeää se toimenpide ottaa jos sen joutuu avata? Vai onko mahdollista että selviän antibiooteilla? Paise on n. 5cm pitkä.

Pelottaa hulluna!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, tämän viikon ti. Ja kuinka kauan toimenpide kestää? Onko mahdollista saada kivunlievitystä? Nukutusta? xD

Vierailija
2/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on ollut ja hän sanoi tyhjennyksen olleen enemmän helpottava kuin kipeä toimenpide. Pyydä saada emla puudutus ensin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:46"]Kaverillani on ollut ja hän sanoi tyhjennyksen olleen enemmän helpottava kuin kipeä toimenpide. Pyydä saada emla puudutus ensin. Tsemppiä!
[/quote]
Okei, kiitos tiedosta! (: pyydän tuota sitten.

Vierailija
4/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin kipu taitaa tulla siitä, kun se paise tyhjennetään puristellen. Itse pieni viilto ei tee juurikaan kipeää. Emla ei puuduta kuin pinnan, joten siitä ei juuri apua ole. 

Nim.merk. Itsella monta kertaa tehty

Vierailija
5/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesisit joskus perseesi ja vaihtaisit alushousut.

Vierailija
6/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimenomaan sitä ihon viiltoa pelkäät niin emla auttaa. Puristelu helpottaa yhdessä tyhjenemisen kanssa.

Vierailija
7/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:48"]Suurin kipu taitaa tulla siitä, kun se paise tyhjennetään puristellen. Itse pieni viilto ei tee juurikaan kipeää. Emla ei puuduta kuin pinnan, joten siitä ei juuri apua ole. 

Nim.merk. Itsella monta kertaa tehty
[/quote]
Nii tuohan vissiin uusii helposti? Voi apua, montako kertaa oot joutunut tuon kauheuden kokemaan?

Vierailija
8/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:50"]Jos nimenomaan sitä ihon viiltoa pelkäät niin emla auttaa. Puristelu helpottaa yhdessä tyhjenemisen kanssa.
[/quote]
No koko toimenpidettä! Kun se on niin kosketusarka muutenkin :(

Vierailija
9/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusii välillä useastikin ja joka kerta pitänyt aukaista, jotta mätä saadaan pois. Se puristelu todellakin tekee kipeää!!! mutta pakko tehdä. 

Antibioottia en ole saanu. Niillä ei juuri tehoa ole, kun alue on niin "luuta" että sinne ei tahdo auttaa, kun ei ole kunnon verenkiertoa. 

Hygienia ei vaivaan vaikuta, syy on ihan jossain muussa. 

Vierailija
10/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama vaiva jonkin aikaa sitten. Luulin aluksi että häntäluuni olisi murtunut. Oma pattini oli "vaan" sormenpään kokoinen. Kauhuissani luin netistä paiseesta ja ihmisten kokemuksista. Suihkuttelin sitten useamman kerran lämpimällä vedellä, käytin sibicortia ja vältin istumista. Vaiva helpottikin muutamassa päivässä eikä ole uusiutunut. Tietysti jos kipu on kova,kannattaa mennä lääkäriin. Tsemppiä!

Vierailija
11/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paiseita useita kymmeniä ja aina niiden tyhjentäminen sattuu. :( Mutta sen jälkeen helpottaa ja kipu menee pois. Usein on ollut myös kuumetta tulehduksen takia. Suurin paise mulla oli joskus häntäluun kohdalla, kananmunan kokoinen. :(

Vierailija
12/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:59"]Mulla on ollut paiseita useita kymmeniä ja aina niiden tyhjentäminen sattuu. :( Mutta sen jälkeen helpottaa ja kipu menee pois. Usein on ollut myös kuumetta tulehduksen takia. Suurin paise mulla oli joskus häntäluun kohdalla, kananmunan kokoinen. :(
[/quote]
Hui!

Vierailija
13/17 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilonidaalikysta. Uusii helposti, leikkauksella pääsee eroon. 

Vierailija
14/17 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä sisällä on?

Vierailija
15/17 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusii niin leikkaushoito tarpeen eli tyhjennetään ja poistetaan koteloitunut osa.

Pakaravaon paise (sinus pilonidalis)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00593

Vierailija
16/17 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:56"]

Uusii välillä useastikin ja joka kerta pitänyt aukaista, jotta mätä saadaan pois. Se puristelu todellakin tekee kipeää!!! mutta pakko tehdä. 

Antibioottia en ole saanu. Niillä ei juuri tehoa ole, kun alue on niin "luuta" että sinne ei tahdo auttaa, kun ei ole kunnon verenkiertoa. 

Hygienia ei vaivaan vaikuta, syy on ihan jossain muussa. 

[/quote]

Onko tutkittu ettei ole fisteliä? Sellainen voisi olla yksi syy uusimisiin.

Vierailija
17/17 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:59"]

Mulla on ollut paiseita useita kymmeniä ja aina niiden tyhjentäminen sattuu. :( Mutta sen jälkeen helpottaa ja kipu menee pois. Usein on ollut myös kuumetta tulehduksen takia. Suurin paise mulla oli joskus häntäluun kohdalla, kananmunan kokoinen. :(

[/quote]

Oksennus tuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä