Olipa"kiva" nähdä kavereita tauon jälkeen,kaikki tuijottivat älypuhelintaan
Emme ole nähneet melkein vuoteen porukalla.
Tarkoitus oli syödä yhdessä ja lähteä siitä baariin. Ensimmäinen kaivoi älypuhelimensa laukusta kolmen minutin jälkeen, hetken päästä kaikki loput tekivät samoin.
Baarissa kukaan ei tullut tanssimaan vaan kaikki muut istuivat pöydässä tuijottaen puhelintaan. Nyt aamulla kun katsoin niin kolme heistä on päivittänyt facebookiin "Ihana ilta med *liitä tähän nimiä* <3<3
Tekisi mieli heittää kaikki älypuhelimet järveen.
Kommentit (26)
Mun siskon puhelin on kasvanut kiinni käteen. Niin ärsyttävää kun nähdään pitkästä aikaa ja nenä on koko ajan kiinni siinä puhelimessa, eikä nähdä ei kuulla mitään. Ikätoverinsa ovat kyllä samanlaisia, parhaimmillaan istuvat porukalla jossain ja kaikilla puhelimet kourassa. Alle 20-vuotiaista kyse.
Eihän se niiden puhelimien vika ole. Meidän porukassa ei tuijotettu puhelimia viikko sitten, kun tavattiin.
Ja drinkeistä oli paljon kuvia " Nyt mansikka-mikälie" ihanaa <3<3 Ja kun yritin kysyä jotain niin vastaus oli "Täh, sanoitko sä jotain"
ap
2, en usko että nokia 3310 kanssa kukaan olisi yhtä kiintynyt vaikka matopeliin.
Mä oisin jo tos vaihees lähteny kälppimää, vai oikeen kavereita, joopa.
4, usko tai älä, olimme ennen älypuhelimia kavereita. Kävimme uimassa, mökillä, saunassa. Ei vaan enää.
ap
Toinen on nää "ois ihana nähdä <3<3<3" ja sit keksivät aina kaikenmaailman tekosyitä ettei voi nähdä. Sit facessa kuitenkin hehkutetaan sosiaalista elämää :(
Mitäs ootte tommosia. Mullakin on uusin ja hianoin kapula, tiatokoneet, älytelkkarit ja konsolit konsanaan mut käyn silti ulkona ja voin lähtee vaik heti kesken tekniikkahurmoksenkin.
Eikä tartte räplätä.
Meitä oli eilen 6 37-vuotiasta syömässä jne. Ja pysyivät kännykät piilossa, luojan kiitos
Siis mitä? Räpläsivät kännyköitä ruokapöydässä? Yhtä töykeää, kuin ennen vanhaan olisi alkanut lukea lehteä pöydässä. Ruokailu on sosiaalinen tilanne, jos ollaan yhdessä syömässä. Voi miten moukkamaista.....
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:05"]
Ja drinkeistä oli paljon kuvia " Nyt mansikka-mikälie" ihanaa <3<3 Ja kun yritin kysyä jotain niin vastaus oli "Täh, sanoitko sä jotain"
ap
2, en usko että nokia 3310 kanssa kukaan olisi yhtä kiintynyt vaikka matopeliin.
[/quote]Kamalaa. Fb on lumonnut ne täysin! Sun pitää saada ne pois sieltä :O
Sen vielä ymmärtää kun lapset pelaa puhelimilla. Todella monella aikuisella se puhelimen jatkuva hinkkaaminen on suorastaan säälittävää katsottavaa. Näitä on muutama omissakin tutuissa. En vittu tajua en millään moista addiktioa.
Addikti ei itse tajua välttämättä että on addikti. Ne pitää saada tajuamaan miten paljon aikaa valuu hukkaan tekemällä kaiken maailman postauksia ja päivityksiä.
Niinhän se menee että ihmisille on nykyään tärkeintä esitellä somessa että heillä on paljon sosiaalista elämää, hyvä kroppa ja merkkituotteita. Eli huonojen kavereiden seurassakin lähdetään baariin vain siksi että sieltä saa someen hienoja kuvia.
Meillä oli eilen illanvietto kaveriporukalla, paikalla 10 henkeä ja KUKAAN ei räplännyt älypuhelinta ennen kuin piti katsoa millä bussilla pääsee kotiin. Olin kyllä ihan pohjattoman iloinen ja ollaan yli 30-vuotiaita, eli kaikilla on ollut varaa/halua/tarvetta älypuhelimelle ja kaikki ovat Facebookissa jne., mutta ilmeisesti porukka osaa laittaa rajoja itselleen. Silti ihan älytöntä, että joutui edes miettimään tuollaista asiaa kuin "ollaanko yhdessä oikeasti vai ollaanko paikalla, mutta henkisesti jossain ihan muualla".
Mulla oli eräs tuttava (aikuinen nainen) joka aina räplää puhelintaan tapaamisissa tai baarissa. Jossain vaiheessa rupes kyllästyttään ja aloin tehdä samoin. Hän pokkana huomautti mulle, että kyttään liikaa mun puhelinta. Kun vastasin, että teen niin koska hänkin tekee, niin väitti ettei hän tee niin. Eli ihminen voi olla täysin sokea omalle toiminnalleen.
mä pidän yleensä tapaamisissa puhelimen laukussa. Koska haluan olla läsnä niille ihmisille kenen seurassa olen.
Ensin luin, että kaikki tuijottivat häpyhuuliaan.
Mulla on yksi kaveri joka jopa baarissa ollessaan nostaa puhelimen aina pöydälle, että saa vastattua heti kun poikkis laittaa viestin...
Mä en ihan oikeasti ymmärrä mitä nää kännykän räplääjät tekee sillä puhelimella, siis mikä on niin mielenkiintosta??? Ite en ole sos.mediassa niin en voi vaan käsittää. Käyttekö instassa vähän väliä kattomassa kuvianne ja paljonko tykkäyksiä ja kommentteja on tullu vai mitää??
Varmaan nuoremmilla on aika kovat sosiaaliset paineetkin laittaa niitä kuvia someen, kun muutkin niin tekee. Itsestäkin välillä jopa näin kolmikymppisenä tuntuu että vaikutan ihan epäsosiaaliselta ihmiseltä, kun ei esim. instassa näy kavereiden kuvia. Mutta itsekin olen kuitenkin sitä mieltä että kun nähdään kavereita, niin keskitytään näkemään niitä kavereita, etenkin jos ne on hyviä kavereita. Joidenkin puolituttujen seurassa isossa ryhmässä kehtais ehkä jotain drinkkejä kuvatakin, kun ei ole niin juttuseuraa koko aikaa, mutta ei kyllä ikinä silloin jos näkee vain yhtä tai paria kaveria. Ja itsellä kaverien näkeminen on yleensä juuri yhden-kahden ihmisen näkemistä kerrallaan.
Tähän on hyvä ratkaisu: ruokailun alkaessa laitetaan puhelimet kasaan ja ensimmäisenä oman puhelimensa kasasta poimiva maksaa koko porukan jälkiruoat.