Jospa halukkaat voisivat maksaa osuutensa valtion velasta pois?
Suomen valtion velka on nyt noin 17 000 per suomalainen. Haluaisin maksaa osuuteni pois ja auttaa Suomea. Mistä saan tilinumeron?
Veroja maksan lisäksi noin 5 000 euroa kuukaudessa.
Kuka lähtee mukaan? Hoidetaan Suomi tolpilleen. Palkkioksi voisi saada vaikka tarran auton ikkunaan "maksoin osuuteni valtionvelasta" ja saada platina-kortin, jolla pääsisi ilmaiseksi museoihin. Maksajien joukosta voitaisiin arpoa 30 henkilöä itsenäisyyspäivän juhliin. "Nyt saapuvat sisään osuutensa valtion velasta maksaneet.."
Kommentit (7)
Tuo on enemmän kuin palkkani vuodessa.
Pannaan rikkkaat maksamaan, olisi reilua, että köyhät armahdetaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:35"]Tuo on enemmän kuin palkkani vuodessa.
Pannaan rikkkaat maksamaan, olisi reilua, että köyhät armahdetaan.
[/quote]
Osallistunet kuitenkin tekemällä työtä Suomen valtiolle 17.000 euron arvosta?
Pistetään virkamiespellet pois vetelehtimästä ja hoidetaan tähän tapaan niidenkin "työt" talkoovoimin.
Mä voisin hoitaa iltaisin vaikkapa ELY-keskuksen hommia...
Mä lähden kanssa mukaan kampanjaan. Sen jälkeen voin tyytyväisenä katsella talousuutisointia telkkarista tietäen, että olen tehnyt jotain. Hah, miksei tällaista mahdollisuutta tarjota aktiivisesti?
Entä jos saisi todistuksen, että saa summan ilman inflaatiotarkistusta takaisin 50 vuoden päästä? Eikö tällainen toteutettu joskus sota- aikaan?
Mulla ei ole rahaa mutta voin tarvittaessa majoittaa yhden turvapaikanhakijan. Kun kuulemma vastaanottokeskukset ovat tupaten täynnä.
Turvapaikanhakijan majoitus on ystävällistä, mutta ei nyt riitä. Rahaa tiskiin. Sitä Suomi tarvitsee.
Maksan puolet, onnistuuko se? Talkoohenkeä peliin