Lempioopperasi?
Kommentit (38)
Mulla on viisi oopperaa ylitse muiden. Rakastan vuorollaan jokaista eniten: Don Carlos, Lentävä hollantilainen, Jevgeni Onegin, Turandot ja Boris Godunov. Huippuja!
Faust, Cavalleria Rusticana, Pajatso ja Tosca.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:38"]Saippua
[/quote] pesusieni
Wagnerin Ring. Sitten väli, ja sitten tulee muut oopperat. :)
Hieman rahvaanomaisesti Figaron häät ja toiseksi sitten Madama Butterfly
Nibelungin sormus tetralogia on kyllä semmosta tajunnanlaajennusta, että huh huh.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:47"]
Nibelungin sormus tetralogia on kyllä semmosta tajunnanlaajennusta, että huh huh.
[/quote]Wagner on minulle liian heavya kamaa :)
-3-
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:54"]Olen käynyt ihan liian vähän oopperassa, mutta nyt yritän pikkuhiljaa sivistää itseäni. Odotan innolla kohta kohta kansallisoopperaan tulevaa Oopperan kummitusta. Rakastan kyseisen oopperan elokuvaversiotakin. Verdiltä kävin joskus katsomassa jonkun oopperan, mutta se ei ihastuttanut.
Oopperan kummitus on musiikaali joka kertoo oopperasta, ei ooppera.
Siitä on myös oopperasovitus. Lontoon sovitus on yleisin, mutta Helsingissä kansallisoopperassa alkaa kohta pyörimään joku ihan oma uusi sovitus.
Ei ole. Se Lontoon sovituskin on musikaali, ja samoin Kansallisoopperan versio oli musikaali.
Tristan ja Isolde oli hieno elämys.
Parsifal, toinen ja kolmas näytös erityisesti.
Lempiooppera tuli kuvioon kun kaverin miehestä tuli miljonääri. Sitä ennen oli joku Eija-Sinikka suosikki.
Saippua