VAnhemmat eivät tedä mitä päiväkodissa tapahtuu kun he lähtevät
aika kamalaa on useissa pk:ssa toiminta...olen itse päiväkodissa töissä (olen ollut jo 10 vuotta eri paikoissa) ja tiedän mitä se päiväkotihomma oikein on.
Kommentit (6)
simputtaa ja nälvii itkevää lasta ja kohtelee muutenkin kylmästi. Ei paljon työllistettynä voi alkaa kritisoida lapsiin kohdistuvaa henkistä väkivaltaa. Ja vanhempien edessä nuollaan sitten niin persettä että...
ollut töissä ja kyllä suuri osa hoitajista käyttäytyy erilailla vanhempien nähden kuin silloin kun vanhemmat ei ole paikalla.
Mutta lapset on silti hyvin hoidettu.
niin velvollisuutesi on puuttua työpaikalla ilmeneviin varhaiskasvatuksellisiin ongelmiin. On sääli, että meillä on hieno varhaiskasvatuksen koulutusjärjestelmä, josta tulee ihan yliopistotason lastentarhanopettajia, mutta tällä palstalla saa sellaisen kuvan, että ammattitaito ei riitä käytännön päiväkotityöhön. Sama koskee lastenhoitajia. Jos työpaikallasi on ongelmia, niin käykää benchmarkkaamassa sellaista päiväkotia, jossa varhaiskasvatukseen ja työntekijöiden työviihtyvyyteen panostetaan.
joka päivä tulevat kertomaan olevansa niin huonoja kasvattajia että heidän hoteisiinsa ei ainakaan voi kukaan täysjärkinen lapsiaan pistää.
Ensinnäkään kaikki eivät ole oikeasti päiväkodeissa töissä, vaan kaiken maailman teinit yrittävät mustamaalata ko. ammattia, ja toiseksi täällä ilmeisesti pyörivät erityisesti ongelmapäiväkotien työntekijät, jotka epäilemättä itse ovat sen ongelman syvin syy huonon ammattitaitonsa ja alalle sopimattoman persoonansa takia.
t. itsekin oikein mukavasti toimivassa päiväkodissa töissä
ja siitä kertoo, se että lapset viihtyy, työntekijät viihtyy ja henkilökunta ei vaihdu. Vanhemmat osallistuu pk:n juttuihin. Itse olin ainakin viikon lasten kanssa päiväkodissa kun aloittivat ja muutenkin meille aina sanotaan että ovat on avoinna aina, tervetuloa milloin vaan päiväkotiin oleilemaan. Ja aika usein jäädäänkin tuttujen venhempien kanssa sinne hengaamaan jos ei ole kiire töihin.
tekisi vanhempien silmien alla?