Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja uusi vauva

Vierailija
14.08.2015 |

Täältä varmaan löytyy kokemusta tästäkin asiasta.

Olemme siis uusperhe, miehellä on kouluikäinen sekä alle kouluikäinen tyttö edellisestä avioliitosta. Meille on syntymässä ensi vuonna ensimmäinen ja viimeinen yhteinem lapsi. Miehen lapset on työstä johtuen meillä vain joka toinen viikonloppu ja välillä myös viikollakin, koska asuvat lähellä.

Nyt itseäni mietityttää, että miten ihmeessä totutamme lapset siihen ajatukseen, että heille tulee sisarus? Lapset on isässään kiinni koko tuon viikonlopun ja vain isä saa tehdä asioita heidän kanssaan. Minä toimin vain ruokahuoltajana ja en usko, että lapset esim kodin ulkopuolella minusta puhuu. Lapset pitävät minusta, mutta olen heille se mukava tyyppi, joka asuu isän luona. Ja välillä se ikävä tyyppi, joka pakottaa syömään kaikkea terveellistä.

Todennäköisesti mustasukkaisuutta huomiosta tulee olemaan vaikka miten asioita järjestelisi. Mietin, että olisiko kaikista järkevintä antaa lasten viettää isänsä kanssa viikonloppu kolmistaan ja minä lähtisin vauvan kanssa vaikkapa vanhemmilleni? Toki lapset saa ja pitääkin tutustua uuteen tulokkaaseen ja helpompaa on sitten, kun oma lapsi alkaa olemaan leikkikaveri ja isompi.

Tiedän, että tämä on tässä vaiheessa turhaa murehdittavaa, mutta haluaisin, että miehen lapset ei enää joutuisi omassa mielessään luopumaan isästään.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi