Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette nuorien välivuosista?

Vierailija
14.08.2015 |

Oletko itse pitänyt? Ja olisiko ihan tuhoon tuomittu ajatus pitää välivuosi peruskoulun jälkeen? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi matkustella ja antaa nuoren etsiä itseään. Mitä tulevaisuudessa haluaa. Olenko ihan hirviö äiti?

Vierailija
2/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen en antais pitää. Lukion jälkeen on ihan ok, jos tekee esim. töitä ja säästää opiskelua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti etsii itseään niin hyvä juttu. Mutta jos lukion jälkeen ei vaan jaksa hakea mihinkään ja menee siitä mistä aita matalin niin huono juttu.

Vierailija
4/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin välivuoden yläasteen jälkeen, koska haluamaani opiskelupaikkaan ei päässyt kuin vasta 17-vuotiaana. Tosin asuin yläasteen jälkeen jo omillani ja kävin välivuoden ajan töissä. Mielelläni olisin toki matkustellut ja hummannut vanhempien rahoilla sen vuoden, jos vain olisi ollut mahdollista. 

Vierailija
5/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poikkeuksia, hyvin vähän, mutta välivuosi (lukion jälkeen) on kyllä käytännössä tuhonnut tulevaisuuden.

Vierailija
6/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 01:03"]On poikkeuksia, hyvin vähän, mutta välivuosi (lukion jälkeen) on kyllä käytännössä tuhonnut tulevaisuuden.
[/quote]

Miksi? Minä pidin aikoinaan 3 (!) välivuotta lukion jälkeen, enkä edes tehnyt töitä, mutta haimpa sitten opiskelemaan ja valmistumisen jälkeen pääsin suoraan töihin. Olen ehkä tuo poikkeus sitten, mutta miten välivuosi yleensä "tuhoaa tulevaisuuden"?

Vierailija
7/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori haluaa lukioon mutta se mitään jälkeen, ei tiedä. Minusta tuntuu kamalalta kun 15v pitää tietää mitä haluaa sitten isona.välivuoden toki voisi pitää lukion jälkeen mutta mutta.....meneekö lukio hukkaan siten? Kun ei heti jatka opintoja. 

Vierailija
8/11 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata pitää noin nuorena, kun ei saa työttömyyskorvausta. Nuorena kannattaa opiskella ja harjoitella asioita, kun ei ole vielä vastuussa kuin itsestään.

Vierailija
9/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen mieluummin 2. asteelle suoraan tai 10. luokalle.

Vierailija
10/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosi peruskoulun jälkeen ei palvele mitään tarkoitusta, kun töitäkään ei voi käytännössä tehdä. Sitä vain putoaa kelkasta.

Vierailija
11/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Tein töitä, ryyppäsin, käytin huumeita, mietin mitä alkaisin tehä mutta tulin raskaaksi. En suosittele.