Ensin alettiin hokea jäätävä sitä ja jäätävä tätä...
ja nyt näyttää olevan uus sana; kuumottava. Eipä yhtään sen parempi kuin jäätävä, aina jää vähän epäselväksi mitä sillä tarkoitetaan, että onko hyvä vai paha.
Kommentit (16)
Ja minä otan käyttöön kun on jo pois muodista :D
Aaa kuumottava uus muotisana! Pitääpä ottaa heti käyttöön, kiitti vinkistä!
Joo mulle on kans epäselvää. Kuumottavakin, onko se huolestuttava, pelottava vai kiihottava?
Mulle ei oo kans selvinny, mitä se jäätävä oikein on. Valaiskaa viisaammat?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:26"]
Ja minä otan käyttöön kun on jo pois muodista :D
[/quote]
Sama. Nuohan on molemmat olleet jo varmaan 10 vuotta, mad ventureista yleisölle tuttuja.
Lehdessä oli otsikko: Jäätävä helle tulossa. Minkälaista säätä se on?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:29"]Mulle ei oo kans selvinny, mitä se jäätävä oikein on. Valaiskaa viisaammat?
[/quote]
Täälläpäin sitä käytettiin, kun haluttiin ilmaista että jotain asiaa/tavaraa/ominaisuutta tms on todella paljon. Siis esimerkiksi tosi iso nenä = jäätävä nenä.
Kuumottavaa taas käytetään kun jokin asia on pelottava tai ahdistava, joku sitä pohti tuossa ylempänä.
Jäätävä helle lienee tämän kesän sää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:33"]Lehdessä oli otsikko: Jäätävä helle tulossa. Minkälaista säätä se on?
[/quote]
Jäätävä polte.
Mä tykkäsin ihan sikana siitä ku olin nuori niin kaikki oli aina sika sitä sika tätä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:29"]Mulle ei oo kans selvinny, mitä se jäätävä oikein on. Valaiskaa viisaammat?
[/quote]
Jäätävä on vitummoine
kuumottava on jännittävä/ahistava/pelottava
Kai näillä sanonnoilla osoitetaan olevansa ajanvirrassa , sisällä tässä ja nyt.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:47"]Kai näillä sanonnoilla osoitetaan olevansa ajanvirrassa , sisällä tässä ja nyt.
[/quote]
Voi ei. Olen 35 vuotiaana jo ihan pihalla
Voihan tulla tahaton koominen vaikutelma ,jos aikuinen kovin alkaisi irroitella.
Sikasitä ja tätä sanon vieläkin kun se kerran oli nuoruuden muotisana :D:D Jäätävä ja kuumottava, en tiedä miksi mut tulee myötähäpeä jos joku käyttää niitä. Mutta oonkin kalkkis.
Ne on niitä sairaan sikaviileitä puhepöpöjä joita liikkuu, elävät aikansa ,jotkut jopa jää.