Raskaana ja yksin - voisko tätä kautta löytää tukihenkilön
ja kenties ihan ystävän? Miesystävä tosiaan petti ja jätti, olen rv 38 raskaana, ootan ekaa ja oon ihan palasina ja yksin, ei ole ystäviä eikä sellaisia sukulaisia jotka vois olla apuna tai tukena. Oon kolmekymppinen nainen varsinais-suomesta joka kärsii paniikkihäiriöstä, masennuksesta ja sosiaalisista peloista. Pitkähkön parisuhteen kariuduttua olen ihan epätoivonen nyt, mies oli pitkälti mun koko (ainakin sosiaalinen-) elämä :(
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Ap tuskin kaipaa parikymppisten ydinperheellisten äippien säälittelyjä. Ap:na en ottaisi vastaan noita "tarjouksia". Sääli ja itsekorostus paistaa vähän liian kauas.
[/quote]
No mitenniin? En ymmärrä ajatustasi yhtään, hienoa että ihmiset haluavat auttaa.
Ohis
Okei, onneksi olkoon tulevasta vauvasta. Palstan ihmisten lisäksi otapa yhteys tänne
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/
Omalta alueeltasi siis.
Voivat tarjota monia tukimuotoja, mutta suosittelen sulle synnytystukihenkilöä eli doulaa:
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/ensikodit-ja-muu-vauvaperhetyo/doula/
Kysy myös muista tukimuodoista, jos tarvitset.
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/ensikodit-ja-muu-vauvaperhetyo/ensikodit/
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Ap tuskin kaipaa parikymppisten ydinperheellisten äippien säälittelyjä. Ap:na en ottaisi vastaan noita "tarjouksia". Sääli ja itsekorostus paistaa vähän liian kauas. [/quote] No mitenniin? En ymmärrä ajatustasi yhtään, hienoa että ihmiset haluavat auttaa. Ohis
[/quote]
Joo, ei ihme ettet ymmärrä, siksi olet liki viimeinen joka voi auttaa ap:ta. "Moi! Voi ei, tosi paska tilanne sulla! T. 22v onnellisesti naimisissa oleva kolmen äiti". HAH.
Itse olen ollut ap:n tilanteessa, ja tollaset muka hyväätarkoittavat naiivit "onnelliset" perheenäidit vaan syvensi sitä yksinäisyyden, epäonnistumisen ja erilaisuuden tunnetta. Toivottavasti ap löytää tukea muista saman kokeneista.
Jahas, ja viestini poistettiin, vaikka kakkosen kaltainen aivopieru saa olla.
Jonkun feministin mielestä tietysti mies on aina paha, mutta fakta on se, että vaikka en raskaana olemisesta paljoa tiedäkään, tukena ja turvana mies on ykkönen. Enkä ole edes mikään pervo, vaan ihan kunniallinen kansalainen.
t. raskausfetissimies
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:05"]
Jonkun feministin mielestä tietysti mies on aina paha, mutta fakta on se, että vaikka en raskaana olemisesta paljoa tiedäkään, tukena ja turvana mies on ykkönen. Enkä ole edes mikään pervo, vaan ihan kunniallinen kansalainen.
t. raskausfetissimies
[/quote]
ja mitä muuta haluat kuin panna ap:ta?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:05"]
t. raskausfetissimies
[/quote]
ja mitä muuta haluat kuin panna ap:ta?
[/quote]
Pitää hänestä huolta, kuten sanoin. Ymmärrän ettei kukaan halua olla tuossa tilanteessa yksin ja itse ainakin murehtisin ihan sitäkin, että miten sitten kun pitäisi lähteä sairaalaan, vaikka asuisin taajama-alueella. Satun vain pitämään raskaana olevista - siitä nimeni.
t. raskausfetissimies
Anteeksi nyt kovasti mutta miksi ihmeessä tuollainen ihminen hankkiutuu raskaaksi? Ihan kauheaa sille viattomalle lapselle :( No mutta. Kerro tilanteestasi neuvolaan hyvä ihminen ja pyydä apua sieltä, älä randomeilta palstalaisilta !
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:57"]
Anteeksi nyt kovasti mutta miksi ihmeessä tuollainen ihminen hankkiutuu raskaaksi? Ihan kauheaa sille viattomalle lapselle :( No mutta. Kerro tilanteestasi neuvolaan hyvä ihminen ja pyydä apua sieltä, älä randomeilta palstalaisilta
Olet ilkeä ihminen.
Paljon tsemppiä ja jaksamista. Olen Kaakkois-Suomesta. Nyt on äärimmäisen tärkeää, että saat jostain apua. Voisiko neuvola auttaa? Peukut pystyyn, että tämä kanava auttaisi sinua <3
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:57"]
Anteeksi nyt kovasti mutta miksi ihmeessä tuollainen ihminen hankkiutuu raskaaksi? Ihan kauheaa sille viattomalle lapselle :( No mutta. Kerro tilanteestasi neuvolaan hyvä ihminen ja pyydä apua sieltä, älä randomeilta palstalaisilta
Olet ilkeä ihminen.
[/quote]
Ai miten ilkeä? Ihan normaali realisti käsittääkseni. Miettikää nyt itsekin ap:n ja hänen lapsen tilannetta. Ei noin vaan saisi päästää asioita, lapsi ei ole mikään lelu eikä tuollaisessa tilanteessa kysytä apua mistään av-palstalta! Joku vieras mamma silkasta säälistä alkaa "tukihenkilöksi"? Joopa.
Hei! Tosi karmea tilanne, onko sulla muuten sukulaisia tai ystäviä lähettyvillä?Vaikka nyt tuntuu kauhealta, sinulle on syntymässä lapsi, mikä rikastuttaa elämääsi enempi kuin yksikään mies.
Toivon sinulle kaikkea hyvää. Kerro rohkeasti tilanteestasi neuvolassa, varmasti saat neuvoja ja tukea.
Moi. Mistäpäin varsinaissuomea olet? T. Lähes turkulainen juuri synnyttänyt n23
Täällä myös viimeisillään raskaana oleva yksinäinen. Kaakkois-Suomesta. Mies on pettänyt mutta edelleen täällä. Ystäviä ei ole, lapsia kyllä. Yksinäisyys on raastavaa.
Moi, itse olen Turusta. Voisin olla valmis osaksi tukiverkkoasi. Hyvää tahtoa löytyy, mutta rajalliset mahdollisuudet. Virtuaalitukipläjäys nyt ainakin alkuun! Toivotaan onnea ja voimia odotukseesi, ei maailma lopu ongelmiin.
Itselleni oma lapsi toi tarkoituksen elämään ja arvostuksen itseäkin kohtaan ja opetti lopulta, mitä rakkaus on. Vaikka on ollut vaikeaa eikä vaikeudet ole loppuneet. Niin kauan kuin on toivoa, on elämää :)
Jos haluat, kerro miten sinuun saisi yhteyden.
Voi kamala, mistäpäin oot? Täällä turkulainen 25 vuotias ja nyt rv37 esikoista odotan, voisin olla tukenasi. Mulla myös masennustaustaa mutta olen päässyt siitä ylös joten ehkä olisin avuksi.
Iiiiso iso kakka tuli