Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha antaa lapselle sama nimi kuin...

Vierailija
14.08.2015 |

Haluaisimme antaa tyttärellemme nimen Edith, mutta se on pikkuserkkuni nimi. En ole tämä Edithin kanssa läheinen, koska meillä on ensinnäkin yli 15v ikäeroa. Olen kyllä läheinen hänen isosiskon kanssa (joka siis minun ikäinen) ja meidän äitimme ovat läheisiä ystäviä. Editihin äiti, eli äitini serkku oli sitä mieltä, että ei voi antaa kun jo suvussa on "niin lähellä". Minua se ei haitta että minulla olisi saman niminen lapsi kuin pikkuserkku, kun näen häntä ehkä noin kerran kahdessa vuodessa. Edith olisi niin ihana nimi.... Mitä mieltä te olette? Voiko tämä äitini serkku kieltää minua antamasta nimen Edith, ja olisiko paha juttu jos annan saman nimen kun sukulaisella?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama minkä annat

Vierailija
2/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen oman va hemman serkkuni kanssa samanniminen.  Ei ole tullut valitusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunid nimi. Osasyynä se, että olen mieltynyt Södergranin runoihin :)

Vierailija
4/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin pojalleni serkkuni nimen. Me miehen kanssa tykättiin siitä. Kenenkään serkkujeni kanssa en ole tekemisissä. 

Vierailija
5/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen "perhe on pahin".

Vierailija
6/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit antaa. Lapsesikaan tuskin on kovin paljon tuon toisen Edithin kanssa tekemisissä.

Vierailija
7/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa tuolla väliä, varsinkin ikäeronne ja epäläheisyytenne vuoksi. Omalta kannalta ajateltuna, itseäni ärsyttäisi jos esim. miehen sisarukset antaisivat lapsilleen saman etunimen kuin meidän lapsilla (meidän muksuilla vähän erikoisemman nimet). Mutta kyseessä on pikkuserkku, eikä edes läheinen, joten minua ei ainakaan haittaisi.

Vierailija
8/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edith on muotinimi, yksi seuraavista siis. En siis laittaisi, vaikkei sitä suvussa olisikaan.

Vierailija
9/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sitten vaan laitan sen Edithin. Vähän vaan tuntuu, että äitini serkku tulee ottamaan nokkiinsa, mutta ottakoot sitten. ap

Vierailija
10/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita eedit.

Vierailija
11/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin vituttaa, että Edithistä tuli sitten muotinimi. Se oli se nimi, mistä ajattelin 10 vuotta sitten, että jos joskus tyttären saan, niin hänestä tulee Edith.

No eipä minulle taida lapsia ikinä tullakaan, joten sinänsä ihan sama nykyään, vaikka kaikki vastaantulevat mukulat olisivat Edithejä.

Vierailija
12/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:16"]Kyllä niin vituttaa, että Edithistä tuli sitten muotinimi. Se oli se nimi, mistä ajattelin 10 vuotta sitten, että jos joskus tyttären saan, niin hänestä tulee Edith.

No eipä minulle taida lapsia ikinä tullakaan, joten sinänsä ihan sama nykyään, vaikka kaikki vastaantulevat mukulat olisivat Edithejä.
[/quote]

No voi yhyy. Minkäs teet.

Vierailija
13/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa. Me emme kerro koskaan nimeä etukäteen juuri tuosta syystä; ei ole kiva, että muut yrittävät puuttua. 

Papin aamenen jälkeen on turha nurista.

Vierailija
14/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi jos Edithin äiti ei sitä haluaisi. On tosiaan nyt muotinimi ja hienostelunimi. Pyörii tämänkin palstan kyselyissä harva se viikko.

Vierailija
15/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä menis tuolle hiekkalaatikolle syytämään hiekkaa muiden silmille, kun kerran jo tiedät muidenkin mielipiteet. Todennäköisesti muu suku keksii teille jonkun lempinimen erotukseksi sitten tuosta toisesta :(

Vierailija
16/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:24"]Voit laittaa. Me emme kerro koskaan nimeä etukäteen juuri tuosta syystä; ei ole kiva, että muut yrittävät puuttua. 

Papin aamenen jälkeen on turha nurista.
[/quote]
Sama. Meillä isoveli päätti pikkuveljensä nimen, minusta se oli ihana ele vanhemmalta muksulta ja olisi kyllä ollut hieman ärsyttävää jos muut olisivat nimeä moittineet. Nimeä vaan Edithiksi, vain te sen päätätte, ei muu suku.

Vierailija
17/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:19"]

Mulle tulee mieleen "perhe on pahin".

[/quote]

Niin minullekin, ja siksi en voisi ikinä antaa lapselleni nimeksi Edith.

Vierailija
18/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkunnioittava ja mielikuvitukseton on sukulaisen nimen varastava äiti.

Vierailija
19/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha. Mulla on pikkuserkkuja joita en tunne, iso suku nääs.

Eedit on nätti nimi myös, jos et halua ihan samaa laittaa.

Vierailija
20/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni antoi toisen siskoni miehen nimen lapselleen ja minä aion antaa lapselleni nimeksi siskoni toisen nimen. Mitäs ovat niin hyvännimisiä!;) Ottaisi kohteliaisuutena - niin ihana nimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme