Ruuan hinta nousee
Lintilän mukaan Euroopassa ruuan hinta tulee nousemaan sodan takia huimasti lähitulevaisuudessa.
Lehtiuutisen mukaan tällä hetkellä ihmisten ruokakustannukset on noin 11% (brutto) tuloista, ja ne tulevat suunnilleen tuplaantumaan.
HUH HUH, jos tämä toteutuu saa kyllä miettiä kauppaostoksia uusiksi.
Oletteko pitäneet kirjaa paljonko teillä menee tällä hetkellä ruokaostoksiin kuussa? Meillä menee noin 700€
Kommentit (823)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika häätää työttömät ja köyhät suomesta! Loppuu se turha tukeminen.
Minä en ainakaan suostu luovuttamaan taistelutta. Resurssit otetaan niiltä kenellä on vaikka väkivallalla
Sun taistelusi on nopeasti ohi.
Vien ainakin pari rikasta mennessäni. Siitä saa aika paljon voimavaroja kun ei ole mitään mitä menettäisi
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta, ylimääräistä ei osteta, ruokakulut noin 500 kuussa.
Kovalta kuulostaa luku. Reilusti alle 200 e menee ja olen lähes kaksimetrinen liikuntaa harrastava mies.
Ruuvan hinta pysynyt samana kirjoitti:
Miksi ruuvan hinta nousee? Kaikki sitä sanovat. Asun yksin ja mielestäni ruuvan hinta pysynyt samana.
Oletko sokea vai etkö vain katso ja seuraa hintoja?
Itse olen 60-luvulla syntynyt, nuoruuteni vietin 70-luvulla. Silloin ruokaan meni huomattavasti isompi osa tuloista kuin nykyään, mutta ihan hyvin silloinkin elettiin. Nyt pitää vaan muuttaa niitä ostotapojaan, hyvää ruokaa saa tehtyä oikeasti ilman kalliita raaka-aineita. On aika selvä että jonkin asteen ostovoiman pudotus on tulossa aika monelle suomalaiselle. Tärkeintä nyt on että puolustusvoimille saadaan lisää rahaa, kyllä me pärjätään, kun vaan lakataan valittamasta ja käytetään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 60-luvulla syntynyt, nuoruuteni vietin 70-luvulla. Silloin ruokaan meni huomattavasti isompi osa tuloista kuin nykyään, mutta ihan hyvin silloinkin elettiin. Nyt pitää vaan muuttaa niitä ostotapojaan, hyvää ruokaa saa tehtyä oikeasti ilman kalliita raaka-aineita. On aika selvä että jonkin asteen ostovoiman pudotus on tulossa aika monelle suomalaiselle. Tärkeintä nyt on että puolustusvoimille saadaan lisää rahaa, kyllä me pärjätään, kun vaan lakataan valittamasta ja käytetään järkeä.
Kuinka monta asiaa keksit itse mistä 60 luvulla ei tarvinut erikseen maksaa mistä joudut nykyään maksamaan?
Ei ole noussut kahteenkymmeneen vuoteen kun ostaa aina 20eurolla niin ei ole voinut nousta.
Meillä menee jo lähes 20 % nykyisellään, koska emme pihistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika häätää työttömät ja köyhät suomesta! Loppuu se turha tukeminen.
Minä en ainakaan suostu luovuttamaan taistelutta. Resurssit otetaan niiltä kenellä on vaikka väkivallalla
Sun taistelusi on nopeasti ohi.
Vien ainakin pari rikasta mennessäni. Siitä saa aika paljon voimavaroja kun ei ole mitään mitä menettäisi
Sinusta tehdään esimerkki torille kuinka käy jos ryhtyy parempiaan vastaan.
Edelleenkin tärkeintä on kulutuksen järkevöittäminen.
Kunnon korotukset hintoihin niin myös tuottajat saa rahaa.
Kävin torstaina Prismassa ostamassa vähän vajaan viikon (n. 5vrk:n) ruuat. Rahaa meni 190€. Hemmetti, ennen olen selvinnyt n. 130-160€:lla. Ja hinnat alkavat vasta nyt todenteolla nousta.
Ruuan ja ruoan ovat molemmat hyväksyttyjä muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinta nousee, paino laskee.
Bensiinin hinta nousee, turha autoilu vähenee ja hyötyliikunta lisääntyy. Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin.
Alexac kirjoitti:
Edelleenkin tärkeintä on kulutuksen järkevöittäminen.
Kannattaa syödä se lautanen tyhjäksi vaikka ei ajattelisikaan niitä kehitysmaan lapsia. Niinhän sitä ennen ihmisiä opetettiin kunnioittamaan ruokaa.
Sehän oli selvää. Näillä mennään. Vyötä kireämmälle vain.
Lidlissä ollaan ostokset tehty, nyt tuntuu että sielläkin hinnat nousussa. Ruuan arvostaminen kunniaan.
Nyt täytyy nostaa Suomen omavaraisuutta! Turpeesta ja jätteestä energiaa ja maanviljelijöille parempi hinta tuotteista.
Järkyttävää kuinka isot kauppaketjut vetävät välistä ja viljelijöille jää vain rupi käteen.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon korotukset hintoihin niin myös tuottajat saa rahaa.
Kukas ne korotukset oikein määrittelee niin, ettei suurin osa korotuksesta mene edelleen kaupan katteisiin? Mielelläänhän moni maksaisi, jos oikeasti kotimainen alkutuottaja saa jotain.
Nimenomaan kaupan katteesta ja/tai alv-verosta otettava se siivu viljelijöille.
Tämä tuntuu joillekin asiantuntijoillekin(poliitikoille) olevan liian monimutkaista käsittää.
Miksi ruuvan hinta nousee? Kaikki sitä sanovat. Asun yksin ja mielestäni ruuvan hinta pysynyt samana.