Lääkisläiset joilla ei matlu- pohjaa lukiossa: kauanko kesti päästä?
Onko täällä sellaisia? Monennellako kerralla pääsitte sisään?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:14"]
Matlu?
[/quote]
Matikka-luonnontiede, fysiikka kemia bilsa :)
Matlu? lol
En ole itse ikinä lääkikseen hakenut, mutta opiskelin lukiossa pitkän matkan, kemian ja bilsan ja pakko sanoa, että aika kova homma olisi oppia itsenäisesti ilman apua niitä, joten oletan, että ihan kylmiltään olisi aika mahdoton opetella asia sisällöt, joita läääkiksen pääsykokeeseen tarvitaan. Harva niistä, kuka on opiskellut aineita pääsee sisälle ensimmäisellä yrityksellä tai edes toisella. Joten sanoisin, että saat yrittää useamman kerran, enkä usko että sillonkaan pääset sisälle.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:22"]Matlu? lol
En ole itse ikinä lääkikseen hakenut, mutta opiskelin lukiossa pitkän matkan, kemian ja bilsan ja pakko sanoa, että aika kova homma olisi oppia itsenäisesti ilman apua niitä, joten oletan, että ihan kylmiltään olisi aika mahdoton opetella asia sisällöt, joita läääkiksen pääsykokeeseen tarvitaan. Harva niistä, kuka on opiskellut aineita pääsee sisälle ensimmäisellä yrityksellä tai edes toisella. Joten sanoisin, että saat yrittää useamman kerran, enkä usko että sillonkaan pääset sisälle.
[/quote] Minun on muuten pakko sanoa, että itse opin ne helpommin itsenäisesti.
Luin lukiossa vain lyhyen matikan, josta kirjotin c:n ja bilsan, mitä en kirjottanut. Ei ollut aikomus hakea lääkikseen enkä panostanut matikkaankaan ollenkaan. Lukion jälkeen aloin itsekseni opiskella töiden ohella ja kolmen välivuoden jälkeen alkoi opinnot hammaslääkiksessä :)
Eikö kukaan? :o