Minkä auton ostaisit, jos budjetti olisi 100 000 € ?
Kommentit (87)
Saman kuin todellisella budjetillakin, hybridi Yariksen. Perustelu: riittää tarpeisiini (työpaikka 20 km päässä, enimmäkseen etätyö, kesällä jonkin verran kotimaanmatkoja, ulkomaanmatkat lentämällä + vuokra-auto).
Vierailija kirjoitti:
Porschen sähköauton, joku taygan tms. Lataa nopeasti, ajaa pitkän ajomatkan.
N53
Tämä on kiva auto, mutta itse pidän aavistuksen enemmän Audin e-tron sisarmallin muotoilusta, joka on siis täysin sama, mutta eri merkillä varustettuna.
Samanlaisen kun nykyinenkin. Jäisi 99000€ bensarahaa.
Eiköhän se olisi sähköauto joka kuluttaisi mahdollisimman vähän, mutta akut olisi toimintavarmat. Mielellään oikein kiva verhoilu, siitä maksaisin ekstraa. Ajo-ominaisuudetkin saisi olla myös hyvät pääkallokeleilläkin.
Tällä hetkellä en osaa sanoa merkkiä tai mallia, koska silloin, kun olen haaveillut, se on ollut bensakone joka kuluttaisi ja maksaisi nykyhinnoilla aivan tolkuttomasti.
Ostaisin kolme paria 200€ hintahaarukan laadukkaita lenkkeilykenkiä.
Loput voisi laittaa vaikka Ukrainaan.
ei mulla ole enään ajokorttia, ryyppäisin koko potin.
Jaa, minulla on jo hyvä pari vuotta vanha auto, jolla on ajettu noin 30 000 km ja joka on täsmälleen minun käyttööni sopiva menopeli. Auto maksoi noin 16 000 e ja en pikein tiedä miksi sijoittaisin sitä enemmän autoon. Sitä paitsi tykkään, kun autoni tavallisistakin tavallisin, joka ei erotu massasta, en tarvitse mitään tuon isompaa, varustetumpaa tai muuta, vaan olen hyvin tyytyväinen nykyiseen. Ajan vuodessa noin 10-15 tkm.
Ehkä tonnin rämän ostaisin ja loput sijoituksiin.
Toyota Hilux snorkkeloidulla moottorilla, vinssillä ja katetulla lavalla.
Jos ei käyttäisi kaikkia rahoja, saisko loput pitää? Jos saisi, niin joku 2000-luvun Nisssani. Jos ois pakko käyttää autoon, niin joku kiva Audi tai Bemari. Porschea ei kai tuolla budjetilla saisi?
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisen kun nykyinenkin. Jäisi 99000€ bensarahaa.
Se budjetti oli autoon, ei bensaan. Saat toki sen kymppitonninkin auton, mutta aika tyhmää, jos sadan tonnin auto oli tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei käyttäisi kaikkia rahoja, saisko loput pitää? Jos saisi, niin joku 2000-luvun Nisssani. Jos ois pakko käyttää autoon, niin joku kiva Audi tai Bemari. Porschea ei kai tuolla budjetilla saisi?
Pointti oli, että tarjolla on auto, joka maksaa maksimissaan 100 000 €. Rahaa ei saa muuhun käyttöön. Idea kun ei ollut se, että ostan ladan ja lopulla rahoista karkkia.
Pari Teslaa, jos en olisi ostanut niitä jo. Täällä Espanjassa ajelu on käytännössä ilmaista ja muutenkin mukavaa kun on aina kelit kohdallaan.
Jos pitää väkisellä hupiostella, niin ottaisin Mini Cooperin.
Käyttäisin 15 k johonkin suht vähän ajettuun pienikulutuksesiin autoon ja lopuilla rahoilla maksaisin asuntovelkani pois.
En tarvitse minkäänlaista autoa, joten käteisenä ottaisin koko summan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää väkisellä hupiostella, niin ottaisin Mini Cooperin.
Ja perusteluna siis, että se on minusta hauskan näköinen auto. Sellainen leikkisän oloinen, mutta olen ymmärtänyt että kuitenkin ihan asiallinen ajettava (itse en ole kokeillut enkä ollut edes kyydissä).
Nämä mieliteot vaihtelee. Nuorena tyttönä kuolasin jotain Porsche 924:ää. Mutta myös joku Morganin malli teki aivan lähtemättömän vaikutuksen. En nyt saanut nopeasti selvitettyä, riittäisikö 100000€ Morganiin. Nuorena kun siitä haaveilin, niihin oli tolkuttomat jonotusajat. Mutta Morgan vaatisi sellaisen mutkittelevan tien ja sopivan tunnelman, ei Suomessa ole oikein sellaista.
Ostaisin Teslan Model Yyn.
Meillä on nyt model3 ja sillä on tosi kiva ajaa! Hyvät ajoavustimet, miellyttävä ajotuntuma, sähköauto jnejne. Y on ymmärtääkseni tehty samaan alustaan kuin M3, mutta on hieman korkeampi koriltaan ja takakontti on tilavampi. Mielestäni toi M3 on vähän liian matala ja takakontti on sedan-peräisyyden vuoksi pienehkö - nämä molemmat ongelmat korjautuisi ottamalla yyn.