Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok, että eskarissa katsotaan Olympiakisoja?

Vierailija
16.08.2008 |

Lapsi kertoi, että tv on ollut päivisin auki ja kisoja on saanut katsoa samalla, kun tekee jotain muuta (leikkii tai piirtää tms.) Itse olen aika tyrmistynyt, kun olen olettanut lapsen saavan ESIOPETUSTA.

Mielipiteitä ja näkemyksiä, kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissakin katsotaan olympialaisia

terve asenne

Vierailija
2/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olympialaiset kestää niin vähän aikaa että tuskin lapset jää sinä aikana paitsi mistään kovin olennaisesta. Ei eskarissa kuitenkaan koko aikaa mitään teho-opetusta ole vaan paljon leikkimistä ja piirtämistä anyway.

ja voihan sen ottaa liikuntakasvatuksen kannalta, ai tuollaisiakin lajeja on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä todellakaan katsota koulussa olympialaisia. Meillä toteutetaan opetussuunnitelman mukaista perusopetusta.

- ap -

Vierailija
4/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä jonkun tietyn kisan, jossa jännättäisiin suomalaisen menestystä, mutta että koko ajan...

Miksi juuri olympialaiset nostetaan yli muiden? Miksi juuri urheilu? Vai katsotaanko myös muiden alojen tapahtumia tasapuolisuuden nimissä (musiikki, tanssi ym.)?

Vierailija
5/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai luotatko todella 6-vuotiaan puheisiin?

Vierailija
6/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan ymmärrä miksi ihmeessä lapset katsoisivat telkkaria eskarissa tai päiväkodissa.

Eri asia on sitten vaikka joku opetusohjelma tms., mutta telkkari ei muuten kuulu eskariin.

Vierailija
7/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset katsovat telkkaria ihan liikaa muutenkin.

Meillä tokaluokkalainen katsoi piirrossarjoja (andersenin sadut) aina perjantaisin. Taisi opettajaa väsyttää.

Vierailija
8/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai meinaan kysyä eskariopelta miten paljon telkkaria katsellaan.

ap

Vierailija
9/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieluummin niin että katsotaan yhdessä jotain kilpailua jossa on suomalainen mukana ja jännätään sitä.

Vierailija
10/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa/eskarissa on ihan riittävästi mekastusta ilman auki pauhaavaa tv:täkin.

Eri juttu sitten, jos jotain tiettyä kilpailua katsotaan kaikki yhdessä ja siten, että se jotenkin liittyy muuhun toimintaan ja/tai siitä keskustellaan.

Vierailija
11/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tästä meidän lapsen eskarista aikaisempina vuosina kriittisiä kommentteja lasten vanhemmilta. En oikein ottanut kritiikkiä vakavasti ja luotin siihen, että kaupunki valvoo esiopetuksen tasoa. Nyt kuitenkin olen alkanut epäillä täyttyykö opetussuunnitelma läheskään tässä eskarissa. Viime talven ryhmä oli kuulemma katsonut todella usein videoita. Myös päivärytmi oli ollut todella vaihteleva. Hoitajat ja eskariope ei ollut ikinä maininnut lasta haettaessa viedeon katselusta. Lapsi oli itse kertonut asiasta kotona sivumennen.

Meillä kotona tv on auki vain TV2:n lastenohjelmien aikaan. Olen tarkka siitä mitä lapset katsovat ja miten paljon.

ap

Vierailija
12/12 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan antaisi telkkarin olla päällä koko ajan samalla, kun opetan lapsia.

Eri asia joskus, jos kyseessä olisi itse opetukseen liittyvä pätkä.

Itse ainakin otan "vakavasti" esiopetukseen liittyvät tavoitteet ja suunnitelmat, vaikka se ei varsinaista koulua olekaan ja siihen liittyy paljon leikkiä ja vapaata toimintaa.

T.eskariope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi