Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko nyt heti silmätikkuja? Vanhempainilta

Vierailija
13.08.2015 |

Mun lapsi käveli eilen (ilman lupaa) yksin kotiin, kun pääsivät aikaisemmin, enkä ollut vielä tullut hakemaan. Tarkoitus olisi ollut siis odottaa mua, kun olin sanonut tulevani. Mulle ei ollut tullut oikeastaan mieleen varoittaa, että odotat sitten, koska otaksuin kai että aikatauluja noudatetaan tarkasti aluksi. Ja lapsi oli päätellyt tällaisen ratkaisun sitten.
Opettaja sanoi, että tästä voidaan puhua illalla vanhempainillassa. En välittäisi herättää huomiota ja jännitän kamalasti! Teinkö nyt huonon ensivaikutelman? Arvosteleeko kaikki nyt mun vanhemmuutta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:39"]

Kyllä mun lapset ovat päässeet myös aiemmin koulusta, en ole kuullutkaan, ettei niin saisi muka tehdä.

[/quote]

Meillä on käynyt niin että kolmasluokkalainen ei löytänyt aamulla omaa avaintaan, asumme omakotitalossa. Mutta ei hätää, päivä oli sellainen että saatoin lähteä töistä kahdelta, jolloin ehdin kotiin ennen lasta. Tulin kotiin ja lapsi tulee perässä kotiin, mutta ei suinkaan koulusta vaan naapurin mummon luota. Lapsi oli päästetty koulusta kaksi tuntia aikaisemmin, koska liikunnan opettaja oli sairaana. Pissahätäinen lapsi oli kävelyyt koulusta kotiin 15 asteen pakkasessa ja pihalla tajunnut että ei pääse sisälle, ei muistanut tätä koulusta lähtiessään. Onneksi naapuri oli huomannut ja pyytänyt luokseen. Lähti muuten aika vihaista postia opettajalle.

Vierailija
22/25 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:02"] Opettajahan on lapsista vastuussa kouluajan päättymiseen asti. Siksi koulupäivää ei saa ilmoittamatta lopettaa yhtään aikjaisemmin. Opettaja on tehnyt väärin, eikä ole mikään ihme, että ette osanneet siihen varautua! [/quote] Tavallisesti vastustan näitä kirjoituksia, joissa aina ja joka asiassa syyllistetään opettajaa, mutta olen nyt kyllä samaa mieltä. Oppilaat ovat opettajan vastuulla koulupäivän loppumiseen asti. Oppilaita ei saa päästää tunnilta ennen aikojaan, oli sitten kyse nopeasti tehdystä kokeesta tai liikuntatunnista tms., jolloin oppilailla tulee luppoaikaa viimeisen tunnin lopulla. [/quote] Onpas se mennyt vaikeaksi nykyään. 80-luvulla saatiin elää vapaasti: tunnilta saattoi lähteä aikaisemmin, jos oli valmis, koulumatkat kuljettiin itsekseen ilman puhelimia tai pelkoa ahdistelijoista ja itsekin olin yleensä yksin kotona pari tuntia ennen vanhempien kotiin tuloa. Ei silloin tarvinnut miettiä vastuukysymyksiä. Minä olin itse vastuussa itsestäni ja ylpeä pärjäämisestäni.

[/quote]

Ja lapsia kuoli tapaturmaisesti kaksi kertaa enemmän kuin nykyisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:10"]

Tuossa on opettaja mokannut pahasti. Oppilaita ei saa päästää aiemmin pois, ellei asiasta ole ilmoitettu huoltajille. Laki on ihan yksisrlitteinen tässä. Jos koulu esim päättyy klo 13, mutta opettaja päästää lapset lähtemään klo 12.50 ja oppilas jää auton alle klo 12.55, on opettaja syytteessä. Noin ei saisi koskaan toimia, ei varsinkaan pienten oppilaiden kanssa.

[/quote]

Tuskinpa tuollaista laissa lukee mitä väität, mutta joo, lukujärjestyksestä ei saa poiketa, kyllä lasten tulee päästä koulusta silloin kun on ilmmoitettu pääsevän.

[/quote]

itseasiassa laissa lukee, että opettaja on virkavastuussa oppilaistaan koulupäivän loppumiseen asti - ja tällä tarkoitetaan sitä virallista loppumisaikaa. Ja kuten kirjoitin, oppilaita ei saa päästää kotiin ilman ennakkoilmoitusta huoltajille. Yllättävän moni kollega ei asiaa tiedä - tai ei välitä. Kysehän on oman selustan turvaamisesta, huoltajat ovat yllättävän innokkaita haastamaan ope oikeuteen. Ja jos päästät oppilaan aiemmin pois ja tälle sattuu jotain, niin syyllinen olet.

Olen siis tuon aiemman kommentin kirjoittanut ja ihan opettaja :)

Vierailija
24/25 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja yrittää selkeästi saada huomiota pois omasta mokastaan

Vierailija
25/25 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:39"]

Kyllä mun lapset ovat päässeet myös aiemmin koulusta, en ole kuullutkaan, ettei niin saisi muka tehdä.

[/quote]

Meillä on käynyt niin että kolmasluokkalainen ei löytänyt aamulla omaa avaintaan, asumme omakotitalossa. Mutta ei hätää, päivä oli sellainen että saatoin lähteä töistä kahdelta, jolloin ehdin kotiin ennen lasta. Tulin kotiin ja lapsi tulee perässä kotiin, mutta ei suinkaan koulusta vaan naapurin mummon luota. Lapsi oli päästetty koulusta kaksi tuntia aikaisemmin, koska liikunnan opettaja oli sairaana. Pissahätäinen lapsi oli kävelyyt koulusta kotiin 15 asteen pakkasessa ja pihalla tajunnut että ei pääse sisälle, ei muistanut tätä koulusta lähtiessään. Onneksi naapuri oli huomannut ja pyytänyt luokseen. Lähti muuten aika vihaista postia opettajalle.
[/quote]
Tän täytyy olla provo. Ei kukaan ole noin hysteerinen. Loppu hyvin, kaikki hyvin, joten turhaa skitsoamista. Kuitenkin periaatteessa oli oma mokanne, kun ei pidetä avaimista huolta ja lapsi ei saa niitä kouluun mukaan. Ehkä nyt opitte. Pari kommenttia vielä...Hui, oikein 15 astetta pakkasta :D ja olis pissanut hankeen, menee pari minsaa. Kai muistit kääriä pumpuliin jatkossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän