Onko olemassa oikeasti hyviä suomalaisia naisartisteja?
Olen kuunnellut seuraavien kotimaisten naisartistien tuotantoa (väh. yhden levyn per artisti): Anna Puu, Diandra, Jenni Vartiainen, Janna Hurmerinta, Kaija Koo, Mariska, Siru Airistola, Suvi Teräsniska, Irina, Jippu ja Chisu. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan yhtäkään hyvää kappaletta, vaan yksinomaan laadullisesti ala-arvoista materiaalia. Osaisiko joku (mielellään edes vähän muusikista ymmärtävä) suositella kotimaista naisartistia, jonka musiikki on aidosti hyvää?
Kommentit (54)
Melkein purskahti minttutee läppärin päälle kun näin ton listan "laadukkaista" artisteista ja heti kärkeen Juno. Yksi niistä harvoista joiden keikan olen jättänyt kesken koska se oli ihan käsittämättömän huono. Listasta kotimaisten kohdalta uppoais ainoastaan Putro ja Leevi ja nimenomaan sanoitusten takia. No mutta, näähän onkin makuasioita että mikä nyt kellekin on laadukasta ja mikä ei.
Laura Moisiolla on kaunis, kuulas ääni. Itse olen tykästynyt myös tuoreeseen tulokkaaseen Milla Rumiin, jonka sanoitukset ja tyyli muutenkin on paljon persoonallisempi kuin esim. Sannin. Silti kyseessä kevyt ja hauska pop, ei sinänsä mitään järisyttävää. Sarah Kiveä voisin myös suositella.
Tosin ap:n listaamien artistien perusteella on hyvin vaikea arvioida mitä hän pitää "laadukkaana"... nämä suositukset tuskin osuvat ap:n kohdalla nappiin.
Eva & Manu, Aija Puurtinen, Marjo Leinonen, Paula Koivuniemi, Susanna Haavisto. Siinä muutamia mun suosikkeja.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:21"]
Kaikki muut voi jo laskea hyväksi, koska Jenni Vartiainen menee niin pohjalle että ei voi huonompi olla maapallo ei ole tarpeeksi suuri että voisi jotenkin verrata kuinka surkea on Jenni.
[/quote]
Mietinkin jo missä tämä Jenniä vihaava ääliö mahtaa piileskellä. Eikä osaa edes kirjoittaa että olisi varaa arvostella noin rankasti.
Sana, Da Troya, Mercedes Bentso, MC Pyhä Lehmä, Rauhatäti...Onhan näitä Kaikki suomiräppäreitä ja todella hyviä!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:31"]
Kiinnostaisi tietää, ketkä sitten ovat ap:n mielestä niitä hyviä artisteja, joiden musiikki ei ole ala-arvoista.
[/quote]
Kotimaisista mm. Juno, Kasmir, PistePiste Nopsajalka, Janne Orden, Satin Circus, Samuli Putro, Pariisin Kevät, Lauri Tähkä, Leevi & the Leavings, Beastmilk
Ulkomaisista mm. Sonic Youth, Rolling Stones, Aerosmith, Neutral Milk Hotel, Meghan Trainor, Deftones, Beyonce, Muse, Whitney Houston, Amy Winehouse, Swans, Lauren Harris, 2Pac, Lupe Fiasco
Siinä muutamia loistavia artisteja, joiden tuotannosta suurin osa on laadukasta. Lisäksi on satoja artisteja, joilta löytyy muutamia helmiä!
Sannista täytyy sanoa sen verran, että löysin ensimmäisen suomalaisen naisartistin kappaleen, joka oli kokonaisuutena laadukas. Levyn viimeinen biisi, Soita Mua (S&M).
Kuuntelen jossain vaiheessa Sotke Mut-levyn, josko löytyisi muitakin helmiä!
Ap
[/quote]
Tämä kommentti todistaa että AP oli provo. Hänen luettelemat "helmet" olivat vielä totaalisempaa ulostetta kuin kukaan suomalainen naisartisti. Lisäksi Sannin huonon levyn huonoin biisi on tuo SM. Ärsyttävää että joku ääliö julistautuu joksikin musiikin "tietäjäksi" ja muita mielipiteitä ei sallita.
Johanna Kurkela on oma suosikkini. Niin kaunis ääni ja sympaattisen oloinen nainen.
Piti ihan käydä kuuntelemassa tuo Soita mua -biisi. Aika jännä logiikka Ap:lla, jos tuo nyt oli joku poikkeuksellinen helmi kaikkien suomalaisten naisartistien tuotannosta. Makuasioita sinänsä toki.
Kaija Koon vanhat biisit on hyviä.:) Kuunneltiin äidin kanssa sisaruskatras aina niitä biisejä pienempänä autossa joskus 90-luvun loppuvuosina ja ehkä 2000-luvun alkuvuosina.:)
T: 21-vuotias nuori mies
Kaikki muut voi jo laskea hyväksi, koska Jenni Vartiainen menee niin pohjalle että ei voi huonompi olla maapallo ei ole tarpeeksi suuri että voisi jotenkin verrata kuinka surkea on Jenni.